کد مطلب: 

15892

لزوم بهره‎برداری سریع‎تر از خدمات "کیف پول همراه" در کشور

لزوم بهره‎برداری سریع‎تر از خدمات "کیف پول همراه" در کشور

اگرچه "کیف پول همراه" در کشور ما مبحث نسبتا تازه‎ای به شمار می‎رود و بانک مرکزی در این زمینه در پی تدوین آیین نامه‎ای با عنوان سپاس بر آمده تا این کار با سرعت بیشتری به انجام برسد، اما تدوین این آیین نامه مدت زمان زیادی به طول انجامیده، که انتظار می‎رود با تدوین و ابلاغ هر چه سریع تر این آیین نامه، کیف پول همراه که سال‎هاست در سایر کشورهای دنیا در دسترس عموم می‎باشد در کشور ما نیز به صورت کامل مورد بهره برداری همگان قرار گیرد.

 

به گزارش سیتنا، چند سالی است که طرحی با نام کیف پول همراه در دنیای تکنولوژی بر سر زبان ها افتاده و خبر از رهایی شما از کیف پول و کارت های اعتباری تان می دهد. کیف پول همراه یا همان Wallet phone که برای اولین بار در ژاپن رونمایی شد، سامانه ای جدید برای مدیریت امور مالی است که از آن می شود برای انتقال پول، خرید شارژ سیم کارت، پرداخت قبوض، خرید و سایر امور مالی روزمره استفاده کرد.

موفقیت پروژه کیف پول تلفن همراه، در کشورهای توسعه یافته و آزمایش های گسترده نشان داد که این فناوری آماده است تا تلفن همراه را جایگزین کارت اعتباری و پول نقد کرده و همچنین به عنوان بلیت الکترونیک، وسایل حمل و نقل عمومی و سینما و کلید الکترونیک برای درهای خانه ها و اداره ها به کار رود.

 

در حال حاضر بیش از 120 طرح کیف پول همراه در دنیا پیاده سازی شده و برنامه ریزی برای پیاده سازی 100 طرح دیگر نیز انجام شده است. ضمن اینکه این طرح در بسیاری از کشورها مانند ژاپن، فیلیپین، برزیل، آرژانتین، چین، هند، اندونزی، مالزی، پاکستان، اتریش، انگلیس، قطر، کانادا و ایالات متحده با موفقیت روبرو بوده است.

 

اگرچه از اولین پیاده سازی سرویس کیف پول همراه در جهان فقط چند سال می گذرد، اما مزایای این سرویس موجب شده است که کاربران تلفن همراه در مدت زمانی کم به استفاده از خدمات آن بپردازند.

 

تقریباً تمامی اپراتورهای بزرگ دنیا، تکنولوژی کیف پول همراه را پذیرفته اند و بعضی از اپراتورها هم در زمینه پیشتاز بوده اند. شرکت های AT&T و T-Mobile و VerizOn ، سیستم ISIS را تشکیل داده اند تا به توسعه کیف پول همراه کمک کنند.

در همین راستا و همزمان با توسعه‎ی این تکنولوژی در دنیا، در کشور ما نیز همزمان با نمایشگاه تلکام سال 89، سامانه‎ی همراه اول با شعار "جیرینگی خرید کنید" معرفی شد، که نظر به پوشش سراسری همراه اول و دسترسی همه‎ی اقشار جامعه اعم از شهری و روستایی به این سرویس، استقبال از این سامانه قابل توجه بود.

 

با استفاده از این سیستم، شما می توانستید پول خود را در تلفن همراهتان حمل کنید، که با این روش علاوه بر سهولت و سرعت، امنیت پول خود را نیز تضمین می‎کردید. با کیف پول همراه، همواره و در تمامی نقاط به پول دسترسی دارید و تنها شما هستید که می توانید از این پول استفاده کنید.

 

اگرچه به دلیل برخی موانع قانونی، فعالیت جیرینگ با محدودیت موقتی مواجه شد، اما "دیاکو نوروزی" معاون بازاریابی جیرینگ، در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا، تاکید کرد: از آن جایی که پرداخت از طریق تلفن همراه، مبحث نسبتا تازه‎ای به شمار می‎رود، بانک مرکزی در این زمینه در پی تدوین آیین نامه‎ای با عنوان سپاس بر آمد تا این کار با سرعت بیشتری به انجام برسد، اما چون تدوین این آیین نامه مدت زمان زیادی به طول انجامید و ما نمی‎توانستیم کسب و کارمان را معطل کنیم برای ارائه‎ خدمت به مردم نسبت به فروش شارژ برای تلفن‌های اعتباری همراه اول و کدهای USSD در بازار اقدام کردیم.

 

"داود محمدبیگی" مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی نیز در گفت‎وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اقدامات بانک مرکزی در خصوص پرداخت‎های ریز در قالب کیف پول الکترونیکی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت پرداخت‌های انجام شده در خصوص خرید کالا و خدمات با مبالغ ریز در تعاملات مالی، بر اساس بند ششم از هزار و صد و شصتمین صورتجلسه مورخ 92/2/24 شورای پول و اعتبار، سامانه پرداخت الکترونیک سیار (سپاس) به عنوان سازوکاری که بتواند بصورت فراگیر در پرداخت‌های ریز مورد استفاده واقع شده و بر نحوه‎ی انتشار، صدور و گردش پول الکترونیکی در قالب کیف وجه الکترونیکی (کیوا) در نظام بانکی و موسسات و نهادهای ذیربط نظارت نماید، در این بانک در دست تهیه است.

 

انتظار می‎رود با تدوین و ابلاغ هر چه سریع تر قوانین مرتبط با کیف پول همراه در کشورمان، این خدمت نوین که سال‎هاست در سایر کشورها در دسترس عموم می‎باشد در کشور ما نیز به صورت کامل مورد بهره برداری همگان قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-27 19:09

افزودن دیدگاه جدید