کد مطلب: 

16344

رتبه‌بندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ITDMEX 2014

رتبه‌بندی عملکرد سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و محصولات و خدمات و متخصصین بر اساس شاخص‌های مشخص شده، عدالت در اقتصاد کشور را به دنبال دارد و این اقدام به عنوان مسیری راه‌گشا برای نهادینه کردن عدالت در جامعه است.

 

به گزارش سیتنا، "فرشیدشکر‌خدایی" دبیر جشنواره ملی بهره‌وری و مسوول رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران با بیان این مطلب گفت: در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با نظارت داوران برجسته و متخصص در این حوزه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و غرفه های آن رتبه‌بندی می شوند.

 

وی افزود: این رتبه‌بندی بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله "نظر بازدیدکنندگان"،شاخص‌های بین‌المللی" و... ارزیابی می‌شود و شرکت‌ها و غرفه‌های حاضر رتبه کیفی دریافت می کنند.

 

دبیر جشنواره ملی بهره‌وری ادامه داد: علاوه بر شاخص‌های داخلی برای رتبه‌بندی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه باید بر شاخص‌های بین‌المللی نیز توجهی ویژه داشت. زیرا اگر ارزیابی‌ها بر اساس رتبه بندی  به صورت جهانی باشد فاصله فضای  رقابت در کشور با فضای بین المللی نیز مشخص می شود و این به پیشرفت کشور در این بخش کمک بیشتری می‌کند.

 

وی گفت: همیشه در رتبه بندی‌ها غیرشفاف‌ها کسانی هستند که مخالفت می‌کنند و ازآن هراس دارند ولی بدون تمرکز به این نوع نگاه‌ها می‌توان از طریق رتبه بندی عادلانه و شفاف به توسعه مفهوم واقعی عدالت نزدیک شد.

 

مسوول رتبه‌بندی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی اقدامات جشنواره ملی بهره‌وری ادامه داد: تمرکز این جشنواره بیشتر بر روی بنگاه‌های اقتصادی است و در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال همکاری نزدیک دارد.

 

وی افزود: از جمله شاخص‌های جشنواره ملی بهره‌وری در معرفی بنگاه‌های برتر، بررسی عملکرد بنگاه‌های اقتصادی است که در حوزه‌های مختلف مانند "تجربیات موفق"، "ارتقای شاخص های بهره‌وری"، "خلاقیت و نوآوری"، "بهینه‌کاوی" و غیره فعال هستند و در صورت کسب این شاخص‌ها در مراسم روز ملی بهره‌وری، تندیس ملی بهره‌وری دریافت می‌کنند.

 

شکرخدایی با اشاره بر محوریت بخش خصوصی در جشنواره ملی بهر‌وری گفت: امسال در دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال براساس تفاهم نامه امضا شده با جشنواره‌ ملی بهره وری، فعالان حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به صورت مستقل رتبه بندی خواهند شد.

 

وی افزود: رتبه بندی کیفی شرکت‌های حاضر در دومین نمایشگاه‌ بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به نوعی به کیفیت خدمات و فرایندهای تولید درحوزه IT کشور کمک به سزایی خواهد کرد.

عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی کیفیت ایران گفت: در تمام دنیا رتبه‌بندی در عملکرد شرکت‌ها و مراکز مختلف باعث رقابت شده و موجب توانمندی در حوزه‌های مختلف می شود ولی متاسفانه در کشور ما موضوع رقابت به فراموشی سپرده شده است زیرا در رتبه‌بندی‌ها، حداقل‌ها را در نظر می‌گیرند.

 

وی ادامه داد: اگر نظام‌های رتبه بندی در حوزه‌های مختلف وجود داشته باشد بایداز شرکت‌ها و نهادهایی که عملکرد شایسته و علمی داشته‌اند؛ حمایت شود زیرا مفهوم رتبه موجب ارتقای رقابت می‌شود.

 

نایب رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: با توجه به سیاست‌های توسعه کشور و قوانین بالا دستی و با محوریت بخش خصوصی،‌باید همگی سعی کنیم تا نظام رتبه‌بندی در کشور نهادینه شود زیرا از این طریق هر چیزی بر اساس عدالت در جای خود قرار می‌گیرد و به اندازه قدرت و توان علمی و اجرایی‌اش شایسته دریافت رتبه و جایگاه می‌شود.

 

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از 15 تا 18شهریور ماه سال جاری در محل دایمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران با حضور شرکت‌های داخلی و نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-29 18:55

افزودن دیدگاه جدید