کد مطلب: 

15289

مشخصات سامسونگ Galaxy Note 4 افشا شد +تصاویر

آنچه ‌از این اطلاعات به دست می‌آید، اینکه قرار است سامسونگ گوشی هوشمند محبوب خود از خانواده Note را با مشخصات فنی به بازار بفرستد که رقابت را برای سایر برند‌ها سخت‌تر و عرصه را بر آنها تنگ‌تر کند. البته این اطلاعات چندان کامل نیست و نمی‌توان با اطمینان گفت که Note 4 تا چه میزان توان رقابت در بازار با نمونه‌های مشابه و در کلاس خود را خواهد داشت.

 

به گزارش «سیتنا» به نقل از تابناک، به تازگی مشخصات فنی گوشی هوشمند سامسونگ که بسیاری از کاربران از هم‌اکنون انتظار آن را می‌کشند، ‌روی وب سایت AnTuTu که وب‌‌سایت معروف برای Benchmark اندروید است، افشا شده و آنچه در نگاه اول به نظر می‌رسد این است که این گوشی هوشمند از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است.

 

مشخصات سامسونگ Galaxy Note 4 افشا شد

 

تلاش‌های سامسونگ برای ‌ماندن در بازار گوشی‌های هوشمند به عنوان یک برند بزرگ، منجر به آن شده ‌که Galaxy Note 4 ا یک نمایشگر قابل توجه Quad-HD (1440p) برخوردار شود. مکمل این صفحه نمایش بسیار عالی دوربین جلو‌ این گوشی است که دقیقا برابر با 3.68 مگاپیکسل است. اگر این میزان تراکم پیکسل را در صفحه نمایش با Aspect Ratio برابر با 16:9 در نظر آوریم، قطع تصاویر دقیقا 1440p خواهد بود.

در نتیجه با هماهنگ بودن دوربین جلو با نمایشگر، به تراکم پیکسلی می‌رسیم که ‌‌کامل و دقیق در هماهنگی با وضوح صفحه نمایش است.

اما از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به RAM 3 گیگابایت و دوربین اصلی 16 مگاپیکسل آن اشاره کرد، ولی نکته اساسی در خصوص دیگر مشخصات این گوشی آن است که گویا سامسونگ قرار است، این گوشی را با مشخصات فنی متفاوتی برای بازارها گوناگون ارائه کند.

برای نمونه، پیش از این گفته می‌شد، ‌احتمالا در برخی از بازارهای اصلی سامسونگ این گوشی با صفحه نمایش منعطف و خمیده ارائه می‌شود. در نتیجه پیش‌ینی آن است که Chipset این گوشی نیز در بازارهای متفاوت، با مشخصات متفاوتی ارائه شود.

در بازارها غربی این گوشی احتمالا با Chipset از نوع Qualcomm ارائه خواهد شد؛ اما در بازار آسیا و دیگر بازارها گویا سامسونگ قرار است Chipset خود یعنی Exynos را مورد استفاده قرار دهد.

 

مشخصات سامسونگ Galaxy Note 4 افشا شد

 

اما چیپ Qualcomm به کار گرفته شده در این گوشی، دارای ‌این مشخصات خواهد بود: Quad-Core، Snapdragon 850 با قدرت Clock برابر با 2.5 GHz در هر هسته. همچنین GPU این گوشی از نوع Adreno 420 خواهد بود که 40 درصد نسبت به Adreno 330 کارایی بهتری دارد.

اما در چیپ‌های Exynos سامسونگ چیپ‌های هشت هسته ای از مدل Exynos 5433 خواهد بود، ولی در Clock 1.3 GHz در هر هسته؛

 

مشخصات سامسونگ Galaxy Note 4 افشا شد

 

این آن چیزی است که تا کنون از مشخصات فنی Galaxy Note 4 به بیرون درز کرده ‌که تا حدودی نیز ناقص به نظر می‌رسد. چیپ‌های Exynos از فناوری big.LITLLE استفاده می‌کنند که دو بخش جداگانه برای پردازش در بر دارد که هر بخش می‌تواند، بسته به میزان فعالیت پردازشگر خاموش یا روشن باشد. تا کنون نیز هیچ Benchmark از چیپ‌های Qualcomm و Exynos در دست نیست.

 

آن گونه که گفته می‌شود، سامسونگ Galaxy Note 4 تا چندی دیگر روانه بازار خواهد شد که با توجه به اطلاعاتی که تا کنون از این گوشی در دست است، می‌توان گفت یک رقیب جدی برای گوشی‌های قدرتمند موجود در بازار باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-06-23 16:43

افزودن دیدگاه جدید