کد مطلب: 

16213

ظرفیت‌ و ساختار لازم برای خصوصی سازی پست در ایران وجود دارد

ظرفیت‌ و ساختار لازم برای خصوصی سازی پست در ایران وجود دارد

دبیرکل اتحادیه جهانی پست واگذاری بخشی از وظایف پست به بخش خصوصی را در جامعه مثبت ارزیابی کرد و ایران را دارای ظرفیت‌های مناسب برای تحقق اهداف و الزامات اتحادیه تلقی کرد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، "بشار عبدالرحمان حسین" در پاسخ به خبرنگار سیتنا درباره واگذری برخی خدمات پستی به بخش خصوصی در ایران، گفت: آزادسازی و جهانی سازی، واقعیاتی هستند که همه ما با آنها زندگی می‌کنیم و رقابت هم یکی دیگر از این واقعیت‌هاست.

 

وی در همین راستا تصریح کرد: آزادسازی می‌تواند برای کشورها مزایای خوبی به همراه داشته باشد و به مشتریان و مردم یک سرویس جایگزین ارائه دهد.

وی در این زمینه به برخی مسائل و مشکلات که تحقق این واگذاری را موجب شده‌‌اند، اشاره کرد و گفت: چالشی که در این زمینه وجود دارد به انتخاب مجری سرویس منتخب باز می‌گردد که هنوز در این زمینه هیچ فعالیتی انجام نداده است.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست با اشاره به احکام اتحادیه جهانی افزود: به موجب احکام اتحادیه، پست ایران موظف است در دورافتاده ترین نقاط خدمت ارائه کند و دولت باید این نظارت را بر پست داشته باشد و توانایی و امکانات موردنیاز برای ارائه این خدمت را نیز بالا ببرد.

وی با تاکید بر اجرای این احکام گفت: این الزامی است که از سوی دولت به پست جمهوری اسلامی اعلام شده است.

 

بشار حسین در همین راستا به وظایف دولت در ارتقای کیفیت پست در ایران اشاره کرد و گفت: این وظیفه دولت است که ظرفیت‌ها و توانایی‌های پست را بالا ببرد تا پست بتواند به ارائه سرویس‌های مختلف به مردم بپردازد.

وی با مثبت ارزیابی کردن روند خصوصی سازی در حوزه پست گفت: در صورتی که ظرفیت‌ها و ساختارهای لازم در این زمینه دیده شود، دلیلی برای پست جمهوری اسلامی ایران باقی نمی‌ماند که نتواند در رقابت با بخش خصوصی این الزام خود را رعایت کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی پست هم‌چنین خاطرنشان کرد: من مطمئنم که پست ایران در این زمینه گام‌های زیادی را برداشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-21 20:29

افزودن دیدگاه جدید