کد مطلب: 

15989

مؤمن‌نسب: اجازه ارائه اینترنت باند پهن روی 3G بدون پیوست فرهنگی را نمی‎دهیم

مؤمن‌نسب: اجازه ارائه اینترنت باند پهن روی 3G بدون پیوست فرهنگی را نمی‎دهیم

روح‌الله مؤمن‌نسب، در خصوص ارائه مجوز ارتقاء پروانه ایرانسل به نسل‎های بالاتر از سوی وزارت ارتباطات، گفت: در ارتباط با زمزمه‌های افزایش سرعت دسترسی به اینترنت با استفاده از فناوری 3G و انجام عملیات ضدفرهنگی و بدون برنامه، قبل از تدبیر برای رفع اشکالات احتمالی و تصویب پیوست فرهنگی، پیش از صدور مجوز شورایی که با حکم امام امت تأسیس شده است، به وزارت ارتباطات هشدار می‌دهیم.

 

روح‌الله مؤمن‌نسب، کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا درباره عدم هم‌خوانی در رویه تصویب نشدن پیوست فرهنگی توسط شورای عالی فضای مجازی و موافقت وزارت ارتباطات با اجرای پایلوت نسل سوم و بالاتر برای ایرانسل، گفت: طبق بندِ یک اصل 110 قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران به عهده رهبر انقلاب اسلامی است و بر اساس بند یک سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه ابلاغی از طرف امام خامنه‌ای، دولت موظف است برای طرح‌های مهم، پیوست فرهنگی ارائه دهد.

وی در ادامه با غیرقانونی دانستن این تصمیم وزارت ارتباطات، خاطرنشان کرد: در صورت صحت این خبر دردآور باید گفت متأسفانه این اولین باری نیست که وزارت ارتباطات خلاف قانون عمل می‌کند.

این پژوهشگر فضای مجازی با الزام به تهیه و تایید پیوست فرهنگی برای فناوری‌های جدید، تاکید کرد: پیش‌ از این نیز وزارت ارتباطات در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات موضوع ماده 47 قانون برنامه پنجم توسعه، افزایش پهنای باند اینترنت بین‌الملل، پاسخگویی به شورای عالی فضای‌مجازی، صدور مجوز برای فعالیت اپراتور سوم و مراکز عمده‌فروش اینترنت، جلوگیری از ورود محتوای نامناسب به داخل کشور و اجرای فیلترینگ هوشمند، برخورد جدی و مؤثر با کم‌فروشی اینترنت و دزدی پهنای باند، اجرای مصوبه قانونی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مبنی بر مسدودسازی نرم‌افزار واتس‌اپ و اجرای دستور قوه‌قضاییه مبنی بر مسدودسازی اینستاگرام و واتس‌اپ رفتاری به‌دوراز قانون و وظایف خود داشته است.

 

وی ادامه داد: این وزارت خانه در مباحثی همچون جلوگیری از ورود کالاهایی مانند گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند قبل از تهیه پیوست فرهنگی، جلوگیری از ورود نرم‌افزارها، بازی‌ها و فیلم‌های مخرب، از کار انداختن فیلترشکن‌ها و ابزارهایی که استفاده غیرقانونی دارند، جلوگیری از خروج اطلاعات به‌صورت رمز شده و وسیع از کشور و بسیاری موارد دیگر نیز رفتاری سؤال‌برانگیز داشته است که در تذکر به این موارد، فریاد نمایندگان مجلس و اعضا و دبیر شورای عالی فضای‌مجازی و دلسوزان اهل‌فن نیز تاکنون مؤثر واقع نشده است.

مؤمن‌نسب با پیش‌بینی اقدامات خودجوش جوانان انقلابی و حزب‌الهی برای مقابله با گسترش تکنولوژی‌های جدید بدون تایید فرهنگی، بیان کرد: در ارتباط با زمزمه‌های افزایش سرعت دسترسی به اینترنت با استفاده از فناوری 3G و انجام عملیات ضدفرهنگی و بدون برنامه، قبل از تدبیر برای رفع اشکالات احتمالی و تصویب پیوست فرهنگی و پیش از صدور مجوز شورایی که با حکم امام امت تأسیس شده است، به وزارت ارتباطات هشدار می‌دهیم «از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به‌طور قاطع اگر جلوگیری نشود» به بند «م» وصیت‌نامه امام خمینی (ره) عمل کرده و اگر مجلس و دیگر دستگاه‌های مربوطه نیز کوتاهی نمودند، مردم و جوانان حزب‌اللهی خودشان به تکلیف عمل خواهند کرد و جلو این اقدامات خلاف قانون را خواهند گرفت.

وی در پایان افزود: البته بهتر است هر چه سریع‌تر مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضای‌مجازی و دادستان کل کشور به‌عنوان مدعی‌العموم در گستره کشوری و عضو شورای عالی فضای‌مجازی به وظایف قانونی خود عمل کنند و جلوی قانون‌شکنی‌های متعدد و نافرمانی‌های مکرر این وزارتخانه از فرمان‌های ولی امر مسلمین را بگیرند و اجازه ندهند آقایان بار دیگر برگه‌ای سفید امضاء را به‌عنوان پیوست فرهنگی ضمیمه طرح‌های کلان کرده و به شأن و شعور ملی توهین شود.

انتهای پیام

 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-08-04 13:31

دیدگاه‌ها

تصویر هشدار
لطفا به این نکته دقت کنید که نسل سوم تعداد کاربران اینترنت پرسرعت را از ۵میلیون نفر به ۷۰ میلیون کاربر خواهد رساند و محدودیت های فعلی سرعت برای کاربران خانگی را نیز برخواهد داشت... در نتیجه همه مشکلات کنونی ضریب ده می خورد... هنوز به نظر شما جای نگرانی ندارد؟ از طرفی مهمترین امکانی که نسل سوم به تلفن همراه اضافه می کند، دیدن ویدئو اچ دی و ویدئواستریم است که اصلا ما محتوای مفیدی برای این قابلیت نداریم...
ارسال شده توسط هشدار در 11 دى 48 - 04:03
تصویر آخوندی
سلام و ارادت دیروز در پی ارسال خبر استفتاء از آقای مکارم و همینطور خبر منتشر شده از نشست دکتر جلیلی و حاج آقا غلامی که برادر صرامی هم بودند در جلسه درگیریهای ایمیلی زیادی برای ما پیش آمد. اول بنده جهت ذهنی خودم را عرض کنم و آن اینکه الزاما باید پیوست فرهنگی به تصویب برسد و بعد سرویس راه اندازی شود تا بعدا خود این اپراتورها و .. برای خراب کردن بازار همدیگر از علما و .. استفاده ابزاری ننمایند که در این صورت هم سرمایه گذاریها به فنا رفته و هم مردم ناراضی خواهند شد. اما سوال اصلی که در مورد این همه اصرار بر پیوست فرهنگی به این بهانه که تبعات اخلاقی و .. دارد را نمیفهمم. مگر امروز در این جامعه نیستیم. سرکار که وای فای هست. در منزل هم که وای فای هست. مشکل فقط چند ساعتی است که مردم در خیابان در مسیر رسیدن به خانه هستند؟ واقعا دوست دارم عزیزان توجیه کنند که دسترسی به اینترنت روی موبایل چه ترس خاصی دارد که این همه از تبعات اخلاقی و پاشیدن نهاد خانواده در این دلایل مشاهده میکنیم. !!! ارادتمند
ارسال شده توسط آخوندی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر سیتنا 5
با سلام به شما مخاطب محترم و سپاس از نظر شما. سيتنا تلاش دارد رسانه اي براي انتشار ديدگاه هاي متنوع و مختلف باشد و در اين راستا بخشي از ديدگاه ها كه حتي ممكن است مطابق با نظرات مخاطبان عمومي سيتنا نيز نباشد را منتشر مي كند. مخاطبان سيتنا در نوشتار و يادداشت هايي كه به قلم مديران اين رسانه منتشر مي شود مي توانند ديدگاه هاي شخصي مديران اين رسانه را دنبال كنند ولي اين رسانه در انتشار ساير گفت و گوها صرفا مسايل روز با كارشناسان حوزه را مطرح و ان موارد را منتشر مي كند. در اين راستا صرفا ممكن است همه موارد انتشار يافته در اين پايگاه خبري مطابق با نظرات مديران اين رسانه نيز نباشد. ولي در همه اين موارد سيتنا تلاش دارد از دايره اعتدال خارج نشود و در عين حال به رسالت خود نيز عمل كند. در خصوص موضوعي كه جناب مومن نسب مطرح فرمودند نيز پيش از اين به دفعات با ساير كارشناسان كه ديدگاهي مخالف با نظر ايشان داشتند گفت و گو شد و منتشر شده است. شما نيز قدرت تحمل خود را براي شنيدن نظرات مختلف بالا بريد و اگر پاسخي نيز در نظر داريد ارسال فرماييد تا از طريق همين رسانه منتشر شود. ولي از ما نخواهيد كه تنها نطرات مطابق با ديدگاه شما را منتشر كنيم. باز هم ممنون. سربلند و عزيز باشيد
