کد مطلب: 

14228

هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‎شود +جزئیات

هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‎شود +جزئیات

هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در تاریخ 18 تا 20 شهریورماه سال جاری در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) و با ریاست افتخاری دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزار خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا (CITNA.IR)، دکتر "محمود کمره‎ای" دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات، در یک نشست خبری پیرامون جزئیات برگزاری این رویداد بین المللی، اظهار کرد: سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات از سال 2001 آغاز شده و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. اهداف برگزاری این سمپوزیوم مانند سایر گردهمایی‌های علمی گسترش دانش و ارتقاء فناوری در زمینه‌های مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات است، به علاوه هدف‌هایی در زمینه‌های مخابراتی و تکنولوژی جنبه‌های غیرفنی مانند اقتصاد و مدیریت در آن گنجانده شده است.

 

وی در ادامه افزود: چون این سمپوزیوم جنبه‌ی بین‌المللی دارد، تبادل علم و دانش در آن صورت می‌گیرد. هم‌چنین ما از افراد مطرح در عرصه‌ی بین‌المللی دعوت کردیم تا در این رویداد حضور داشته باشد.

 

وی، تاکید کرد: مقالات پذیرفته شده در این سمپوزیوم در انجمن IEEE که مهمترین انجمن جهانی برق و مهندسی مخابرات است نمایه می‌شود.

 

کمره ای در ادامه با اشاره به سمپوزیوم‌های قبلی عنوان کرد: اگر این رویداد مانند سمپوزیوم‌های قبلی به هدف‌هایش دست پیدا کند، از نظر تجاری‌سازی، کاربرد و استفاده از مقاله‌ها برای ما بسیار مفید خواهد بود.

 

وی به شوراهایی که برای این رویداد علمی در نظر گرفته شده اشاره و اظهار کرد: با توجه به شعار سال، دو شعار را برای این سمپوزیوم در نظر گرفتیم. اولین شعار ما اقتصاد، فرهنگ و فناوری ارتباطات و دومین سیاست‌گذاری و مدیریت راهبردی فاوا است که به عزم ملی و مدیریت جهادی مربوط می شود.

 

دبیر علمی سمپوزیوم مخابرات در ادامه گفت: ما برای این سمپوزیوم دو کمیته علمی در نظر گرفتیم اولین کمیته متشکل از متخصصان و افراد صنعتی است و از متخصصان داخلی تشکیل شده است. دومین کمیته علمی که 47 نفر عضو دارد از سایر کشور‌های جهان تشکیل شده است. وظیفه‌ی این دو کمیته سیاست‌گذاری و تعیین سیاست‌های علمی است.

 

وی در ادامه به سخنرانان کلیدی این رویداد اشاره و مطرح کرد: ما برای امسال 11 سخنران کلیدی از خارج از کشور را داشتیم تا بتوانند به ارتقاء علمی در این زمینه کمک کند.

 

وی ادامه داد: این سمپوزیوم چهار بار در تهران، یک بار در اصفهان و یک بار در شیراز برگزار شده است. در مورد آمار مقالات دریافتی باید بگویم که در سال 2001، 350 مقاله در سال 2003، 320 مقاله، در سال 2005، 680 مقاله، در سال 2008، 550 مقاله، در سال 2010، 555 مقاله و در سال 2012، 570 مقاله را دریافت کردیم. باید این نکته را مدنظر قرار دهید که مقالات پذیرفته شده کمتر از 50 درصد این آمار را به خود اختصاص می‌دهد و این موضوع با نظراتی که داوران روی مقالات اعمال می‌کنند ارتباط مستقیم دارند.

 

دبیر علمی سمپوزیوم مخابرات در ادامه به حضور کشور‌های خارجی در این رویداد اشاره کرد و گفت: در سال 2003، 10 کشور، در 2005، 21 کشور، در سال 2008، 12 کشور، در سال 2010 و 2012، 10 کشور خارجی در این سمپوزیوم شرکت داشتند. امیدواریم امسال کشور‌های خارجی بیشتری از این رویداد استقبال کنند. در سال‌های گذشته کشور‌هایی نظیر آمریکا، انگلستان، کانادا، چین، مالزی و چند کشور دیگر در این سمپوزیوم حضور به عمل آورده‌اند.

 

او در مورد حضور شرکت‌های مطرح در این سمپوزیوم، اظهار کرد: سازمان‌های صنعتی و شرکت‌های های تک از این رویداد استقبال خوبی را نشان دادند و ما نیز از حضور آنها استقبال کردیم.

 

وی همچنین با اشاره به حضور ابراهیم حمدون توره دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در سمپوزیوم سال 2012 گفت: معمولا در این سمپوزیوم چهره‌های مهمی از اتحادیه جهانی مخابرات، نمایندگانی از انجمن‌های IEEE و IEE و نمایندگانی از صنایع مهم فعال در ICT حضور خواهند داشت.

 

وی در خصوص مقالات پذیرفته شده در این سمپوزیوم، عنوان کرد: مقالات در سایت مخصوص به این رویداد بایگانی و آرشیو خواهند شد. سایت سمپوزیوم امسال نیز با توجه به این‌که چندین ماه تا برگزاری آن فاصله داریم در دست احداث است. باید به این نکته اشاره کنم که ما مهلت دریافت مقالات را تا 15 اردیبهشت‌ماه تمدید کردیم و نتایج نهایی هفت تیرماه مشخص خواهد شد.

 

دبیر علمی سمپوزیوم مخابرات در رابطه با تعداد مقالات دریافت شده، افزود: تاکنون تعدادی از مقالات را دریافت کردیم و امیدوار هستیم که این تعداد از مرز 500 مقاله تجاوز کند، اما تا به امروز تعداد مقالات ارسال شده کمتر از 100 است.

 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-23 12:48

افزودن دیدگاه جدید