کد مطلب: 

16409

دکتر جلیلی: مدعی و منتظر شبکه ملی اطلاعات هستیم

دکتر جلیلی: مدعی و منتظر شبکه ملی اطلاعات هستیم

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به عدم هماهنگی بین سرعت دسترسی به محتوا و نبودن محتوای تولید شده مناسب با آن، تشریح کرد: دوستانی که مجوز اینترنت نسل سوم و بالاتر را به اپراتورهای تلفن همراه دادند، به طور عینی، خدمات  و محتوای بومی و شبکه ملی اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهند.

 

دکتر "رسول جلیلی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) در خصوص توسعه‎ی اینترنت پهن باند در کشور، گفت: ما به هیچ عنوان مخالف افزایش پهنای باند اینترنت در کشور نیستیم، اما با عدم توسعه‎ی شبکه ملی اطلاعات و تاخیر آن نسبت به باز کردن گلوگاه دسترسی آحاد و عوام مردم به منابع محتوایی خام برون مرزی مخالف هستیم. 

 

وی ادامه داد: شبکه‎ی ملی اطلاعات دسترسی و پهنای باندی به مراتب بالاتر از نسل‎های جدید تلفن همراه را برای مردم فراهم خواهد نمود. دسترسی به اینترنت هم از مسیر شبکه‎ی ملی اطلاعات به هر میزان که نیاز باشد تامین خواهد شد.

 

وی در همین راستا افزود: توسعه‎ی اینترنت بدون در نظر گرفتن ملاحظات و دغدغه‌های فرهنگی مشکل ساز است.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر راه‌اندازی هر چه سریعتر شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: ابتدا باید شبکه‎ی ملی اطلاعات در کشور راه اندازی شود و پس از آن سرعت دسترسی مردم به اطلاعات افزایش یاید و شبکه‎ی ملی اطلاعات باید به عنوان منبع تغذیه مردم از این پهنای باند باشد.

 

جلیلی با تاکید بر لزوم هدایت مردم در مسیر درست و اخلاقمند، خاطرنشان کرد: اگر دسترسی مردم را بالا ببریم، ولی نتوانیم آنها را هدایت کنیم، تنها درخواست‌های مردم را به سمت خارج از کشور سوق می‌دهیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ما مخالف تغذیه‎ی درخواست‌های مردم صرفا از داده‌ها و خدمات خارجی هستیم.

 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف، گفت: اینکه پهنای باند افزایش یابد خوب است، اما پیش از افزایش پهنای باند باید به فکر تغذیه‎ی پهنای باند مصرفی مردم و بویژه نوجوانان، جوانان و حتی دانشجویان باشیم.

 

جلیلی با اشاره به عدم هماهنگی بین سرعت دسترسی به محتوا و نبود محتوای تولید شده‎ی مناسب با آن، تشریح کرد: دوستانی که مجوز اینترنت نسل سوم و بالاتر را به اپراتورهای تلفن همراه دادند، به طور عینی، دسترسی و انتظار خدمات را در اختیار مردم قرار دادند اما از طرف دیگر، تنها قول افزایش محتوای بومی را داده‌اند.

 

وی با تاکید بر سطح دسترسی مردم به اینترنت نسل سوم و بالاتر، گفت: ما با توسعه‎ی شبکه‎ی ملی اطلاعات موافقیم و برای راه‌اندازی آن نیز اصرار می‌ورزیم. به تبع انتظارمان این است که در شبکه‎ی ملی اطلاعات سرعت اینترنت بیشتر از نسل سوم هم باشد.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: از یک طرف، شبکه‎ی ملی اطلاعات در جهت منافع ملی ماست ولی از طرف دیگر صرف توسعه‎ی اینترنت برای رفع نیاز مردم، متناسب با منافع ملی، تحکیم بنیان خانواده و همراهی با هنجارهای جامعه‎ی ما نیست.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-01 10:04

افزودن دیدگاه جدید