کد مطلب: 

15807

لزوم اجرای پیش شرط های ارتقاء پروانه‎ی اپراتورهای تلفن همراه

لزوم اجرای پیش شرط های ارتقاء پروانه‎ی اپراتورهای تلفن همراه

مدیرکل بررسی‎های فنی و اقتصادی رگولاتوری، گفت: اصلاح و تجدید ساختار ارتباطی کشور از وظایف ذاتی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است و شرایط ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در این کمیسیون بر همین اساس تدوین و تصویب شده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی  گفت: متاسفانه خصوصی‌سازی در حوزه ارتباطات کشور مطابق با استانداردها و با در نظر گرفتن همه جوانب انجام نشده و به همین دلیل بدنه این بخش همچنان ساختاری ضعیف دارد که نمی‌تواند از نظر فنی با تغییرات تکنولوژی همگام شده و نسبت به ارائه نسل‌های جدید اقدام کند.

 

وی با اشاره به تعبیر گروکشی از مجوز نسل سوم تلفن همراه از سوی یکی از اپراتورهای ارتباطی، افزود: اجرای رومینگ ملی، طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه، یکنواخت شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و ... بعنوان پیش‌شرط‌های ارتقای پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در نظر گرفته شده است تا زمینه تسریع و تسهیل در تقویت ساختارها را فراهم کرده و در یک فضای رقابتی سالم و شفاف بین اپراتورها، امکان ارائه خدمات متنوع با کیفیت بالا و تعرفه پائین را محقق کند.

 

فلاح با اشاره به اینکه تمامی این پیش‌شرط‌ها پشتوانه تجربه جهانی و مطالعات کارشناسی دارد، اظهار کرد: مقاومت در برابر تغییر، مانع از اعمال وظایف نهادهای حاکمیتی نخواهد بود و صرفاً فرایند رشد و حضور قوی در بازار کسب و کار اپراتورها را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-21 20:35

افزودن دیدگاه جدید