کد مطلب: 

14213

«زیگور» ایرانی بر پیشانی فضای مجازی

«زیگور» ایرانی بر پیشانی فضای مجازی

درگاه «زیگور» به آدرس http://www.zigur.com پس از یک سال فعالیت به صورت  آزمایشی، هم اکنون در آستانه ی بهره برداری رسمی قرار گرفته است.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی پرتال جامع «زیگور»، این شبکه که حاصل 2 سال تلاش مهندسان و برنامه نویسان ایرانی است، بر روی سرورهای داخلی قرار دارد.

 

«زیگور» با شعار «همه‌چیز زیر دستان شما» از هفت سرویس اصلی بهره می‌برد. این شبکه سعی دارد فرهنگ تولید محتوا در شبکه ملی اطلاعات و اینترانت کشور را جایگزین شیوه ی رایج تولید محتوا در کشورهای دیگر کند.

 

سرویس‌های ‌«زیگور» با نام‌های  پردیس، پیک، گنجینه، سررسید، گیشه خبر، تماشاخانه و نگارخانه ارائه می‌شود. پردیس نام سرویس شبکه اجتماعی مجازی ایرانیان و پیک نام سرویس پست الکترونیک «زیگور» است. تیم «زیگور» برای سرویس ذخیره و اشتراک فایل‌ها، نام «گنجینه»،  تقویم و مدیریت زمان نام «سررسید»، بخش خبری نام «گیشه خبر»، اشترک و تماشای فیلم و ویدئو نام «تماشاخانه» و اشتراک و برای ذخیره عکس نام «نگارخانه» را در نظر گرفته است.

 

بدین ترتیب‌ کاربران از این مزیت قابل توجه بهره مند میشوند که  با تنها یک نام کاربری و کلمه عبور از هفت سرویس پرکاربرد فضای مجازی بصورت یک جا بهره ببرند.

 

این شبکه اجتماعی صفحات رسمی و کانال‌های رسمی مقامات کشوری،هنرمندان، ورزشکاران، سازمان‌ها و دیگر افراد مشهور را میزبانی می‌کند. صفحه «محمود واعظی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که قبلا توسط این وزارت خانه  اعلام شده بود نیز از جمله این صفحات رسمی است.

 

نام این شبکه اجتماعی از «زیگورات چغازنبیل» گرفته شده است. این اثر تاریخی که در نزدیکی ایلام واقع شده است، در سال 1979 به عنوان اولین اثر تاریخی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو جای گرفت و حالا بر تارک این شبکه اجتماعی میدرخشدتا مایه افتخار همه ایرانیان در سراسر جهان باشد.

 

گفتنی است؛ «زیگورات»، بلند و برافراشته ساختن، بنای کوه مانند سپندی (مقدسی) که با روند کاهشی سطح طبقات بالایی، پلکانی بیکران تا آسمان بنا می‌کند تا آرام آرام از فضای ناهمگون پیرامون جدا شوی، به پیش روی تا به سرای پاک آسمانی برسی. پله پله تا آسمان. تا جایی که همچون قله کوه، زمین به آسمان پیوند می‌خورد و خداوند با آغوش همیشه گشوده اش پدیدار و پر نور.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-22 14:33

افزودن دیدگاه جدید