کد مطلب: 

16384

آیت‌الله بیات زنجانی: اینترنت می‌تواند فرصتی برای مطالعه، تحقیق، بررسی آراء و نظرات جدید باشد

آیت‌الله بیات زنجانی: اینترنت می‌تواند فرصتی برای مطالعه، تحقیق، بررسی آراء و نظرات جدید باشد

آیت‌الله بیات زنجانی در پاسخ به پرسشی درباره استفاده از خدمات اینترنت پرسرعت، گفت: سوءاستفاده یک فرد یا چند نفر، مجوز دخل و تصرف و ایجاد محدودیت دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت ارتباطات در نوع ارائه خدمات و تنظیم ارتباطات نمی‌شود.

 

به گزارش سیتنا، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله بیات زنجانی، متن پاسخ وی به پرسشی درباره استفاده از اینترنت پر سرعت را منتشر کرد.

 

سؤال:

با عرض سلام و عرض ارادت با توجه به اینکه بسیاری از محققین و پژوهشگران جهت تحقیقات علمی از اینترنت استفاده می‌کنند و سرعت پایین اینترنت باعث اتلاف وقت و زمان افراد را دارد، در صورتی که وزارت ارتباطات امکان افزایش سرعت اینترنت و جلوگیری از اتلاف وقت این افراد را داشته باشد آیا از بیم استفاده نامطلوب و ناصواب بعضی افراد، ایجاد محدودیت در سرعت اینترنت از نظر حضرتعالی مجاز است و آیا محدود کردن استفاده از اینترنت از روی عمد موجب ضمان نمی‌باشد؟

 

پاسخ:

باسلام و تحیّت؛

سوء استفاده یک فرد یا چند نفر، مجوز دخل و تصرف و ایجاد محدودیت دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت ارتباطات در نوع ارائه خدمات و تنظیم ارتباطات نمی‌شود، چراکه دستگاه های سیاست گذار همان گونه که باید در ارائه خدمات تسهیلات لازم را ارائه نمایند، اطّلاع رسانی به روز و اعتلاء سطح آگاهی های عمومی در بین عامۀ مردم نیز جزو وظایف این نهادها بوده و باید آنها را به عنوان یک اولویت پیگیری کنند.

لازم به توضیح است که تکنولوژی، اینترنت و امکانات اطلاع‌رسانی جدید، می‌تواند فرصتی برای حق جویان برای مطالعه، تحقیق، بررسی آراء و نظرات جدید باشد و باید از آن برای نشر و ترویج افکار صحیح استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-31 13:54

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
حضرت آیت ا... بفرمایند 1. چگونه می توان آیت ا.. شد؟ مراجع تصدیق کننده کدامند؟ 2. چگونه می توان وارد اینترنت شد که نجاست آن آدم را آلوده نکند؟ 3. مبنای صدور نظرات عالی در تطهیر اینترنت کجاست؟ با تشکر
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید