کد مطلب: 

16183

مؤمن‌نسب: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، ترافیک اینترنت بین الملل تا 90 درصد کاهش می‌یابد/ اینترنت 3G بمب شیمیایی فرهنگی است/ شورای عالی فضای مجازی، فرمانده است

مؤمن‌نسب: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، ترافیک اینترنت بین الملل تا 90 درصد کاهش می‌یابد/ اینترنت 3G بمب شیمیایی فرهنگی است/ شورای عالی فضای مجازی، فرمانده است

مؤمن‌نسب، گفت: بعضی از افراد ادعا دارند که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اتصال به اینترنت بین الملل قطع یا ضعیف می‌شود که هر دوی این ادعا، کذب است. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، حدود 90 درصد از ترافیک استفاد از اینترنت بین الملل کاهش می‌یابد و الزامی به صرف هزینه بالا به دشمنان نیست.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دومین نشست تبیینی "جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی" عصر یکشنبه با هدف تحلیل و بررسی وضعیت استفاده از اینترنت بین الملل و ضرورت راه‌اندازی هر چه سریع تر شبکه ملی اطلاعات برگزار شد.

روح الله مؤمن‌نسب، کارشناس فضای مجازی و سخنران اصلی این نشست، با تاکید بر آسیب‌های ناشی از به تعویق افتادن راه‎اندازی شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: فضای مجازی ویژگی‌های خاصی دارد و هر کس در این فضا می‌تواند به اندازه یک لشکر فعالیت داشته باشد.

وی در ادامه گفت: نباید به کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، خرده گرفت. گروهی حضور در این فضا را محکوم می‌کنند و گروهی هم آن را کاملا تایید می‌کنند، ولی در هر حال آنچه مشخص است آن است که ورود ما به فضای مجازی از شیوه و طرق درست و مناسبی نبوده است.

این کارشناس فضای مجازی، خاطرنشان ساخت: شورای عالی فضای مجازی به این دلیل راه‎اندازی شد که نحوه‎ی ورود ما به فضای مجازی، مناسب نبود و به گفته مقام معظم رهبری، این حرکت با پیشگامی بسیج نخبگان باید انجام شود.

مؤمن‌نسب با اشاره به تکلیف تمام کاربران فضای مجازی برای ترمیم آسیب‌های وارد شده بر کشور، گفت: همه ما باید به اندازه‌‎ی ایجاد این فضا به نفع دشمن (خواسته یا ناخواسته)، در جهت حل و رفع آن در فضای کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مؤمن‌نسب در ادامه این نشست با ارزیابی مزایای استفاده از شبکه ملی اطلاعات، گفت: 12 میلیون استفاده کننده‎ی زیر 18 سال از اینترنت در کشور داریم که باید تمهیداتی برای نحوه‎ی ورود و استفاده‎ی آن‎ها از اطلاعات وسیع وجود در فضای مجازی در نظر گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم ما حق دارند با سرعت بیشتری به محتواهای تولید شده دسترسی داشته باشند اما این دسترسی باید با توجه به ویژگی‌های سنی و شرایط کاربر انجام شود.

سخنران این نشست در ادامه به همگرایی برای حل مساله‎ی اینترنت بین المللی اشاره کرد و گفت: شرایط فعلی در حوزه‎ی ساماندهی استفاده از اینترنت به گونه‌ای است که انگار فرمانده موجود است اما نیرویی برای دفاع نیست. شورای عالی فضای مجازی، حکم فرمانده است و همه‎ی ارگان‌های ذی‌ربط باید در کنار هم به فرمانده کمک کند.

مؤمن‌نسب در ادامه به راه‌اندازی نسل سوم اینترنت تلفن همراه و گشایش راه برای توسعه‎ی ان اشاره کرد و گفت: اینترنت 3G در هر تلفن همراه به منزله یک بمب شیمیایی فرهنگی است که می‌تواند دسترسی دشمن به اطلاعات خصوصی را بیشتر کند.

وی در ادامه افزود: محتوایی که از طریق 3G در دسترس قرار می‌گیرد، مناسب نیست. اگر آنها صادق بودند، به جای نهضت تولید محتوا، زمینه IP TV و IP media را در کشور فراهم می‌کردند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به مخالفانی که آنها را محکوم به عقب ماندن از قافله‎ی ارتباطات مدرن می‌دانند، گفت: وقتی می‌گوییم که 3G نباید در کشور راه‌اندازی شود به دلیل آن است که هنوز تدبیری برایش نداریم و این عمل، پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، مؤمن‌نسب درباره وضعیت فیلترینگ در کشور گفت: فیلترینگ هم اکنون به صورت صفر و یک در کشور اجرا می‌شود که رویه‎ی درستی نیست زیرا شرایط و نیاز کاربر در نظر گرفته نمی‌شود. در این زمینه شبکه ملی اطلاعات راهکار دارد و با مشخص شدن هویت کاربر، استفاده از اینترنت از طرق سهل‌تر ممکن می‌گردد.

وی گفت: بعضی از افراد ادعا دارند که با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اتصال به اینترنت بین الملل قطع یا ضعیف می‌شود که هر دوی این ادعا، کذب است. با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، حدود 90 درصد از ترافیک استفاد از اینترنت بین الملل کاهش می‌یابد و الزامی به صرف هزینه بالا به دشمنان نیست.

این کارشناس فضای مجازی در پایان به تکلیف کاربران مسوول و آگاه برای روشن‌سازی مزایای شبکه‎ی ملی اطلاعات و کاهش هزینه‌ برای کشور، تاکید کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-18 07:21

دیدگاه‌ها

تصویر توحيد نوشين پر
دقيقاً باهاتون موافقم
ارسال شده توسط توحيد نوشين پر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
وقتی کسی می خواهد ایراد بگیرد از صحبتهای کسی ، باید عین جمله طرف مقابل را مطرح کند ، بعد نظر خودش را بگویدو در دنبالش اثباتش را بنویسد. اینکه شما فقط چند تکه ای ادعای خود را بنویسید و چیزی هم در اثبات نیاورید نشان از پافشاری بی منطق بر ادعاهاست. چیز دیگری را نشان نمی دهد. بعد هم . جناب. وقتی می گویی نشان از ... آقای مومن نسب است ، یعنی رک داری میگی میخاستم فخش بدهم ولی ندادم ! این روحیه ی شما آبرویی برای شما به جا می گذارد ؟ عادت دارید جواب حرفهای علمی را با ... بدهید ؟ آخه یک اسم هم نگذاشتید. اینها را کنار هم می گذاریم به چی می رسیم ؟ قرار بوده یک حرف بی حساب و کتابی زده شود و نویسنده هم بار مسئولیت نپذیرد ! بله .
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
2- تعریف شما از نیاز در محیز ملی فتا چیست؟ ما با شما اصول و نیازهای مفهوم شده ی مشترکی نداریم که حالا شما ادعا کنید شبکه ملی بله آنها جواب نمی دهد یا می دهد. الان اجرای شبکه ملی اطلاعات قانون کشور است. قانون هم لعد از صدها ساعت کار کارشناسی تصویب شده است. یک نفری فهمیدید همه خطا کرده اند؟ حالا بله ممکن است خطا کرده باشند. دلیلتان را کجا نوشتید ما هم با اینهمه دانایی آشنا شویم !
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
3-برای فهم میزان تسط ناشی از حقوق مالکیت آمریکا بر اینترنت تلاش کنید فقط نهاد ICANN را از تسلط ملی آمریکایی به تسلط بین المللی در بیاورید! اروپا نتوانست. اصلا می دانید ICANN چی هست؟ جالبه آمریکا براحتی بر اساس حقوق ناشی از حاکمیت هرکاری دلش بخاد داره با اینترنت می کنه بلحاظ معماری شبکه امکان فنی اش را هم داره حضرات سر در برف عین کبک. trx pvt cnk , pvt cnk , pvt cnk !
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
4- اینکه ما بیاییم و بگوییم این خانه از "درب" های دیگری -که آن ها را هم البته خودمان باز گذاضشته ایم - در معرض دزدی است، چطور به این معنا است که این خانه از آن یکی دربی که کسی دیگر نشان می دهد ، در معرض دزدی نیست؟ 5- 3G ارتباط باند پهن را همه جا می برد. وای فای وابستگی دارد که جایی که هستید وای فای داشته باشد. مشکل وجود دارد. اما کمتر است و البته آن هم بد است. یک مشکل ، چگونه دلیل نبودن یک مشکل دیگر است؟! آدم فکر می کند در عمرش این همه قانع نشده بوده ! 6- شما کدام راه حل در مقابل این همه میدان و امکان جاسوسی ارائه دادید ؟ راحت دراز بشیم و اجازه بدهیم هر کاری دلشان می خواهد بکنند؟ اینه سولوشن شما ؟ ملتی که از پایش و مقابله با امکان تهدید دشمن غافل شوند ، با فشار سرنیزه ی دشمن روی کمرش بیدار خواهند شد!
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
آدم حوصله اش نمی کشد جواب این حرفهای ملال آور تکراری خسته کننده بی محتواو پیرمردی با تک مضراب مشترک همیشگی "نمی توانیم نمی شود" را حتا جواب بدهد. مگر شما با نظام در مشکلی که به خاطر آن ویدئو ممنوع بود هم نظر هستید که حالا می گویید آن سیاست جواب نداد. شما آن ور میز بودیدو هستید. بگویید جوب داد؟ بیایید و نظام را موفق هم معرفی کنید ؟ چقدر آدم ممکن است ضعف آگاهی داشته باشد یا تعمدا اینگونه قیافه بگیرد و خود را به ندانستن بزند ؟ آقا کسی با مجموعه ای آی سی و مقاومت و خازن و ... مشکل ندارد. بحث محتوا بود که ما ان زمان نداشتیم . نظرتان چیست ؟ باید می گذاشتیم همین محتوا در دسترس قرار بگیرد ؟ وقتی در حوزه محتوایی تقویت شدیم ویدئو را آزاد کردیم . هرچند بنظرم بازهم یکی دو سال زود انجام شد و باید نظام محتوایی را تقویت بیشتری می کردیم و بعد آزاد می کردیم .
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر سعید
حرف حساب جواب نداره
ارسال شده توسط سعید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر Arash
حرف های آقای مومن نسب چند تا مشکل داره و نشان از ... ایشان هستش : 1-اینترنت به طور کلی صاحب ندارد و مالکیت خاص ندارد ، پس پول دادن برای اینترنت به "دشمنان" بی معنی است ! 2-شبکه ی ملی اطلاعات ، در حال حاضر هیچ کدام از نیازهای ما را برطرف نخواهد کرد 3-هم اکنون تقریباً اکثر تلفن های هوشمند از اینترنت استفاده می کنند (بیشتر توسط WiFi) و اگر بخواهد سرقت اطلاعات اتفاق افتد همین الان نیز امکانش هست ، ضمن اینکه هر روزه بیشتر اطلاعات تلفن های همراه ما با اینترنت Synchronize می شود و همین اطلاعات را به شرکت های بزرگی مانند google منتقل می نماید ، استفاده از 3G تفاوتی در این زمینه ایجاد نمی کند . 4-نداشتن 3G تنها ما را سالها از جهان عقب خواهد انداخت ، با تکنولوژی نمی توان مبارزه کرد و البته باید از گذشته درس گرفت ، سالها پیش Video Player های VHS حرام اعلام شدند و بعد از کلی مبارزه و کشمکش بالاخره مورد استفاده قرار گرفت ، این عمل را برای تکنولوژی های جدید انجام ندهیم !
ارسال شده توسط Arash در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خوشم میاد عکسایی که از مصاحبه شده ها میزارید یک شکل خاصیه انگار که دارید از زاویه ای خاص به مقامات نگاه می کنین.می تونم بیشتر بگم ولی مطمئنم همینشم اگه چاپ بشه هنره!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
1- همه ی کشورهایی که در الگوی Extended Star در حال بهره برداری از اینترنت هستند، فقط "مشترک" اینترنت آمریکایی شده اند و فقط با حرکت به الگوی Mesh در جهان ( در معماری IP درون کشورها و در محیط بین الملل ) آنوقت اصل شبکه دیگر مالک مشخصی نخواهد داشت. این وضع فقط در قالب شبکه ملی اطلاعات و تکرار الگوی آن در جهان رخ می دهد.
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید