کد مطلب: 

15806

مرکز رشد فناوری‌های نرم در حوزه هنر راه‌اندازی می‌شود

توافق‌نامه راه اندازی مرکز رشد فناوری های نرم در حوزه هنر در تبریز، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ دانشگاه هنر اسلامی واحد تبریز و پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به امضاء رسید.

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توافق‌نامه راه اندازی مرکز رشد فناوری های نرم در حوزه هنر در تبریز، میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ دانشگاه هنر اسلامی واحد تبریز و پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی به امضاء رسید. با امضای این تفاهم نامه، مرکز رشد فناوری های فرهنگی و نرم در استان آذربایجان شرقی ایجاد خواهد شد که با راه‌اندازی آن بستری برای حمایت از واحدهای فناور و شرکت های نوپا در عرصه فناوری های نرم در زمینه هنر فراهم می شود.
مراکز رشد یکی از ابزارهای توسعه و ارتقاء شرکت های دانش بنیان نوپا محسوب می شوند که با فراهم آوردن تسهیلات و امکانات عمومی از جمله امکانات پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و خدمات پشتیبانی،‌ زمینه را برای رشد و تقویت کارآفرینان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، نوآوران،‌ هنرمندان و صاحبان ایده مهیا می کنند.
بر اساس این گزارش، با توجه به ظرفیت های هنری استان آذربایجان شرقی، ایجاد مرکز مذکور در تبریز،‌ به این شهر امکان می دهد تا در کنار شهرهای اصفهان و مشهد،‌ به یکی از قطب های کشور در توسعه کارآفرینی و تبدیل خلاقیت‌ها و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی عرصه هنر برای ارایه محصول به بازار بدل شود.
در این تفاهم نامه، ‌معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به تامین مالی حداقل 50 درصد هزینه های راه اندازی و نظارت بر این مرکز متعهد خواهد بود و تخصیص تسهیلات و امکانات عمومی بر عهده دانشگاه هنر اسلامی تبریز است. پارک علم و فناوری استان آذربایجان شرقی نیز، مجوزهای مورد نیاز برای راه اندازی مرکز را اخذ و بر وضعیت شرکت های موجود در آن نظارت خواهد کرد.
مدت این موافقت نامه 5 ساله است که در صورت توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-21 20:27

افزودن دیدگاه جدید