کد مطلب: 

15809

برنامه ریزی برای حضور در نشست آتی مجمع راهبری اینترنت ترکیه

برنامه ریزی برای حضور در نشست آتی مجمع راهبری اینترنت ترکیه

دومین جلسه شورای مشاوران انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان (PersianIGF) با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی و تعدادی از علاقمندان این انجمن برگزار شد.

 

به گزارش سیتنا، در این جلسه که در محل دبیرخانه نصر تهران و با مشارکت این سازمان برگزار شد، ساختار راهبری PersianIGF، اهداف ، مسوولیت‌ها و راهکارهای تعامل سازمان های دولتی و بخش خصوصی در بدنه این انجمن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

از جمله محورهای این جلسه، برنامه ریزی برای حضور در نشست آتی مجمع راهبری اینترنت ترکیه در شهریورماه جاری و همچنین بحث درخصوص تدوین قواعد و مقررات در ساختار داخلی دبیرخانه انجمن راهبری اینترنت پارسی زبانان بود.

پیشنهاد امضای تفاهم نامه ای میان دولت و بخش خصوصی با هدف پشتیبانی از PersianIGF از دیگر موارد مورد بحث در جلسه بود تا این انجمن بتواند به عنوان یکی از انجمن‌های منطقه‌ای راهبری اینترنت جهان(IGF‌Regional)، زمینه را برای مشارکت ایرانیان در تصمیم‌گیری جهانی حوزه اینترنت و حتی موضع گیری در برابر تهدیدات این حوزه فراهم کند.

بررسی و تصمیم گیری در خصوص ساختار دبیرخانه PersianIGF ، در دومین جلسه شورای مشاوران به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. طبق توافق صورت گرفته، قرار شد تمامی تصمیمات این انجمن از طریق شورای مشاوران اتخاذ شود و تا زمان تعیین قواعد داخلی دبیرخانه ، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران دبیرخانه موقت انجمن باشد.

انجمن راهبری اینترنت پارسی‌ زبانان به عنوان یکی از انجمن‌های منطقه‌ای راهبری اینترنت جهان(IGF‌Regional)، در تلاش است تا با حمایت سازمان نصر تهران، زمینه را برای مشارکت ایرانیان در تصمیم‌گیری جهانی حوزه اینترنت فراهم کند.

این مجمع، یک انجمن منطقه‌ای بحث و تبادل‌نظر درخصوص آینده حاکمیت اینترنت است و می کوشد تا علاوه بر گسترش نقش‌آفرینی کاربران ایرانی در تصمیم‌سازی کلان فضای مجازی، دسترسی ایرانیان را به منابع اطلاعاتی مربوط به راهبری اینترنت فراهم کند.

این انجمن درنظر دارد ازطریق حضورنمایندگان پارسی زبان، منافع و خواسته‌های آنها در زمینه راهبری اینترنت و مسائل آن را شناسایی و مطرح کند. فعالیت این انجمن قطعا تاثیر بسزایی در تامین منافع کشورهای فارسی زبان به ویژه ایران در تصمیم‌سازی‌های جهانی اینترنت دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-22 10:38

افزودن دیدگاه جدید