کد مطلب: 

16292

ارتقای پروانه همراه اول و ایرانسل به نسل‌های بالاتر

ارتقای پروانه همراه اول و ایرانسل به نسل‌های بالاتر

طی مراسمی در وزارت ارتباطات، مجوز رسمی ارائه خدمات نسل‌ سه و بالاتر به اپراتورهای تلفن همراه اول و دوم اعطا شد.

 

به گزارش سیتنا، در این مراسم که با حضور مقامات عالی وزارت ارتباطات و مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه در کشور برگزار شد، همراه اول و ایرانسل به صورت رسمی مجوز ارائه نسل‌های 3 و 4 را دریافت کردند. 

 

خبرگزاری فارس پیش از این مراسم گزارش داد: در حالی که مذاکرات فشرده همراه اول با رگولاتوری برای قبول شرایط ارتقاء به نسل 3 چند روزی است، ادامه دارد، اکنون و در فاصله دقائقی مانده به برگزاری مراسم، براساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس، سرانجام همراه اول توانسته خود را به مجوز نسل بالاتر برساند.

 

در همین حال خبرگزاری ایسنا، نوشت: پیش از این قرار بر این بود که اپراتور ایرانسل به طور آزمایشی به ارائه خدمات نسل‌های بالاتر در ۱۵ نقطه مانند برخی دانشگاه‌های پایتخت بپردازد که بعدها بنا بر اعلام وزیر ارتباطات تعداد این نقاط افزایش یافته و حتی ارائه این سرویس‌ها به طور آزمایشی در برخی شهرستان‌ها نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفت.

 

بنا بر آنچه پیش از این اعلام شده بود قرار بر این بود که در صورت موفقیت ایرانسل در ارائه آزمایشی این خدمات بدون فوت وقت مجوز رسمی ورود به نسل‌های بالاتر به این اپراتور واگذار شود.

 

برای ارائه مجوز خدمات نسل‌های بالاتر به اپراتورها وزارت ارتباطات شروط متعددی برای اپراتورها در نظر گرفته بود.

 

البته مسوولان مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی کشور به دلیل انتقاداتی که نسبت به برخی از این شروط داشتند در روند مذاکرات خود با کندی‌هایی همراه شدند و مذاکره میان مدیران همراه اول و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای رسیدن به تفاهم نهایی همچنان ادامه داشت و ظاهرا این مذاکرات امروز به نتیجه نهایی رسیده و این مجوز به همراه اول هم تعلق گرفت.

 

پیش از این ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی در انحصار رایتل بود که با اتمام دوره انحصار این اپراتور در پایان مردادماه راه اپراتورهای دیگر برای ورود به خدمات نسل‌های بالاتر باز شده و محدودیت‌های قانونی در این زمینه برطرف می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-26 18:19

دیدگاه‌ها

تصویر نسل سوم حق مسلم ماست
چرا خبر دروغ پخش میکنی? تو این مراسم به ایرانسل مجوز نسل سه و بالاتر به صورت کامل و رسمی داده شد و به همراه اول مجوز ازمایشی
ارسال شده توسط نسل سوم حق مسلم ماست در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید