کد مطلب: 

1443

دسترسی بریتانیایی‌‌ها به نسل چهارم اینترنت باندپهن تا سال 2013

دسترسی بریتانیایی‌‌ها به نسل چهارم اینترنت باندپهن تا سال 2013

در حالی که در بسیاری از مناطق دنیا هنوز شبکه‌ی نسل سوم همراه یا 3G همه‌گیر نشده است، ساکنان برخی نقاط بریتانیا برای دسترسی به اینترنت پهن‌باند، نسل چهارم شبکه‌ها را آزمایش می‌کنند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، یکی از مشکلات مردم منطقه‌ی کُرنوال در جنوب غربی انگلستان، مثل خیلی از شهرهای دورافتاده دیگر، قطع و وصل شدن سیگنال‌های تلفنی 3G است. هنوز بیش از دو میلیون نفر از جمله مردم این منطقه در انتظار سیگنال‌های پهن‌باند هستند تا به اینترنت پرسرعت در خانه خود دسترسی داشته باشند.

 

با توجه به آن که این روزها تلویزیون‌ها هم دیجیتالی شده‌اند، بسیاری از مردم به علت عدم دسترسی به این شبکه‌ها از مشاهده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هم محروم هستند، اما به تازگی 180 نفر از مردم این منطقه به یُمن آزمایش نسل بعدی ارتباطات بی‌سیم، می‌توانند به سرعتی دسترسی داشته باشند که از 3G استاندارد هم بیشتر است.

 

مردم این منطقه در حال حاضر می‌توانند با اقوام و آشنایان خود گپ‌وگفت تصویری داشته باشند و برنامه‌های تلویزیونی، موسیقی و ویدئوها را سریع‌تر دریافت کنند. امکانی که پیش‌تر از آن محروم بودند.

 

فناوری وایمکس می‌تواند با فناوری 4G هماهنگ شود. پس می‌توان با سرعت بالا دانلود کرد و منطقه‌ی بیشتری را زیر پوشش داد. بسیاری از کشورهای دنیا از مرحله آزمایش این فناوری گذشته‌اند و در حال استفاده از سامانه‌ای هستند که مورد توجه شرکت‌های موبایل واقع شده است. نام این سامانه Long Term Evolution با اختصار LTE یا تکامل تدریجی است.

 

دو دکل 4G می‌توانند ۲۵ کیلومتر مربع را زیر پوشش خود بگیرند اما وقتی کار به مرحله تجاری برسد، این محدوده بین ۱۲ تا ۲۰ کیلومتر خواهد بود. سرعت انتقال داده در این حالت بین پنج تا شش مگابیت در ثانیه است. سرعت متوسط این سامانه بی‌سیم برابر با متوسط سرعت انتقال از راه سیم اینترنت پرسرعت در بریتانیا است.

 

به گزارش سیتنا (citna.ir)، "نایجل استگ" مدیرعامل BT Wholesale می‌گوید: انتقال اینترنت پهن‌باند پرسرعت از راه فیبر، همیشه به صرفه نیست. ممکن است اقتصادی‌تر باشد که در آینده برای انتقال اینترنت پرسرعت از فناوری دیگری استفاده کنیم. علت آزمایش LTE همین است. می‌خواهیم راه‌های دیگر را هم امتحان کنیم.

 

به نظر می‌رسد شرکت‌های مخابراتی به این نتیجه رسیده‌اند که LTE می‌تواند جایگزین مناسب و مؤثری برای اینترنت پهن‌باند خانگی باشد.

 

بریتانیا به این زودی از این فناوری استفاده نمی‌کند. قرار است پاییز امسال حراج دامنه‌ی مورد نیاز خدمات 4G شروع شود؛ اما گمان نمی‌رود که تا سال ۲۰۱۳ این خط پرسرعت عملاً راه‌اندازی شود.

 

در حالی که بیشتر کشورها در انتظار معرفی فناوری نسل چهارم ارتباطات بی‌سیم هستند، کشور سوئد دو سال است که این روش را به طور تجاری به خدمت گرفته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-02-02 20:28

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
نشون ميدهه كه كشور ايران چقدر عقب مونده س... همين.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید