کد مطلب: 

16207

واکنش تعدادی از علما نسبت به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر؛ وزارت ارتباطات راه‌اندازی اینترنت نسل بالا را تا راه‎اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات به تعویق بیاندازد

واکنش تعدادی از علما نسبت به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر؛ وزارت ارتباطات راه‌اندازی اینترنت نسل بالا را تا راه‎اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات به تعویق بیاندازد

تنی چند از علمای حوزه‎‎های علمیه‎ در نشست هفته‎ی اخیر در شهر قم، نگرانی‌های حود از راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر در سطح کشور را اعلام داشتند و آمادگی خود برای مقابله با آسیب‌های فرهنگی ناشی از این اقدام را ابراز داشتند.

 

"روح الله مومن نسب" فعال فضای مجازی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا (CITNA.IR) ضمن اعلام این خبر، احتمال اقدامات جدی توسط علمای دین در حوزه‎ی اینترنت پرسرعت نسل بالا را گوشزد کرد.

 

به گفته‌ی این کاشناس فضای مجازی، جلسه‌ی سه شنبه شب اخیر با مطالعات عمیق و جدی در این حوزه تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: جلسه‎ی اخیر در شهر مقدس قم، بسیار خوب بود و دغدغه‌ در سطح علمای قم دیده می‌شد. آنها مطالعات قوی و عمیقی را در این‌باره داشتند و قطعاً اقدامات جدی در حوزه‌ی راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر انجام خواهد شد.

وی در ادامه در تشریح سخنان جلسه‎ی اخیر، افزود: اگر وزارت ارتباطات یک سال دیگر راه‌اندازی اینترنت نسل سوم را به تعویق اندازد که شبکه‎ی ملی اطلاعات نیز راه اندازی شود، از مشکلات بسیار کاسته شده و اینترنت نسل سوم و چهارم در آن فضا از نیازهای اصلی مردم محسوب می‌شود.

این فعال فضای مجازی در همین راستا خاطرنشان کرد: در شبکه‎ی ملی اطلاعات، ما نیاز به اینترنت نسل سوم و بالاتر برای دسترسی به محتوای خوب داریم. اینترنت سالم، سریع، امن و ارزان حق مردم است، اما در شرایط فعلی، سرعت بالای دسترسی همانند عدم مقاومت در برابر سونامی است.

مؤمن‌نسب افزود: در جلسه‎ای که در قم برگزار و نتایج آن به زودی منتشر خواهد شد، علمای حوزه نسبت به اینترنت نسل سوم احساس نگرانی کردند و معتقدند اینکه ما بیایم بستری را ایجاد کنیم که محتوای متناسب با آن موجود نیست، آسیب‌هایی را بر جامعه وارد خواهد کرد که قطعا جدی و پرپیامد خواهد بود.

وی در همین راستا تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات به حساسیت‌های مردم و علما توجه نکند، ناگزیر است که خود را برای اتفاقات مهم در مجلس شورای اسلامی و جامعه آماده کند.

این فعال فضای مجازی با اشاره به جلسات متعدد دیگر درباره‎ی اینترنت نسل سوم و بالاتر، گفت: در سطح متدینین قم این احساس نگرانی ایجاد شده است؛ دیروز هم در جلسه‌ای که با تعدادی از بانوان کشور برگزار شد، احساس نگرانی آنان نسبت به راه‌اندازی اینترنت نسل سوم ابراز شد، که این‌ موارد، نگرانی‌های واقعی مردم هستند.

وی افزود: به همین دلیل علمای قم اعلام آماگی کردند که در صورت عدم توجه به هشدارهای داده شده، حتی برای اعتراض به این قضیه به تهران بیایند.

مؤمن‌نسب با اشاره به نگرانی حاصل از گستردگی مشترکان ایرانسل و راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و بالاتر برای این اپراتور، گفت: نگرانی‎ها متعدد است و الزاما تمام این نگرانی‌ها در حوزه‌ی فرهنگ نیست. با توجه به تعداد کاربران زیاد ایرانسل نسبت به رایتل، فعال‌سازی اینترنت پرسرعت نسل سوم توسط ایرانسل با قیمت بسیار پایین، مساله‎ای جدی محسوب می‌شود.

این کارشناس فضای مجازی با توجه به جلسه‎ی اخیر علمای قم و با اشاره به اعتبار آنان در مجلس، گفت: البته نماینده‌های مجلس نیز در این خصوص بسیار حساس هستند و این مساله تا سطح علنی مجلس کشیده شده است. با این همه هنگامی که این نگرانی از سوی علما هم بیان شود، نمایندگان رسیدگی به این موضوع را یک وظیفه‎ی شرعی و تکلیف می‌دانند.

وی در پایان تصریح کرد: در این موضوع، اعضای شورای عالی فضای مجازی هم بسیار دغدغه‌ دارند و دبیر شورای عالی هم که به انتخاب رییس جمهور منصوب شده در حوزه‎ی اینترنت نسل سوم ابراز نگرانی خود را به صورت علنی ابراز کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-21 08:40

دیدگاه‌ها

تصویر نسل سوم حق مسلم ماست
اقای علمدار شما هم از متنتون معلومه مسئولی و با عدم راه اندازی نسل سوم یه فایده های میبری. شما که دم از استقلال میزنی چرا قبلا تلاش نکردی و پیگیری نکردی تا به استقلال برسیم? این کار شکنی شماهارو کی باید جوابگو. باشه و از کجا باید پیگیری بکنیم اگر به شما و امثال شما20سال دیگه هم مهلت بدن نه از شبکه نسل سوم نه شبکه ملی و نه استقلال خبریه
ارسال شده توسط نسل سوم حق مسلم ماست در 11 دى 48 - 04:03
تصویر نیما
دوست عزیز من اینترنت رو بدون سایتا و سرورای خارج کشورش نمیخوام. اگه ایران این همه پیشرفت علمی داشته همش به خاطر اینترنت با منابع علمی عظیمش بوده. به جای اینکه بیایم اینترنت رو پرسرعت تر بکنیم داریم حرامشم میکنیم. الان کل دنیا دارن برای اینکارمون میخندن.
ارسال شده توسط نیما در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
پیشنهاد میدم اینترنت adsl با سزعت بهتر خریداری کنید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر من نگرانم
این جنگ و دعوا ها را کنار بگذارید بیایید با حمایت از علما ؛ در صدد بومی کردن اینترنت باشیم .... حالا با سرعت آنچنانی پس دوستان این شدنی و این یک همت بالا می خواد
ارسال شده توسط من نگرانم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
کاش علمای عزیز قم کمی فقط کمی حساس میشدند وبانکداری ربوی هم حرام اعلام میکردند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
این مومنی نسب کیه جلو پیشرفت کشور رو میگیره ما خوب وبد رو نشخیص میدیم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا متاسفم برا ... چرا یه سال بندازن عقب? چرا شما قبلا پیگیری نکردین و حالا از خواب بیدار شدین? و میخواین یه سال بندازینش عقب? فقط با اینکارا مارو از ... دور میکنین
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حميد
واقعا براى شما متاسفم كه به بلندگوى خبرى امثال آقاى مومن نسب تبديل شديد
ارسال شده توسط حميد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
هههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
کاملا معلومه این سایت و سیاست این سایت پشتیبانی از همراه اول و تخریب ایرانسل هست، آخه اینترنت ۱۲۸ چیه که اینا از مردم دریغ می کنن؟ متاسفم واسه طرز فکر این اشخاص!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
وی در همین راستا تاکید کرد: اگر وزارت ارتباطات به حساسیت‌های "مردم" و علما توجه نکند، ... مردم نسبت به این موضوع حساسیتی ندارند و اتفاقا کاملا موافق هستند و برای اینترنت 3G ایرانسل لحظه شماری می کنند.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
مرحبایاحبیبی
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر سعید
باز هم مثل همیشه علما، اولین کسانی هستند که آگاهانه نسبت به کارشکنی ها واکنش نشان داده و وارد صحنه می شوند. باز هم مثل همیشه جریانی خاص، که با راه‎اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات ضرر میکنند در سایتها با نام مردم مخالفت خود را ابراز میکنند وگرنه همه میدانند در صورت راه‎اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات اکثر معزلات و مشکلات اینترنت برطرف می شود.
ارسال شده توسط سعید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر علمدار نسب
واقعا برای بعضی دوستان متاسفم که پیشرفت را صرفا در راه اندازی اینترنت نسل سوم می بینند. کسی با راه اندازی این نسل از اینترنت مخالف نیست؛ صحبت سر این است که اول شبکه ملی اطلاعات را راه بیندازید که گامی اساسی در جهت استقلال کشور در فضای مجازی است(خواهشا استقلال را قطع رابطه از دنیا نبینید) با راه اندازی این شبکه نه تنها ارتباط بین المللی خدشه ای وارد نمی شود بلکه برای ارتباطات داخل کشور دیگر لازم نیست اطلاعات به سرور آمریکا فرستاده شود، بلکه در داخل این تبادل اطلاعات صورت گیرد که سرعت و امنیت بسیار بالا می رود و هزینه پایین میاید.
ارسال شده توسط علمدار نسب در 11 دى 48 - 04:03
تصویر اعتدال
این دیگه نامردیه بانگداری ربوی رو هم حرام اعلام کردن با یک سری زدن به سایتاشون این کاملا واضحه فک کنم یه چیزی بهت گفتن تو هم ندونسته اون رو می گی و در کل مقایسه کردن این با اون یه نوع مغاطه (به غلط انداختن مخاطب)است این هم حرامه ، اون هم حرامه
ارسال شده توسط اعتدال در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید