کد مطلب: 

14259

دکتر حسن روحانی در بین 100 شخصیت تاثیرگذار سال مجله تایم

دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران با انتخاب سالانه مجله تایم در میان 100 شخصیت تاثیرگذار سال 2014 قرار گرفته است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از جماران، در زیر عنوان دکتر حسن روحانی یادداشتی به قلم محمد البرادعی، سیاستمدار مصری و رییس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای به چشم می‌خورد.

 

در بخشی از این یادداشت که از دکتر روحانی با عنوان شیخ سیاستمدار نام برده شده، البرادعی نوشته است، من حسن روحانی را در دوران پرالتهاب سال 2003 ملاقات کردم؛ روحانی در آن زمان مشاور امنیت ملی عمل‌گرا و روشن‌نگر رییس جمهور محمد خاتمی بود. او مشتاق بود تا از طریق گفت‌وگوهای مستقیم (بر سر مسئله برنامه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای) به راه حل سیاسی دست یابد. متاسفانه سیاست‌های معتدل او توسط افراطیون در امریکا که بدگمان بودند تخریب شد.

 

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است، به نظر می‌رسد پس از یک دهه غرب دریافته است که این رویارویی عریان برای تاثیرگذاری منطقه‌ای، راهبردی مناسب برای مواجهه با ایران نیست. توافقات موقت اخیر که با بهره‌گیری از سیاست‌های روحانی میسر شد، می‌توانست 10 سال پیش به انجام برسد.

 

البرادعی می‌افزاید، با احترام متقابل، اعتمادسازی و تسامح، این گام می‌تواند به یک توافق امنیتی و هم‌کاری گسترده ترجمان شود و راه را برای یک معامله بزرگ با غرب هموار کند و تغییری کیفی برای امنیت و ثبات منطقه به ارمغان آورد. سیاست معتدل روحانی فرصتی را به دست می‌دهد که نباید آن را از دست داد.

 

این فهرست که هر سال یک بار منتشر می‌شود نام ۱۰۰ فردی که در آن سال در دنیا شدیداً تأثیرگذار بودند را معرفی می‌کند.

 

این فهرست به گونه‌ای تقسیم‌بندی شده است که تصور می‌شود این اشخاص را در متناسب‌ترین قالب ممکن قرار دهد. این گروه ها عبارت‌اند از رهبران، انقلابیون،سازندگان و قدرتمندان، هنرمندان، دانشمندان، اندیشمندان، قهرمانان و مشاهیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-24 21:13

افزودن دیدگاه جدید