کد مطلب: 

15799

وزیر ارتباطات در نشست با فعالان بخش خصوصی: اجرای کامل شبکه‎ی ملی اطلاعات، مستلزم سرمایه‎گذاری 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی است

وزیر ارتباطات در نشست با فعالان بخش خصوصی: اجرای کامل شبکه‎ی ملی اطلاعات، مستلزم سرمایه‎گذاری 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: اجرای کامل طرح شبکه‎ی ملی اطلاعات نیاز به سرمایه‎گذاری 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی دارد، ولی ما تا کنون هم با همین سرمایه‎گذاری اندک، این طرح را پیش برده‎ایم.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر "محمود واعظی" در نشست پیش از افطار یکشنبه شب با تنی چند از فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه، ضمن تشریح وضعیت فعلی شبکه‎ی ملی اطلاعات، گفت: شبکه‎ی ملی اطلاعات همواره در 10 سال اخیر مطرح بوده است. این طرح قرار بود در دو سال نخست برنامه‎ی پنجم توسعه اجرا شود اما این اتفاق نیافتاد و ما در دو سال پایانی برنامه پنجم به دنبال اجرای آن هستیم.

 

وی افزود: هم‌اکنون از یک سو تمامی ظرفیت وزارت ارتباطات، معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه صرف اجرای این پروژه شده است و از سوی دیگر، همه اپراتورها، شرکت مخابرات و PAPها نیز برای اجرای این پروژه تلاش می‎کنند.

 

دکتر واعظی با تاکید به اینکه در اجرای این پروژه تمامی دستگاه‌های دولتی درگیر می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح شبکه‎ی ملی اطلاعات نیاز به سرمایه‎گذاری 3 تا 4 هزار میلیارد تومانی دارد، ولی ما تا کنون هم با همین سرمایه‎گذاری اندک، این طرح را پیش برده‎ایم.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر جایگاه بخش خصوصی در پیشبرد اهداف این پروژه‎ی بزرگ ملی، گفت: اگر بخواهیم تشبیهی از کار خود داشته باشیم، ما در سراسر کشور هزاران کیلومتر اتوبان احداث می‎کنیم اما استفاده از این بستر ارتباطی بر عهده بخش خصوصی است.

 

وی ادامه داد: در همین راستا در هفته‎های اخیر رایزنی‌هایی را با اپراتورها و بخش خصوصی آغاز کرده‎ایم زیرا بالاترین لایه در مدل مفهومی شبکه‎ی ملی اطلاعات باید در اختیار این بخش‌ها باشد. در این راستا کمیته‌ای را هم با عنوان تولید نرم‌افزار تشکیل داده‌ایم تا موارد محتوایی، هم‌پای طراحی و پیاده سازی شبکه پیش رود.

 

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه در 30 سال گذشته اگر مطلبی بیان کردم به اجرای آن پایبند بودم، گفت: برنامه‎ی وزارتخانه را در دیداری با مقام معظم رهبری ارائه داشتم، که ایشان فرمودند "کارتان را با قوت انجام دهید". شخص رئیس جمهور هم با توجه به اهمیت مباحثی چون دولت الکترونیکی، جدا دنبال اجرای پروژه شبکه‎ی ملی اطلاعات است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-21 07:14

افزودن دیدگاه جدید