ارسال شده توسط سیتنا 5 در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
متاسفانه می بینم که در این کامنت کلمه ای حرف حساب منطقی وجود نداشت. شما سیتنا رابه خاطر انکعاس دیدگاهی که در آن وزارت ارتباطت دعوت به رعایت قانون شده تهدید می کنید؟ بنظر میرسد شما جزو افرادی باشید که به بهانه دفاع از آزادی بیان، حامی رسانه های فیلترشده هم باشد. پس چطور کارتان به اینجا کشید که یک رسانه را به خاطر انعکاس دیدگاهی که فقط از آن خوشتان نمی آید - و جواب به آن ندارید! - تهدید می کنید ؟ شما کدام طرفید ؟ طرفدار سانسور آراء و نضرات متفاوت و تحریم و فیلترینگ، یا طرفدار آزادی بیان و تضارب آراء و نظرات مختلف؟ متاسفم که حتا ازنوشتن اسمخودتان پرهیز داشتید و به بیراهه زدید. آدم یاد دیوارنویسیها و شبنامه های تهدیدآمیز گروهکهای مسلح ترویستی با آن چهره های بسته شده با پراچههای سیاه می افتد که علیه آزادگان سابقه دارد!
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اولا همه تو مملکت حق اظهار نظر دارن و وظیفه یک رسانه خوب و حرفه ای هم انتشار همه دیدگاه ها در مملکت است. دوما آقای مومن نسب از کارشناسان و فعالان فضای مجازی و در حال حاضر معاون فضای مجازی بسیج کل کشور است...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
آقای محمد، آقای مومن نسب را "بی.بی.سی" ، "من و تو" ، "صدای آمریکا" ، فعالان ضد انقلاب در فیسبوک و توئیتر و فرند فید و بالاترین به خوبی می شناسند و به گوشی موبایل او زنگ می زنند و با او مصاحبه می کنند. سیتنا هم این کارشناس آگاه کشورمان را خوب میشناسد، حالا اگر شما او را نمیشناسید ، دلیل نمیشود که برای جامعه فاوای کشور ایشان ناشناس باشند! شما یک بار نام ایشان را سرچ می کردید تا کامنتی به این حد ضعیف را منتشر نکنید. کمی عجله کار دستتان داد. حالا اگر حرف شما حرف سیاسی است ، بروید دررسانه های سیاسی اظهار نظرفرمایید. تصیم خود را بگیرید. بالاخره کمی هم وارد محتوای اصلی بحث بشوید و ازحاشیه بیرون بیایید و اگر جوابی برای نکات ایشان ندارید، اعتراف بکنید، برای وجهه و اعتبارتان خوب است. کمی به فکر آبروی خود باشید.
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
اتفاقا همراه اول هم همین مشکل را دارد. شما را بگو که بی خبرهستید. حالا یعنی اگر همراه اول سرویسرا راه می انداخت شما میخواستبد از همراه اول دفاع کنید یا به او حمله می کردید ؟ کمی فکر کنید. اینجا مسئله کاملا محتوایی است. این اظهارنظرهای غیرکارشناسی و سیاسی به درد این محیط فناورانه نمیخورد. کمی موضعگیریهای خود را اصلاح کنید. جالب آنکه جز حاشیه سازی جوابی به اصل نکات مندرج در متن نداشتید که خیلی تامل برانگیزبود.
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
این هم شد موضعگیری فنی؟!! با مسخره بازی کار پیش نمیرود عزیز من . فقط بیشتر روشن میشود این دیدگاه درست است و پاسخی ندارد چرا که مخالفین این دیدگاه به سراغ تمسخر و فحاشی رفته اند آنهم در کامنت های یک رسانه فنی! باورکردنی نیست !
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مومن نسب
اما بنده تخصصی در این رابطه ندارم و این امر را وا می گذارم به اهل فن... البته از ترس آغشته شدن به ربا در تمام عمرم تنها دوبار وام گرفته ام که هر دو وام قرض الحسنه بوده است. پیشنهاد می کنم با ارسال نامه و کامنت و... وجدان اهل فن را در ارتباط با مبارزه با ربا قلقلک کنید و مرا نیز از دعای خیر خود محروم نفرماپید.
ارسال شده توسط مومن نسب در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ابوذر منتظرالقائم
واقعا چه ربطی داشت ؟ خوبه من هم در جواب شما بگویم فعلا برو جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیر ربا پیشکش !؟ موضعگیری عجیبی بود انصافا. و بازهم جوابی به متن مشاهده نشد. چرا واقعا یکخط جواب به حرف آقای مومن نسب مشاهده نمی کنیم ؟ و حالا که جواب ندارند چرا با لجاجت و عصبانیت موضع گرفته اند ؟ خیلی تامل برانگیز است!
ارسال شده توسط ابوذر منتظرالقائم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اخوی زیاد تند نرو میخوری زمین. اگر میتونی جلوی ربای بانک ها را بگیر که نه با ازادی یواشکی بلکه باازادی کامل به مردم ربا میدهند ویا از مردم ربا میگیرند . رگ غیرتت هر وقت برای این باد کرد ... من به این روایت استناد میکنم که امام صادق(ع) فرمودند: یک درهم ربا برای من بدتر از70مرتبه زنای با محارم در خانه کعبه هست. یا به قول ایت الله سبحانی 80 درصد مردم با ربا دست وپنجه نرم میکنند.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سیتنا سوختیاااااااا
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
آخی ... چرا تا دیروز خبری از شما نبود؟ شما و شرکت همراه اول بهتره به جای این بازی بچه گانه دنبال رقابت عادلانه باشه..
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محمد
سیتنای عزیز با این مطالب ضعیف از افراد ناشناس اعتبار خودت رو پایین میاری. این آقا چه کاره هستند که برای دولت تعیین تکلیف می کنند.
ارسال شده توسط محمد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر فقط متأسفم
سلام، با کمال تأسف برای سیتنا و مجریان آن که خود را اهل فن می دانند و مدتی است به بی راهه زدند! حمایت از رایتل و ایستادن جلوی تماس تصویری؟!!! شما کدام طرفید؟! با خودمان رو راست باشیم. امیدوارم قبل از تحریم کردن سایت تان، جوابی قانع کننده بشنوم.
ارسال شده توسط فقط متأسفم در 11 دى 48 - 04:03
تصویر سعید
وقتی شخصی حرف حقی را با استدلال به قانون، بیان می کند و سایتی آن را منتشر می کند با موجی از کامنت های جریان خاصی مواجه می شود مگر مطلب جز به خلاف قانون عمل کردن وزارت ارتباطات اشاره دارد؟؟ چه کسانی از این مطالب ناراحت شده و متحمل ضرر می شوند؟؟ آقای مومن نسب خدا حافظت باشد وقتی شخصی حرف حقی را با استدلال به قانون، بیان می کند و سایتی آن را منتشر می کند با موجی از کامنت های جریان خاصی مواجه می شود مگر مطلب جز به خلاف قانون عمل کردن وزارت ارتباطات اشاره دارد؟؟ چه کسانی از این مطالب ناراحت شده و متحمل ضرر می شوند؟؟ آقای مومن نسب خدا حافظت باشد
ارسال شده توسط سعید در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید