کد مطلب: 

15872

اینترنت پرسرعت به 160 روستا در استان سمنان رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت : با تلاش همکاران استان سمنان ،160روستا به اینترنت پرسرعت تجهیز شد.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، مهندس شهاب گفت: عملیات آزمایش، تحویل و برقراری خدمات اینترنت پرسرعت ADSL در 49 روستای استان سمنان در راستای طرح USO  پایان یافت که با برقراری اینترنت پرسرعت در این روستاها، تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت در استان به 160 روستا رسید.

 

 وی با اشاره به ضریب نفوذ بالای اینترنت در استان سمنان که جزء پنج استان اول کشور  است، افزود: ضریب نفوذ اینترنت در استان سمنان 52.88 درصد است و تاکنون بیش از 197300 پورت اینترنت پرسرعت در استان واگذار شده است.

 

شهاب با بیان این که با تلاشهای صورت گرفته، بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت ارتباطی تلفن ثابت و پوشش اپراتورهای همراه در روستاهای استان جمع آوری شده است،ادامه داد: اهمیت طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) در کاهش شکاف دیجیتالی بین جمعیت روستایی و شهری  بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برقراری ارتباط تلفن عمومی و خانگی در 46 روستا در طرح USO  خبر داد و گفت: عملیات آزمایش و تحویل نهایی خدمات در این روستاها در حال انجام  است و روستاهای پیشنهادی به مجری طرح معرفی شده اند.

 

شهاب در پایان تصریح کرد: با برقراری ارتباط بین این روستاها، هیچ روستای بالای 5 خانوار بدون ارتباط، در استان سمنان باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-26 10:31

افزودن دیدگاه جدید