کد مطلب: 

16296

راه‎اندازی اینترنت پرسرعت در 180 روستای استان خوزستان تا پایان مهرماه

همزمان با هفته دولت سایت پایش امواج الکترومغناطیس رادیویی در اداره کل منطقه جنوب غرب خوزستان افتتاح شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، همزمان با هفته دولت، سایت پایش امواج الکترومغناطیس رادیویی در اداره کل منطقه جنوب غرب- خوزستان، با حضور معاون توسعه مدیریت استانداری و مدیران کل معاونت سیاسی، امنیتی استانداری و سایر اپراتورها و جمعی از فرمانداران شهرستانها و شهرداری اهواز، راه اندازی شد.

 

در این نشست، مهندس ملکی جهان مدیرکل ICT استان در خصوص سامانه پایش، اظهار داشت: این سایت در منطقه جنوب غرب واقع در شهرستان ایلام در محوطه دانشگاه ایلام نصب و راه اندازی  شده  است.

 

وی ادامه داد: مرکز مانیتورینگ و کنترل آن به منظور جلوگیری از اختلالات و تداخلات و بررسی و حذف امواج رادیویی غیرمجاز و همچنین سالم سازی فضای فرکانسی کشور با توجه به گستردگی مرزهای استانهای ایلام و خوزستان به منظور نظارت بر طیف فرکانسی کشور ، راه اندازی شده است.

 

وی افزود: با توجه به وجود مرزهای مشترک استان های ایلام و خوزستان با کشورهای همجوار و ضرورت سالم سازی فضای فرکانسی با راه اندازی سامانه مزبور موارد مخرب در این فضا رصد می شود.

 

ملکی جهان گفت: با به کارگیری این سامانه اختلالات احتمالی از سوی دیگر اپراتورها که وارد مرز می شود شناسایی و حذف خواهد شد.

 

وی دربخش دیگری ازسخنان ازساماندهی سایت های BTS روستایی در خوزستان خبر داد و گفت: با دریافت مجوزهای لازم و با راه اندازی اینترنت WIFI حدود 300 روستا با توجه به وضعیت خاص و توپولوژی که دارند از این طریق به شبکه دسترسی خواهندداشت.  

 

ملکی جهان در عین حال از راه اندازی اینترنت پرسرعت (ADSL) تا پایان مهر در 180 روستای استان خبر داد و اضافه کرد: این طرح به منظورارتقای کیفیت اینترنت وباتوسعه شبکه زیرساخت، بین استان های خوزستان و فارس صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: با توجه به تمهیداتی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای خوزستان اندیشیده شده تا پایان امسال چهره استان از این حیث متحول می شود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: به همین منظور اعضای کمیته ویژه ای که در این چارچوب تشکیل شده در یک ماه آینده به استان خوزستان سفر خواهند کرد.

 

در ادامه نشست در خصوص رفع مشکلات مخابرات و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان بحث وتبادل نظرشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-27 08:50

افزودن دیدگاه جدید