کد مطلب: 

14246

از خط موبایل 5 میلیارد تومانی تا علی کریمی ‌که سلطان خط‌ بازی است!

این روزها خبرنگاران حوزه فوتبال وقتی به دنبال شماره‌های بازیکنان هستند، با دیدن شماره‌های رندی که در اختیارشان قرار می‌گیرد اولین سوالی که از خودشان می‌پرسند این است که قیمت این خط‌های رند در بازار چقدر است.

به گزارش "سیتنا" به نقل از فناوران، یکی از اصلی‌ترین سرگرمی‌های بازیکنان، خط‌ بازی و خریدن شماره‌های رند تلفن همراه است. البته رقم‌ها آن‌قدر سرسام‌آور است که شاید کمتر کسی باور کند. در این گزارش که به صورت میدانی هم تهیه شده است، اگر افشاگری فروشندگان خطوط تلفن همراه نبود، مطمئنا خود بازیکنان هرگز رقم‌های درشتی که پرداخت کرده بودند را اعلام نمی‌کردند.

 

نام علی کریمی‌ در صدر
جالب اینجاست که همه خط‌ فروش‌ها در هر مجتمع تجاری که فکر کنید، اول نام علی کریمی‌ را می‌برند. انگار که علی کریمی ‌سلطان خط‌بازی است.
رضا مرادی یکی از کسانی که در کار فروش خطوط رند است، می‌گوید: «من شنیده‌ام علی کریمی‌ و چند نفر از دوستانش به صورت شراکتی کارهای تجاری می‌کنند و حتی یک شرکت هم دارند که در آن هر خرید و فروشی که فکرش را بکنید انجام می‌شود. از مسکن و ساخت‌وساز گرفته تا صادرات و واردات لوازم تزئینی و خانگی و خطوط تلفن همراه. البته خود کریمی‌علاقه خاصی به خرید و فروش سیم‌کارت تلفن همراه آن هم از نوع شماره‌های رندش را دارد و شریک‌هایش همیشه به خط‌فروش‌ها زنگ می‌زنند و خط‌های رند را می‌خرند و مثل اینکه دوباره می‌فروشند.»
او ادامه می‌دهد که به غیر از علی کریمی، آرش برهانی، علیرضا نیکبخت‌واحدی و مهدی رحمتی از کسانی هستند که بابت خطوط تلفن همراه پول‌های خوبی می‌دهند. اما نکته اینجاست که بازیکنان برای خریدن خط‌های رند چقدر پول می‌دهند؟

 

از 200 میلیون تومان تا میلیارد
رضا مرادی که سابقه فروش خط به بازیکنان را داشته است در این باره حرف‌های جالب‌تری هم دارد: «بازیکنان با همه خط‌فروش‌ها ارتباط دارند و به آنها می‌سپارند که چه خطی می‌خواهند. مثلا اگر شماره پیراهنشان 6 است، دوست دارند 6 زیاد در شماره باشد. یا ترکیبی از اعداد شماره آنها رقم 6 زیادی داشته باشد.»
مرادی ادامه می‌دهد: «اینها مثلا بین 200 تا 400 میلیون تومان هستند، مثلا 091211111111 پنج میلیارد تومان است. البته بعضی‌وقت‌ها بازیکنان خودشان یک شماره را نشان می‌کنند و به صاحب شماره زنگ می‌زنند و می‌گویند که می‌خواهند آن را بخرند. البته خیلی وقت‌ها هم شماره‌های رند به بازیکنان سه تا چهار برابر قیمت فروخته می‌شود. معامله با بازیکنان هم خیلی خوب است و آنها پول را نقد پرداخت می‌کنند و چک و اینها نمی‌دهند. ما خودمان از معامله خط با آنها لذت می‌بریم.»
از این فروشنده خط سوال می‌پرسیم که وقتی قرار است نام بازیکن در دفتر تلفن یک بازیکن دیگر ذخیره شود آن وقت شماره همچنان مهم است. او پاسخ می‌دهد: «این فقط برای خط‌های همراه اول نیست، برای ایرانسل و رایتل و تالیا هم‌چنین ماجرایی هست و مثلا بازیکنی مثل نیکبخت ایرانسل‌هایی دارد که تا 100 میلیون تومان هم آنها را فروخته است. البته خرید و فروش خط چند سالی است وارد رکود شده و ما امیدواریم اوضاع بهتر شود.»

 

بازیکنانی با خطوط الماسی
فروشنده به نکته جالب دیگری هم اشاره می‌کند: «در حال حاضر خطوط رند تلفن ثابت بسته به میزان رند بودن آنها به چهار سطح برنز، نقره، طلا و الماس تقسیم‌بندی شده‌اند. البته مخابرات جدیدا اعلام کرده که در حال حاضر تنها امکان واگذاری خطوط برنزی و نقره‌ای وجود دارد. البته آنها می‌گویند قیمت هر خط ثابت برنزی حدود 350 هزار تومان و قیمت هر خط رند نقره‌ای براساس مصوبه‌های ابلاغ شده حدود 500 هزار تومان است. هر خط تلفن ثابت طلایی هم قیمتی حدود 750 هزار تومان دارد که البته خط‌های طلایی و الماس در حال حاضر واگذار نمی‌شوند. البته اینها همه‌اش قوانینی هستند که رعایت نمی‌شوند و بازیکنان خطوط الماسی دارند.»
اما چرا خطوط طلایی و الماسی دیگر واگذار نمی‌شوند؟ مرادی جواب می‌دهد: «محدودیت شماره‌های این دو سرویس و بالا بودن تقاضا برای آنها مهم‌ترین دلیل عدم عرضه خط‌های طلایی و الماسی است. البته خط‌های خوب فروخته شده و در بازار دست به دست می‌شود. یک زمان خط سود خوبی می‌داد اما همان‌طور که الان گفتم دیگر این‌طور نیست. در سال‌های گذشته در دو نوبت خطوط رند تلفن ثابت به مزایده گذاشته شد که استقبال چندانی از آنها به عمل نیامد و خیلی هم عجیب بود اما مثلا شماره‌های مختلف با پول‌های چندصدمیلیونی بین فوتبالیست‌ها معامله می‌شود. به هر جهت فوتبالیست‌ها پول خوبی می‌گیرند و خط‌بازی هم زیاد عجیب نیست. وقتی یک خطی که من و شما بخواهیم بخریم و مثلا رند است 100 میلیون تومان است، فوتبالیست معروف رویش دست بگذارد، 400 میلیون تومان معامله می‌شود.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-23 19:03

افزودن دیدگاه جدید