کد مطلب: 

15816

دلایل کندی و اختلال در اینترنت کشور تشریح شد

دلایل کندی و اختلال در اینترنت کشور تشریح شد

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به بروز برخی قطعی ها در شبکه اینترنت، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت 15 درصد ظرفیت اضافه پهنای باند اینترنت را پیش بینی کرده است که در صورت قطعی مسیرهای ارتباطی، می تواند جایگزین این مسیرها شود.

 

به گزارش سیتنا، "حسن کریمی" در گفت‎وگو با مهر در تشریح عواملی که کندی و اختلال در شبکه اینترنت کشور را به همراه دارد، اظهار داشت: قطعی در شبکه اینترنت ناشی از دو عامل قطعی مسیر انتقال – قطعی لینک – و نیز اختلالات در تجهیزات است؛ البته ممکن است در برخی مواقع عاملی مانند اختلال در ارائه سرویس از سوی سرویس دهنده نیز تاثیرگذار باشد؛ برای مثال زمانی که از سرویس گوگل استفاده می کنید ممکن است این سرویس دهنده دارای اختلال باشد.

 

وی با بیان اینکه سرویس دهنده های بزرگ اینترنتی در کوتاهترین زمان ممکن اختلالات را رفع خواهند کرد، ادامه داد: جدای از عامل سوم که به صورت مقطعی و کوتاه مدت پیش می آید دو عامل قطعی در لینک انتقال و اختلال در تجهیزات عوامل موثر در قطعی شبکه اینترنت و عدم دسترسی مناسب کاربران به این شبکه خواهد بود. شرکتهای اینترنتی ظرفیت اضافه پیش بینی کنند کریمی با اشاره به لینک انتقال که متعلق به شرکت ارتباطات زیرساخت است و چندی است از سوی برخی شرکتهای اینترنتی، دلیل اختلالات اینترنت به این عامل نسبت داده می شود، گفت: حدود 10 روز پیش به دلیل توسعه ظرفیت شبکه بروز مشکل در یکی از مسیرهای ارتباطی، سرویس ها در حالت معمول نبود و برغم اینکه سرویس از مسیرهای دیگر دایر شده بود، پاسخگوی تمامی نیازهای دریافت کنندگان خدمات نبود.

 

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در این عملیات بروزرسانی که در راستای توسعه ظرفیت صورت گرفت مجبور به انتقال ترافیک به یکی از لینکهای شرکت مخابرات استان تهران شدیم که متاسفانه در آن مقطع، لینک دوم که برای ارتباطات درنظر گرفته شده بود نیز قطع شد.

 

کریمی با تاکید براینکه شبکه انتقال مبتنی بر فیبرنوری است و بنا به عوامل مختلفی ممکن است دچار قطعی شود، افزود: در آن مقطع همزمان دو مسیر به سمت یک مقصد قطع شد که این اتفاق به ندرت اتفاق می افتد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-22 12:31

افزودن دیدگاه جدید