کد مطلب: 

16373

برگزیدگان نخستین جایزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی اعلام شدند

در همایش هفته فناوری اطلاعات و ارتباطات پارسی زبانان، برگزیدگان نخستین جایزه مسوولیت‌ پذیری اجتماعی در میان شرکت‌های ICT کشور با حضور نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، کاظم آیت‌اللهی رییس سازمان نصر کشور و آزاده داننده رییس سازمان نصر تهران مشخص شدند.

به گزارش سیتنا، بر اساس اعلام هیات داوران، شرکت سامسونگ به دلیل اجرای پروژه «کودکان امید»، شرکت‌ پارس آتنا دژ (پاد) به دلیل اجرای طرح مهربانه و راه‌اندازی سایت mehrabane.ir و شرکت چارگون به دلیل راه‌اندازی خیریه «همگام» و اجرای طرح‌های آموزشی و کارآفرینی به عنوان برگزیدگان نخستین جایزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی انتخاب شدند.

همچنین شرکت‌های ارتباطات سیار ایران، توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن)، آسیاتک، رایانه کمک، کهکشان نور و زنجان سیستم نیز به عنوان شرکت‌های شایسته قدردانی در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی معرفی شدند.

خسرو سلجوقی، قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران در کارگاه جایزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی گفت: مقوله مسوولیت‌پذیری شرکت‌ها موضوعی نویی در دنیا محسوب می‌شود و ما نیز نباید از این موضوع عقب بمانیم.

وی افزود: بخش عمده‌ای از فعالیت‌های انجام شده در حوزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی را مسایل مربوط به محیط زیست تشکیل می‌دهد اما شرکت‌ها باید فعالیت‌هایشان را به تمام مسایل اجتماعی گسترش دهند و هزینه‌های شان را به سمت توسعه پایدار سوق دهند.

قائم مقام سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: برای نمونه بیل گیتس بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، روی مساله ساخت سرویس بهداشتی در کشورهای مختلف تمرکز کرده است. 

شاید این موضوع مساله‌ای بسیار ساده باشد اما نبود سرویس بهداشتی و یا وجود سرویس‌های غیر بهداشتی می‌تواند تاثیر مخربی بر کودکان و نوجوانان داشته باشد.

فرید فولادی، رییس هیات داوران جایزه مسوولیت‌پذیری اجتماعی نیز گفت: برخلاف انتظار ما و در یک زمان بسیار کوتاه، شرکت‌های زیادی طرح‌های خود را به هیات داوران ارایه دادند.

وی افزود: جالب اینجاست که نه تنها شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات در این زمینه فعال هستند که برخی آنها استراتژی و چشم‌انداز خود را نیز تعریف کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-31 10:15

افزودن دیدگاه جدید