کد مطلب: 

16284

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: اپراتورهای اول و دوم سرویس‌هایی که قابلیت نظارت روی آنها نیست را مسدود کنند

وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران: اپراتورهای اول و دوم سرویس‌هایی که قابلیت نظارت روی آنها نیست را مسدود کنند

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کنند، تصریح کرد: سیاست‌مان همانند روالی است که برای رایتل در نظر گرفته شد؛ سه هفته پیش موافقتنامه‌ای را با اپراتورهای اول و دوم ارتباطی در این زمینه داشتیم و از آنها امضا گرفتیم تا سرویس‌هایی را که قابلیت نظارت روی آنها نداریم، مسدود کنند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا،  دکتر "محمود واعظی" در حاشیه همایش چشم انداز وزارت ارتباطات در سال دوم دولت تدبیر و امید، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر لزوم انجام پیوست فرهنگی اینترنت نسل سوم، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت ریاست جمهوری، موظف است در مورد مسائل مهمی که نیاز به تدوین پیوست فرهنگی دارد، آن را به دولت اعلام کند و دولت نیز موظف به تهیه‌ی پیوست مربوطه است. در این زمینه پیوست فرهنگی تماس‌ تصویری از سوی وزارت ارتباطات تهیه شده و برای تصویب و طی مراحل قانونی به مراجع ذی‌ربط فرستاده شده است.

وی در ادامه اذعان داشت: ما پیوست فرهنگی را تهیه و برای رییس جمهور ارسال کردیم و ان‌شالله در مراجع ذی‌ربط به تصویب برسد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر رعایت تمام مفاد پیوست فرهنگی از سوی وزارت ارتباطات بعد از تصویب  نهایی پیوست فرهنگی، گفت: قانون گفته است که دولت باید پیوست را ارائه دهد. ما پیشنهاد خود را دادیم، دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی هم پیشنهاداتی داشته است. هر چیزی که به تصویب نهایی برسد، مطابق با آن عمل خواهیم کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به دغدغه‌ی ایجاد شده در سطح علماء و به خصوص حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، گفت: در این زمینه ضمن تشکر از تمام مراجع و آیت‌الله مکارم شیرازی به خاطر تذکرشان باید در نظر داشت که در این وزارت ما به دنبال آن هستیم که مسائل اخلاقی و فرهنگی را در اولویت خود قرار دهیم و تا زمانی که پیوست فرهنگی مربوطه امضاء نشود، تمام خدمات مثل دو سال قبل ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، واعظی در همین راستا افزود: در این پیوست به مواردی که مورد نگرانی است، توجه شده و اپراتورها موظفند به این پیوست پس از تصویب، عمل کنند.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت ارائه‌ی خدمات اینترنتی در کشور خاطرنشان کرد: اینترنت را باید در دو بخش دید. یکی بحث سرعت و یکی تعداد کسانی است که در نوبت دریافت خدمات اینترنت هستند تا از اینترنت با همین سرعتی که به نظرم حداقلی است، استفاده کنند.

او با بیان عدم رضایت از سرعت اینترنت در کشور تشریح کرد: قبول دارم که سرعت اینترنت در کشور پایین است ولی در یک سال گذشته، تعداد کاربران ما افزایش پیدا کرده‌است.

وزیر ارتباطات با اعلام سیاست این وزارت در گسترش سرویس‌دهی به مشترکان اینترنت در سراسر کشور، گفت: ما در این راه، روش دوم را انتخاب کردیم. علاوه بر اینکه در این مدت، بیش از 6000 روستا به اینترنت متصل شده، حدود سه میلیون کاربر اینترنت هم افزایش پیدا کرده است.

محمود واعظی با اشاره به این‌که دو اپراتور با امضای تفاهم‌نامه‌ای با وزارت ارتباطات موظف هستند که در مورد مسائلی که امکان نظارت بر آنها وجود ندارد تا تصویب پیوست محدودیت ایجاد کنند، تصریح کرد: سیاست‌مان همانند روالی است که برای رایتل در نظر گرفته شد؛ سه هفته پیش موافقتنامه‌ای را با اپراتورهای اول و دوم ارتباطی در این زمینه داشتیم و از آنها امضا گرفتیم تا سرویس‌هایی را که قابلیت نظارت روی آنها نداریم، مسدود کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-26 11:41

دیدگاه‌ها

تصویر مومن نسب
معنی این حرف این است که کلا سرویس اینترنت را قطع کنند... زیر با وجود پررنگ و غیرقابل انکار فیلترشکن ها و عدم کنترل محتوای اپلیکیشن ها و اس اس ال و... نظارت معنی پیدا نمی کند... در نتیجه به دستور وزیر باید اینترنت بر روی تلفن همراه ارائه نشود.
ارسال شده توسط مومن نسب در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید