کد مطلب: 

16193

براری: شبکه‎ی ملی اطلاعات با تولی‎گری سازمان فناوری اطلاعات در حال اجراست

براری: شبکه‎ی ملی اطلاعات با تولی‎گری سازمان فناوری اطلاعات در حال اجراست

معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات از بهره برداری حداکثری از ظرفیت های دولت، مجلس و قوه قضاییه برای ارتقاء وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

 

به گزارش سیتنا، دکتر "مرتضی براری" گفت: اکثر خلاءهای قانونی را که درباره نحوه فعالیت وزارت ارتباطات وجود دارد توسط لایحه و طرح در دولت و مجلس  پیگیری می کنیم.

 

وی با بیان اینکه در تعامل با مجلس، اولین مصوبه در دولت تدبیر و امید مرتبط با این وزارتخانه بوده است، گفت: با توجه به عدم سرمایه گذاری در زیرساختهای حوزه ICT بعد از خصوصی سازی مخابرات، با همکاری دولت و مجلس اولین قانون در دولت جدید تصویب ماده واحده مبنی بر هزینه و درآمدهای بخش توسعه زیرساختهای ICT کشور بوده است و در این راستا وزارت، حداکثر تلاش خود را برای توسعه زیرساختها و توجه جدی به مناطق روستایی و محروم به کار خواهد گرفت.

 

براری با تاکید بر بررسی وضع زیرساخت‎های حوزه ICT استانی، با هماهنگی مجمع نمایندگان، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته تاکنون در بیست استان حضور پیدا کردیم و طی جلسات با نمایندگان، استانداران و مدیران کل ICT کشور، برنامه توسعه استان را ارائه کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه، در این سفرها با فعالان بخش ICT استانی نیز جلساتی داشته ایم، گفت: تا کنون بیش از 10 مجمع نمایندگان و استانداران، (باهدف ارائه راهکارها در پیشبرد اهداف و توسعه استانی).به طور مجزا و با حضور وزیر و معاونین وی برگزار شده است.

 

معاون حقوقی وزارت ارتباطات، ادامه داد: در حوزه دولت نیز مصوبات خوبی داشته داشته ایم؛ مانند توسعه ای کردن سازمان فناوری اطلاعات که بستر مناسبی برای ارتقاء سازمان فناوری اطلاعات فراهم کرده است.

 

براری به همکاری وزارت ارتباطات با قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: در اولین اقدام مرکز تحقیقات مخابرات، فعالیت خود را در بدنه وزارت ارتباطات آغاز کرد و به عنوان اتاق فکر وزارت در حال همکاری های مناسب با سازمان های وزارت است.

 

معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات همزمان با هفته دولت از عزم جدی وزارت و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: معماری این شبکه توسط سازمان فناوری اطلاعات انجام شده و این سازمان به عنوان متولی شبکه ملی اطلاعات، مطابق با برنامه پنجم توسعه ، در حال پیگیری و اجرای این شبکه است.

 

وی در پایان تصریح کرد: این معاونت اولویتهای دیگری چون ساماندهی دفاتر ICT روستایی ، طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات .... را درنظر دارد که در حال انجام است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-19 10:26

افزودن دیدگاه جدید