کد مطلب: 

16402

شهرهای تحت پوشش نسل سوم/ تهران طلایه‌دار ۳G است

ایرانسل با خارج شدن از پوشش آزمایشی نسل سوم، امواج ۳G را بر سر تهران و سایر استان‌های کشور می‌گستراند و همراه اول هم خدمات خود را در چهار شهر برای تست شبکه آغاز کرد.
 

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، پایان مدت زمان انحصار پروانه رایتل در مرداد ماه زمینه‌ای برای ارائه مجوز به اپراتورهای دیگر ارتباطی در زمینه خدمات نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی فراهم کرد البته پیش از پایان یافتن این انحصار، ایرانسل موفق به دریافت مجوز اولیه برای تست شبکه نسل سوم خود شده بود.

 

همراه اول نیز همپای اپراتور دوم ارتباطی موفق شد تا در هفته دولت مجوز ارائه خدمات این نسل را دریافت کند اما منوط به اینکه پیش از راه‌اندازی سراسری خدمات، تستی از شبکه خود به شکل سراسری داشته باشد.

 

ایرانسل نیز با دریافت مجوز نهایی برای شروع خدمات سراسری نسل سوم، دایره تست خود را که شامل دانشگاه‌های تهران، شریف، امیرکبیر، علم و صنعت، الزهرا، تربیت مدرس، ساختمان‌های نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین وزارت ارتباطات می‌شد، بسط داد و عملا مجوز بهره‌برداری تجاری از خدمات 3G و بالاتر را دریافت کرد.

 

اکنون بسیاری از نقاط تهران زیر بار امواج نسل سومی ایرانسل است و مشترکان می‌توانند نشانه‌های H+، 3G و H را روی آنتن موبایل‌های خود که نشاندهنده چنین موضوعی است، مشاهده کنند.

 

همراه اول هم که نوسازی شبکه خود را طبق گفته مدیر عاملش در تبریز، بندرعباس، تهران، بوشهر، کیش، قشم و عسلویه انجام داده است، پایلوتش را در برخی نقاط تهران، تبریز، اصفهان و اهواز انجام می‌دهد.

 

در حال حاضر برخی مشترکان همراه اولی در تهران، با علامت نسل سوم روی آنتن گوشی خود مواجه می‌شوند که این نشان از پوشش امواج نسل سومی این شرکت در آن منطقه است.

 

اما همانطور که گفته شد، همراه اول هنوز وارد خدمات‌دهی تجاری نشده و بر این اساس مشترکانی که از پیش، بسته‌های دیتا را خریداری کرده باشند می‌توانند طبق دستورالعمل همان بسته از خدمات نسل سوم استفاده کنند در غیر اینصورت برای استفاده از اینترنت نسل سوم باید بسته یک ماهه‌ای را تهیه کنند.

 

اکثر تهرانی‌هایی که گوشی‌شان قابلیت پشتیبانی از نسل سوم را داشته باشد، حداقل برای یک بار هم که شده با علامت این نسل روی آنتن خود مواجه شده‌اند هرچند ممکن است به شکل مداوم شاهد برقراری این ارتباط نباشند زیرا شبکه اپراتورها در حال توسعه در تمامی نقاط است.

 

مشترکان همراه اول و ایرانسل برای استفاده از خدمات نسل‌های جدید ارتباطی (3G) نیازی به تغییر سیم‌کارت ندارند و تنها باید مُد شبکه ارتباطی خود را در صورتیکه به شکل اتوماتیک به نسل‌های بالاتر متصل نشدند، دستی بر روی نسل سوم قرار دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-09-01 09:06

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
باید تو قسمت تنظیمات شبکه ها و بی سیم.شبکه های تلفن همراه رو انتخا سپس جستجو رو بزنند و از لیست شبکه ها شبکه ایرانسل تری جیMTN Irancell 3Gرو انتخا ب کنند.در ضمن توی تنظیمات باید نوع شبکه رو اتوماتیک کنند()یا ترجی اونلی(فقط ترجی) رو بزنند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مهدی 021
میشه لطف کنید درشهرستان بروجرد اینترنت 3Gفعال کنید اینترنت لازمیم لطفا رسیدگی کنید خرم آباد که نصف بروجردم نیست اینترنت 3Gدارن ولی بروجرد که از اون بزرگتره امکاناتش از اون شهر کوچیک کمتره لطفا رسیگی کنید متشکرم
ارسال شده توسط مهدی 021 در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید