کد مطلب: 

16288

وزارت ارتباطات مجوز ارتقاء پروانه ایرانسل به نسل بالا را صادر کرد

وزارت ارتباطات مجوز ارتقاء پروانه ایرانسل به نسل بالا را صادر کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم اعطای مجوز ارتقای پروانه ارایه خدمات ایرانسل به نسل 3 و بالاتر، این روز را روزی مهم برشمرد و گفت: امروز با این بهره برداری یک گام به سمت دولت همراه و شبکه ملی اطلاعات برداشته شد.

 

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی، با اشاره به نتایج به دست آمده از دوره آزمایشی ایرانسل، گفت: نسبت به گذشته حجم دیتای جابجا شده دو برابر شده ولی ظرفیت ترافیک بین الملل تغییر چندانی نکرده است و نشان می دهد بستر فراهم شده در خدمت محتوا و نرم افزارهای کاربردی داخل بوده است.

 

وی در عین حال میانگین مصرف هر کاربر در قم را 5 برابر تهران برشمرد و افزود: خوشبختانه  70 درصد میزان مصرف محتوا داخلی بوده است.

 

دکتر واعظی اظهار داشت: سال گذشته میزبانی 10 درصد از محتوایی که استفاده می شد در داخل بود که در حال حاضر به 34 درصد رسیده است و به عقیده من نسل سوم و بالاتر موجب می شود که تا پایان برنامه پنجم شرایط را به 70 درصد داخلی و 30 درصد خارجی برسانیم.

 

وی سرمایه گذاری صورت گرفته توسط اپراتورها را در این زمینه بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: باید به دنبال توسعه خدمات باشیم اما نباید این عجله تاثیر منفی بر کیفیت کار بگذارد.

 

وزیر ارتباطات با بیان این که کار به صورت مرحله ای پیش خواهد رفت و در ابتدا مرکز استانها و سپس شهرهای بزرگ پوشش داده خواهند شد، از اپراتوها خواست تا در پوشش سراسری کشور ضمن حفظ کیفیت به تمامی نقاط کوچک و بزرگ توجه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-26 16:36

افزودن دیدگاه جدید