کد مطلب: 

16237

رئیس کمیته مخابرات مجلس در گفت‎وگو با سیتنا: مجوز بهره‎برداری از تمام امکانات اینترنت نسل بالا به اپراتورها داده نمی‎شود

رئیس کمیته مخابرات مجلس در گفت‎وگو با سیتنا: مجوز بهره‎برداری از تمام امکانات اینترنت نسل بالا به اپراتورها داده نمی‎شود

اعطای موافقت‌نامه راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر برای اپراتورهای تلفن همراه توسط وزارت ارتباطات، به موضوع چالش‌ برانگیز روزهای اخیر مبدل شده است. در این بین برخی تصمیم سازان حوزه‎ی ارتباطات، استفاده و بهره‌گیری عموم مردم از این امکانات را منوط به تصویب پیوست فرهنگی از سوی شورای عالی فضای مجازی می‌دانند؛ در عین حال وزارت ارتباطات برای اعطای این مجوز حتی بدون تصویب پیوست فرهنگی البته با در نظر گرفتن حساسیت‎های این بخش، اعلام آمادگی کرده است.

 

"رمضانعلی سبحانی‌فر" رئیس کمیته‎ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) بهره‌برداری مشروط از اینترنت نسل سوم را مجاز می‎داند و تاکید می‎کند: در صورتی که اپراتورها بخواهند از تمام امکانات اینترنت نسل سوم و بالاتر استفاده کنند، تصویب پیوست فرهنگی از سوی شورای عالی فضای مجازی برای اعطای پروانه به آنان، ضروری است.

وی با اشاره به سخنان وزیر ارتباطات مبنی بر اعطای پروانه اینترنت نسل سوم و بالاتر به اپراتورها با در نظر داشتن برخی ملاحظات، خاطرنشان کرد: هنگامی که گفته می‌شود راه‌اندازی و بهره‌برداری از این امکانات با رعایت ملاحظاتی همراه است، قطعا منظور آن بخشی است که نیازمند تصویب پیوست فرهنگی است و به اپراتورها برای ارائه‎ی نسل سوم به طور کامل مجوز داده نمی‌شود.

در عین حال، این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: البته برای تایید پروانه در خصوص آن امکاناتی که مشابه اینترنت نسل دوم باشد، چندان مشکلی ایجاد نمی‌کند و احتمالا خبر اعطای مجوز نسل سوم و بالاتر به اپراتورها تا پایان هفته دولت با رعایت همین ملاحظات بوده است.

سبحانی فر با اشاره به عدم ارائه‎ی کامل همه‎ی سرویس‎ها و خدمات 3G توسط رایتل، گفت: اگرچه مجوز اصلی در استفاده از اینترنت نسل سوم ابتدا برای رایتل صادر شد، اما این اپراتور هنوز هم امکان ارائه‎ی تمام امکانات 3G به مشترکان خود را ندارد.

 

وی در پایان تاکید کرد: در مجموع باید گفت که مباحثی مانند تماس تصویری نیازمند تصویب پیوست فرهنگی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-23 10:46

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
عجب ... آقا اصلا تماس تصویری همه جا منقرض شده ، میشه شما هم بی خیالش بشید؟ چقدر همه به فکر ما هستند و ما خبر نداشتیم تا الان
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر AQA
دنیا داره به نسل پنجم مهاجرت می کنه شما بشین سر نسل سه با ملت چونه بزن پیوست فرهنگی دیگه چه صیغه ایه؟ این دلقک بازی ها یعنی چه؟
ارسال شده توسط AQA در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
یعنی بدبختی ما همین مجلسه فن آوری می خواد پیشرفت کنه پیوست فرهنگی مانعشه. یعنی هر جا بگیم بهمون می خندن نسل سوم دیگه منقرض شده برای اومدنش دارن چونه می زنن
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید