کد مطلب: 

15313

"همبانک" سرویسی نوین در حوزه‎ی خدمات بانکداری همراه

"همبانک" سرویسی نوین در حوزه‎ی خدمات بانکداری همراه

"همبانک" یکی از سرویس های حوزه خدمات بانکداری همراه بر بستر USSD همراه اول است که توسط جیرینگ و با مشارکت بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری کشور، عملیاتی و راه ­اندازی شده است.

 

به گزارش سیتنا، با استفاده از این سرویس می­‎توان از خدماتی نظیر استعلام موجودی حساب بانکی، خرید شارژ سیم کارت، پرداخت قبوض، پرداخت اقساط تسهیلات و مدیریت چک استفاده نمود که در صورت ارائه‎ی مجوزهای لازم از سوی بانک مرکزی تمامی این سرویس‎ها برای همگان قابل استفاده خواهد بود.

 

ویژگی‎های همبانک:

1- استفاده از همبانک، هیچ گونه محدودیت زمانی ندارد.

2- تراکنش ­ها در این سرویس، به صورت آنی انجام می­‎شود، بنابراین با استفاده از این سرویس مشتریان می توانند در کمترین زمان ممکن امور بانکی خود را انجام دهند.

3- مشتریان همبانک در هر زمان و مکان، حتی در خارج از ایران بدون پرداخت هزینه رومینگ از خدمات بانکی بهره ­مند می­‎شوند.

4- این سرویس بر روی بستر امن USSD، پیاده ­سازی شده و هیچگونه اطلاعاتی بر روی گوشی تلفن همراه ذخیره نخواهد شد.

 

مزایای همبانک برای بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری:

1- بانک­‎ها و مؤسسات مالی و اعتباری می­ توانند از طریق سرویس همبانک، کلیه خدمات بانکی قابل ارائه در شعب خود را به مشتریانی که دارای سیم کارت همراه اول هستند، ارائه دهند.

2- از ازدحام شعب کاسته می­‎شود زیرا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعب، می­‎توانند از هر مکان و در هر ساعتی از شبانه روز، خدمات بانکی مورد نظر خود را دریافت نمایند.

 

خدمات همبانک:

خدمات متنوع بانکی شامل صورتحساب سپرده، اعلام موجودی حساب، انتقال وجه عادی، انتقال وجه مستمر، ثبت چک، گزارش برگه­ های دسته چک، انسداد کارت، موجودی کارت، صورت حساب کارت و خدمات متنوع پرداختی شامل پرداخت قبوض شهری و اپراتوری، خرید شارژ اپراتورها و سایر خدمات مورد نظر، از جمله خدمات "همبانک" هستند.

 

تفاوت همبانک با همراه بانک:

سرویس "همبانک" بدون نیاز به نصب هرگونه نرم ­افزار، بر روی تمامی گوشی­‎های تلفن همراه و فقط با شماره گیری یک کد USSD قابل استفاده است در حالی که سایر سامانه­‎های بانکداری همراه، نیازمند گوشی هوشمند و نصب نرم ­افزار مخصوص و محدود به نوع گوشی بوده و از نظر امنیتی در سطح پایین ­تری قرار دارند.

 

عدم پرداخت هزینه زیرساخت ارتباطی توسط کاربران همبانک در مقایسه با پرداخت هزینه ارسال SMS و یا استفاده از GPRS در سایر سامانه­ های بانکداری همراه، از مهمترین قابلیت های همبانک بشمار می‎رود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-06-24 17:44

افزودن دیدگاه جدید