کد مطلب: 

16291

احتمال راه‎اندازی اپراتور چهارم برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا

احتمال راه‎اندازی اپراتور چهارم برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: با ورود هر 3 اپراتور در پهن باند سهم ICT در تولید GDP کشور افزایش خواهد یافت و دستیابی به اهداف توسعه در برنامه پنجم توسعه امکانپذیر می شود.  

 

به گزارش سیتنا، دکتر علی اصغر عمیدیان در مراسم اعطای مجوز ارتقای پروانه ارایه خدمات تلفن همراه به نسل 3 و بالاتر گفت: همزمان با هفته دولت تحقیق یکی از وعده های دیگر وزارت ارتباطات را در زمینه تبادل موافقنامه و ارایه مجوز بهره برداری از خدمات نسل 3 و بالاتر برای دو اپراتور کشور را شاهد خواهیم بود.

عمیدیان با بیان این که ICT پیشران اصلی در جوامع در حال توسعه است و در ایران هم یک نگاه جامع، کامل و عملیاتی به آن وجود دارد، گفت: در ابتدای دولت یازدهم، اولین برنامه ما تهیه استراتژی توسعه پهن باند در بخش ثابت و همراه بود که در این دو بخش، توسعه پهن باند را مبتنی بر نیازهای جامعه طراحی و در کمیسیون تنظیم مقررات اصول آن را به تصویب رساندیم که امروز شاهد پیاده سازی آنها در سطح کشور خواهیم بود.

 

وی با اشاره به مشخصات خدمات شبکه های پهن باند در ثابت و همراه در دنیا ادامه داد: این خدمات، ضمن تضمین کیفیت، قابلیت اطمینان پذیری و پایداری بالایی داشته و از قابلیت توسعه بالایی برخوردارند.

 

وی با اشاره به این که در دنیا طی 3 سال گذشته استفاده از موبایل پهن باند 3 تا 4 برابر از ثابت بیشتر شده است، پیش بینی کرد که تلفن همراه در آینده ابزار اصلی پهن باند در جوامع شود.

 

به گفته عمیدیان افزایش 30 درصدی پهن باند در جهان 20 میلیارد دلار ارزش اقتصادی به دنبال داشته و به ازای هر 1000 اتصال پهن باند 8 شغل مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به مطالعه در مورد اپراتور چهارم گفت: در حال بررسی نیاز جامعه هستیم تا در صورت نیاز اپراتور چهارم را صرفاً برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا در جامعه راه اندازی کنیم و تا پایان سال نتیجه آن مشخص می شود.

عمیدیان با ابراز امیدواری نسبت به ساماندهی مجوزهای پهن باند در بخش ثابت، از تمامی کسانی که در ارایه مجوز نسل 3 و بالاتر تلاش کردند تقدیر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-26 16:57

افزودن دیدگاه جدید