کد مطلب: 

15835

جایزه یک میلیون دلاری گوگل برای مخترع مبدل برق

گوگل با همکاری انجمن مهندسان برق و الکترونیک آمریکا برنامه‌ای جدید را به منظور حل یک مشکل قدیمی به اجرا درآورده است.
 
به گزارش سیتنا به نقل از آی تی پورتال، این شرکت اعلام کرده به فرد یا افرادی که راهی برای کوچکتر کردن ابعاد مبدل های برق DC به AC بیابند یک میلیون دلار جایزه می دهد. گوگل خواسته ابعاد مبدلی که به این منظور طراحی می شود در حد و اندازه های یک لپ تاپ باشد.

 

مبدل های فعلی که به این منظور ساخته می شوند ابعادی 10 برابر لپ تاپ های معمولی دارند و به نظر می‌رسد تحقق این هدف چالشی دشوار برای مهندسان باشد.

 

گوگل هدف خود از اختصاص چنین مبلغ کلانی به اختراع یا شده را متحول کردن رشته برق و الکترونیک دانسته و مدعی شده با کوچک شدن ابعاد مبدل های یاد شده می توان دسترسی به برق در نواحی دورافتاده برای استفاده های محدود را تسهیل کرد یا حتی در زمان قطع برق در شرایط اضطراری به سرعت روشنایی محدودی را در خانه یا خودروی شخصی برقرار نمود.

 

علاقمندان تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند تا اسم گروه یا دانشگاه خود برای تحقق این هدف را در آدرس littleboxchallenge.com ثبت کنند و تا جولای سال 2015 نیز باید ایده های مورد نظر برای این کار تکمیل شود. در نهایت در اکتبر سال 2015 هجده گروه برای تست اختراعاتشان دعوت می شوند و برنده نهایی جایزه یک ملیون دلاری در ژانویه سال 2016 معرفی خواهد شد.

منبع: فارس

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-23 11:12

افزودن دیدگاه جدید