کد مطلب: 

16329

واعظی در دیدار با فعالان ICT استان اصفهان: هدف ما از صدور پروانه نسل سوم، تولید اپلیکیشن توسط بخش خصوصی است

واعظی در دیدار با فعالان ICT استان اصفهان: هدف ما از صدور پروانه نسل سوم، تولید اپلیکیشن توسط بخش خصوصی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با فعالان حوزه‎ی ICT استان اصفهان، با اشاره به بهره برداری از نسل سوم و بالاتر، گفت: هدف اصلی ما از صدور این پروانه تولید محتوا، اپلیکیشن و نرم افزار توسط متخصصان و شرکت‎های خصوصی است.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر "محمود واعظی" که به همراه تنی چند از معاونین و مدیران این وزارت در اصفهان حضور یافته، صبح امروز جمعه با همراهی استاندار استان اصفهان با فعالان حوزه ICT این استان در سالن اجتماعات استانداری دیدار کرد.

 

در این مراسم ابتدا استاندار اصفهان ضمن تبریک هفته دولت و عرض خیر مقدم به وزیر ارتباطات و هیات همراه، گفت: استان اصفهان به سرعت به سمت صنعتی شذن می رود و در این شرایط حضور وزیر ارتباطات در این استان بسیار حیاتی است.

 

وی افزود: صنعتی شدن و توسعه خدمات نیاز به بستر و زیرساختهای مناسب ارتباطی و مخابراتی دارد که این مهم به واسطه نگاه مثبت وزارت ارتباطات به این استان قابل تحقق است.

 

در ادامه این مراسم مهندس شفیعی مدیر کل ارتباطات استان اصفهان گزارش عملکردی از وضعیت ICT این استان داده است.

 

سپس فعالین حوزه ICT اصفهان به بیان برخی از مسایل، مشکلات، موانع و دستاوردهای این حوزه پرداختند.

 

در ادامه مراسم مهندس ابراهیمی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز گزارشی از دستاوردهای حوزه خود در استان اصفهان و طرحها و برنامه های آتی این شرکت در این استان ارایه دادند.

 

در این مراسم دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: بنده از طرف هیات دولت و ریس جمهور مامور شدم تا در استان اصفهان حاضر شده و ضمن تبریک هفته دولت، سلام ایشان را به مردم و مسئولین استان ابلاغ نمایم.

 

وزیر ارتباطات گفت: اعتقاد همیشگی بنده این است که نقش دولت تصدی گری نبوده و نظارت است و باید مسایل اجرایی را به بخش خصوصی سپرد

 

وی افزود: جوهره اقتصاد مقاومتی نیز سپردن بسیاری از امور به بخش خصوصی است.

 

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به بهره برداری از نسل سوم و بالاتر، گفت: هدف اصلی ما از صدور این پروانه تولید محتوا، اپلیکیشن و نرم افزار توسط متخصصان و شرکت‎های خصوصی است.

 

وی با اشاره به این موضوع که ICT به عنوان پیشران توسعه است، گفت: خوشبختانه این موضوع توسط مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و مجلس شورای اسلامی پذیرفته شده است و از طرف آنها حمایت می شود.

 

دکتر واعظی با اشاره به تخفیف 20 درصدی اینترنت، گفت: در این زمینه برخی شرکتها همکاری مناسبی کردند و در حال حاضر این تخفیف 20 درصد اجرایی شد که به طور کامل از سهم وزارت ارتباطات کم می شود.

 

دکتر واعظی با اشاره به هزینه 0400 میلیارد ریالی وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارتباطی در اصفهان گفت: ما قطعا درگاه بین المللی اینترنت، دیتا سنتر و کال سنتر را در اصفهان بنیان خواهیم گذاشت و سرمایه گذاری لازم برای تکمیل پروژه فیبر نوری نیز تامین شده است.

 

وزیر ارتباطات گفت: ما موافق اجرای یک پروژه ملی در استان اصفهان هستیم و پیگیر این موضوع خواهم شد تا به نتیجه برسد.

 

دکتر واعظی گفت: باید دفاتر پیشخوان رونق پیدا کند تا ضمن ارایه خدمات به مردم زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان فراهم شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-29 08:07

افزودن دیدگاه جدید