کد مطلب: 

16331

تاکید واعظی بر اجرای موفق طرح رومینگ ملی در سراسر کشور

تاکید واعظی بر اجرای موفق طرح رومینگ ملی در سراسر کشور

جلسه افتتاح پروژه های ارتباطات استان کهگیلویه و بویر احمد با حضور وزیر، معاونبن و مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولین استانی استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این جلسه ابتدا مهندس حسن پور مدیرکل ارتباطات استان کهگیلویه و بویر احمد گزارش عملکردی از وضعیت ارتباطات استان داد.

 

در ادامه معاونت فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت شرکت زیرساخت و مدیرعامل شرکت مخابرات کشور بخشی از دستاوردهای این سازمانها را در استان ارایه نمودند.

 

نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و مسایل مردم استان پرداختند و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست نگاه ویژه به این استان را داشتند.

 

در ادامه این جلسه دکتر واعظی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و ابلاغ سلام رییس جمهور به مردم و مسئولین استان کهگیلویه و بویر احمد، گفت: سیاست دولت تدبیر و امید رسیدگی به مناطقی است که دارای پتانسیل، ظرفیت و منابع مادی و انسانی غنی هستند و در سالهای گذشته کمتر به آنها توجه گردید و یا محروم و کمتر توسعه یافته هستند.

 

وی گفت: هدف دیگر دولت برقراری عدالت و رفع تبعیض در حوزه اعتبارات و رسیدگی به همه مناطق به شکل مساوی است.

 

دکتر واعظی با تاکید بر اتصال روستاهای بالای 50 خانوار به اینترنت پرسرعت، ادامه داد: وزارت ارتباطات برای تحقق دولت الکترونیک، پارک فناوری، افزایش پهنای باند، ورود نسل سوم و بالاتر به استان کهگیلویه و بویر احمد تلاش خواهد کرد.

 

وی گفت: بهره برداری از نسل سوم و بالاتر ابتدا در مراکز استانها و سپس به سرعت در دیگر مناطق انجام خواهد شد.

 

وزیر ارتباطات در ادامه ضمن تاکید بر نقش پست بانک در حمایت از روستاییان و ایجاد بسترهای مناسب برای بهره برداری از امکانات این بانک برای مناطق کمتر توسعه یافته و محروم، گفت: این حرکت پست بانک هم باعث رونق تولید خواهد شد و هم می تواند زمینه اشتغال جوانان را در روستاها و مناطق محروم فراهم نموده و مانع مهاجرت آنها گردد.

 

دکتر واعظی همچنین با اشاره به اجرا موفق طرح رومینگ ملی در کشور، گفت: با برنامه ریزی و اجرای رومینگ ملی نقاطی که در کهگیلویه و بویراحمد پوشش داده نمی شود و دارای ارتباط می شود.

 

وی همچنین با اشاره به فعال تر نمودن دفاتر ICT استان گفت: دفاتر استان را فعال تر کرده و مشکلات بیمه و ادامه کار کارگزاران این دفاتر را حل خواهیم کرد.

 

از افتتاح های انجام شده در این سفر راه اندازی شبکه های پایش ترافیک به ظرفیت 2 گیگابایت، افزایش 210 کانال تجهیزات تکمیلی ارتباطات بین الملل و پنج برابر شدن پهنای باند ورودی است و برای بهره برداری از این پروژه ها بالغ بر 80 میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-29 08:25

افزودن دیدگاه جدید