کد مطلب: 

15839

هشدار جدی به کاربران اینترنت؛ فعالیت‌تان زیر نظر است!

هشدار جدی به کاربران اینترنت؛ فعالیت‌تان زیر نظر است!

به کاربران اینترنت هشدار داده شده که یک سیستم ردگیری جدید، فعالیت‌هایشان در اینترنت را زیر نظر دارد و ابزارهایی که برای جلوگیری از ردگیری طراحی شده‌اند را ناکارآمد می‌کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از BBC، این هشدار از سوی گروهی از پژوهشگران صادر شده که متوجه استفاده از این سامانه ردگیری روی هزاران وب سایت شده‌اند. این سامانه با سوء‌استفاده از کدهایی که زیربنای وب را تشکیل می‌دهد می‌تواند برای ردگیری هر کاربر یک شناسه منحصر به فرد تولید کند.

 

در مقاله منتشر شده از سوی این پژوهشگران آمده: "مکانیسم های ردگیری که ما مطالعه کرده‌ایم از این جهت پیشرفته به شمار می‌آیند که تشخیص و کنترل آن‌ها سخت است و در برابر حذف یا مسدود شدن مقاومند."

 

این گروه، که از پژوهشگرانی از دانشگاه پرینستون در ایالات متحده و دانشگاه لوون در بلژیک تشکیل شده، روش‌های ردگیری استفاده شده در ۱۰۰ هزار وب سایت پرطرفدار را تحلیل کرده است. آن‌ها متوجه شده‌اند که بسیاری از وب سایت‌ها استفاده از سامانه های شناخته شده مثل فایل‌های کوچکی که "کوکی" نام دارد را کنار گذاشته و به روش‌های زیرکانه تری روی آورده‌اند.

 

بیش از ۵ درصد از وب سایت‌های مورد مطالعه این گروه به روشی به نام "انگشت نگاری از بوم" (canvas fingerprinting) روی آورده‌اند. "بوم" در اصطلاح برنامه نویسی به بخشی از مرورگر گفته می‌شود که تصویر وب سایت را نمایش می‌دهد.

 

این روش مرورگر را مجبور به تولید یک تصویر مخفی از بوم خود می‌کند. تفاوت‌های ظریف در تنظیمات هر کامپیوتر باعث می‌شود که تصویر تولید شده برای هر کاربر با دیگران متفاوت باشد و این امکان شناسایی هر کامپیوتر را فراهم می‌کند.

 

از جمله وب سایت‌های پرطرفداری که از این روش استفاده می‌کنند می‌توان وب سایت کاخ سفید، روزنامه سان فرانسیسکو کرانیکل و چندین سایت پورنوگرافی را نام برد.

 

بسیاری از مرورگرهای امروزی ابزارهایی دارند که به کاربران اجازه می‌دهد که جلوی ردگیری خود توسط وب سایت‌هایی که از آن‌ها بازدید می‌کنند را بگیرد. بسیاری از شرکت های تبلیغاتی به دنبال راهی برای دسترسی به تاریخچه اینترنت گردی کاربران اند تا بتوانند از این طریق تبلیغات خود را به شکلی هدفمندتر ارائه کنند.

 

این گروه همچنین روش‌هایی برای جلوگیری از انگشت نگاری از بوم را بررسی کرده‌ ولی گفته‌ که هیچ کدام از مرورگرهای آزمایش شده نتوانسته جلوی استفاده از این سامانه را بگیرد. در این میان تنها مرورگر "تور" موفق به شناسایی این روش انگشت نگاری شده و از کاربران می‌پرسد که آیا مایل به ادامه استفاده از وب سایت هستند یا خیر.

 

شرکت ردگیری "اد دیس" (AddThis) به وب سایت "پرو پابلیکا" گفته که انگشت نگاری از بوم را بر روی تعداد کمی از ۱۳ میلیون وب سایتی که هم‌اکنون با این شرکت قرارداد بسته اند آزمایش کرده است.

 

این شرکت گفته که تصمیم دارد این روش را کنار بگذارد چرا که "در تشخیص کاربران به قدر کافی دقیق نیست".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-23 18:50

دیدگاه‌ها

تصویر فریدون
سلام دوستان این شرکت کلاهبردار توانا پول مارو هم خورد 1.5 میلیون تومان دادیم تا تضمینی برای کار باشه اقا گفتند یک هفته دیگه جنس میرسه یک هفته دیگه ایمیل زدم بهشون گفتند ماه و اشتباه نوشتند عذر میخوام 11رو 10 نوشتندیک ماه هم اینطوری 5 ماه اذیت کردند فردا پس فردا اخرش بزور 1تومن رو برگشت دادند که بعد موند 500 تومن بخاطر اون 500 تومان هم چه فحش هایی نشنیدم وقتی فهمید از چه راه هایی میتونم ازش بگیرم و شکایت میکنم ازش یکمیشو هم پرداخت کرد الان مبلغی هم مونده که دیگه جواب نمیده حرام خور اند و از اون مبلغ ضمانت استفاده میکنند سودشو میخورند مواضب باشید من که شکایت کرده ام
ارسال شده توسط فریدون در 05 تير 94 - 22:28
تصویر اسد
همه ی این شرکت ها قلابی هستسش.من خودم گول اونا رو خوردم
ارسال شده توسط اسد در 12 بهمن 93 - 17:56
تصویر ناشناس
سلام من به مدت چند سال به دنبال کار بودم کار هایی که ساده و اسان باشند و سود خوبی داشته باشند کلی این سایت و ان سایت سر زدم تا یکی از این سایت ها به اسم شرکت ا. توانا نظرم رو جلب کرد این شرکت می گفت دستمال کاغذی بهمون میده تا بسته بندی کنیم بعد اگه هفته ای 14000چهارده هزار بتوانیم انجام بدهیم هفته ای نهصدو هشتاد هزار980000تومان درب منزل بهمون میده بعد دستمال ها رو میبره واسه این باید یه پکیج که توش تمام کار شرح داده بود و فیلم به قول خودشون میخریدیم که ارسالیش 25000 و اگر انلاین میگرفتیم میشد 15000 پانزده هزار پرداخت کنیم من انلاین پول وارد کرد که به جای یک بار دو بار از حسابم پول کم شد به رییس شرکت که زنگ زدم گفتم گفت مرورگر من خرابه بعد گفت مشگل از سایت اون هاست و گفت پولو در کمترین زمان بر میگردونن بعد یک ماه که هی میگفت میدیم اخرش برگردوند بعد هم سه هزار واسه کارمزد که زحمت کشید خودش کم کرد داخل پکیج فیلمی که نبود دو پاور پوینت بودن که روهم رفته هزار تومان هم نمیشد بعد که خواندم متنو باید دومیلیون هم فقط وفقط نوشته بود پول نقد واریز کنیم حالا اگه پولو بدیم به این شرکت معلوم نیست چقد کارمزد کم کنه از اون پول بقیشم چیکار کنه فلنگو ببنده مهندس شرکت اقای توانا ادم بد دهنی که وقتی گفتم چرا واسه یه مقدار پول ناقابل این قد طول میدید شکایت میکنم گفت ادم های زیادی تو ایران مثل تو واق واق میکنند ولی به ما ضرر نمیرسونند اخر کلام نمیدونم چرا ما به این کلاهبردارها اینقد فضا دادیم که هر حرفی میزنند و توهین میکنند و با خیال راحت دزدی میکنند نمیدونستم این مطلبو کجا بزارم واسه همین اینجا گذاشتم.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید