کد مطلب: 

14842

استاد "جواد خیابانی" باز هم سوژه‎ی شبکه‌های اجتماعی شد!

استاد "جواد خیابانی" باز هم سوژه‎ی شبکه‌های اجتماعی شد!

نام جواد خیابانی توامان دو چیز متضاد را به ذهن علاقه‌مندان به فوتبال می‌آورد. اولی گزارش فوق‌العاده‌اش در بازی تاریخی ۸ آذر ۱۳۷۶ و دیگری گاف‌های متعددش در در گزارش‌های بعدی است  که لقب «استاد خیابانی» را برای او به‌همراه داشت. اولی همه را حسابی سرحال می‌آورد و دیدنش برای چندین و چند بار هم لذت‌بخش است و دومی همه را کلافه می‌کند.

 

به گزارش سیتنا، گزارشگر با سابقه تلویزیون فکرش را هم نمی‌کرد که هجده روز مانده به جام‌جهانی، گزارش فینال جذاب و دیدنی لیگ قهرمان اروپا چنان برایش دردسر ساز شود که هواداران فوتبال به جای اشاره به لحظات حساس بازی عجب آتلتیکو و رئال همه‌جا از گزارش او بنویسند. حتی یکی از روزنامه‌های صبح امروز بخشی از گاف‌های خیابانی در بازی شنبه شب را به صورت ویژه منتشر کرد.

 

انتشار گاف‌های خیابانی البته موضوع تازه‌ای نیست و پیش‌ترها مجموعه‌ای از سوتی‌های او در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی دست به دست می‌گشت اما این‌بار گزارش یک بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای موجب شد تا حجم گسترده‌ای از این سوتی‌ها منتشر شود و خیلی‌ها به گزارش او واکنش نشان دهند.

 

همین مسئله موجب شده تا در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جواد خیابانی به سوژه اصلی کاربران تبدیل شود و تا این لحظه حداقل سه کمپین علیه خیابانی در فیس‌بوک ساخته شده که از مطالب توهین آمیز تا شوخی‌های بامزه در آن دیده می‌شود.

 

محوریت اصلی مطالب این کمپین‌ها هم اصطلاحات و عبارت‌های  عجیبی‌ است که او در خلال گزارش این بازی بیان داشته است. حمله‌های فیسبوکی را البته چندان نمی‌توان جدی گرفت چرا که مثل رفتارهای عمومی ما ایرانی‌ها غیر قابل پیش‌بینی است. گاهی یک خواننده سبزواری مراسم‌های شاد به مرد نخست‌اش بدل می‌شود و گاهی هم جواد خیابانی!

 

اما گزارش ضعیف خیابانی بیشتر از هرچیزی علاقه‌مندان به فوتبال در ایران را نگران کرد. خصوصا جایی که او در پایان بازی گفت «تا جام‌جهانی فوتبال خدانگهدار!». اگر قرار باشد که کیفیت گزارش‌های جام‌جهانی فوتبال هم به این ترتیب باشد شاید فوتبالدوستان ایرانی بخواهند از روش‌های جایگزن برای پیگیری جام‌جهانی استفاده کنند.

 

شاید با خودتان بگویید علت همه این همجمه‌ها به جواد خیابانی بعد از گزارش بازی فینال چیست؟ شاید بخشی از آن به بکار بردن عبارت‌های عجیبی نظیر «سرخپوستان اتلتیکو در مقابل سفیدپوشان مادریدی »، « سیمئونه از جام دور شد. یعنی دور نشد کمی فاصله گرفت»، «سیمئونه در آغاز شور‌انگیز 15دقیقه توفانی پایان بازی است» برگردد اما بخشی از این حساسیت‌ها هم به حضور خیابانی و چند گزارشگر دیگر در بخش قضاوت برنامه «آقای گزارشگر» برمی‌گردد.

 

جایی که گزارشگران فوتبال برای اینکه خودشان را اثبات کنند حسابی از شرکت‌کنندگان بعضا بهتر از خودشان ایرادهای بنی‌اسرائیلی گرفتند که اعتراضات مردمی را در آن زمان به‌همراه داشت.

علاقه‌مندان به فوتبال در ایام عید قضاوت‌های عجیب جواد خیابانی و مزدک میرزایی را در ویژه‌برنامه عید امسال شبکه سه فراموش نمی کنند وقتی که خیلی مغرورانه در برابر چهره‌های جوان گزارشگری موضع می‌گرفتند.

 

شاید اگر در آن برنامه تلویزیون گزارشگران بعضا پر اشتباه صدا و سیما آنچنان از موضع بالا در برابر استعدادهای جوان گزارشگر نمی‌ایستادند این روزها این حساسیت بالا را از مردم نسبت به عملکردشان نمی‌دیدند.

 

این توجه همگان البته یک پیام دگر هم دارد و آن اینکه فوتبال همچنان سرگرمی مهم مردم ایران است و این زنگ خطر و البته احتیاط را برای مسئولان صدا و سیما به صدا در می‌آورد تا دقت خود را برای ساخت برنامه‌های تلویزیونی و گزینش افراد بالا و بالاتر ببرند.

منبع: تابناک

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-05-26 18:27

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
سلام والا توی برنامه گزارشگر اعصابمو بهم ریخته بودن و وقتی خودمو جای شرکت کننده میذاشتم میخواستم بدجور جوابشونو بدم! میترسن بیان جاشونو بگیرن و نونشون آجرشه درحالی که یکی دوتاشون خیلی خیلی از خیابانی و مزدک بهتر بودن
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ایمان
بدون توهین و با احترام کامل از مسئولین صدا و سیما عاجزانه خواهش می کنم برای اعصاب مردم ارزش قائل بشن. آقای خیابانی به تمام معنا :افتضاح" گزارش می کنند. به حدی گزارشای ایشون غیر قابل تحمل شده که -خوشبختانه- بازی فینال را شبکه دیگه ای نگاه کردم.
ارسال شده توسط ایمان در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محسن
نمیدونیم با چه زبونی از مسولین محترم بخوایم ما را از دست این گزارشگر نجات بدهید. بابا اعصابمون را بهم میریزه.
ارسال شده توسط محسن در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خیابانی یکی از بهترینهاست
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خیابانی عزیز جان هرکی دوست داری بازنشسته شو بزار از فوتبال لذت ببریم...
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محمد
استاد خیابانی هلحق یکی از بزرگ ترین گزاذش گرای ایرانه
ارسال شده توسط محمد در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید