کد مطلب: 

14159

شرکت توییتر به خواسته دولت اردوغان گردن نهاد

دولت ترکیه و مسئولان شرکت توییتر توافق کردند برخی صفحات توییتری را که طبق شکایت شاکیان خصوصی از سوی دادگاه های ترکیه، مسدود شده اند، از سوی شرکت توییتر مسدود شود.

به گزارش سیتنا، عصر ایران به نقل از خبرگزاری آناتولی، نوشت: 14 آوریل سال جاری (5 روز پیش) هیاتی از سوی شرکت توییتر با سفر به آنکارا با رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر ارتباطات ترکیه دیدار و گفت و گو کردند.

پس از این دیدارها ، مسئولان شرکت توییتر دو صفحه توییتری را که اقدام به انتشار مطالب کذب علیه برخی مقامات ترکیه کرده بود را مسدود کردند.

دو صفحه کاربری "باشچالان " و " حرامزاده لر 333" از سوی توییتر بسته شدند و به هنگام ورود به این صفحات پیغام "account has been withheld in Turkey" (صفحه در ترکیه مسدود شده است) بالا می آید.

سفر هیات شرکت توییتر به ترکیه در پی مناقشات هفته های اخیر بین دولت رجب طیب اردوغان و مخالفان حکومت ترکیه برسر فیلترینگ توییتر و فیسبوک صورت گرفت.

دولت ترکیه بر اساس حکم دادگاه این دو شبکه اجتماعی را مسدود کرد اما مدتی بعد دادگاه قانون اساسی این کشور با نقض این حکم، این دو شبکه اجتماعی را از فیلترینگ خارج کرد.

مخالفان حکومت اردوغان در ماه های گذشته با استفاده از شبکه های اجتماعی مطالبی را علیه نخست وزیر ترکیه و حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به بهانه افشای پرونده فساد مالی بزرگ منتشر کرده اند که از جمله جنجالی ترین آنها ، نوارهای صوتی منسوب به اردوغان در شبکه یوتیوب است.

اردوغان این نوارها را ساختگی و مونتاژ شده خوانده است. دولت اردوغان اعلام کرده قصد محدود سازی استفاده از شبکه های اجتماعی را ندارد بلکه به منظور بالا بردن امنیت حریم خصوصی کاربران ، برخی حساب ها و صفحات با هویت جعلی را از شبکه های اجتماعی این کشور پاکسازی می کند.

 مسدود کردن دو صفحه اخیر از سوی توییتر در راستای درخواست دولت ترکیه از این شرکت برای مقابله با پدیده "کاربران با هویت های جعلی" صورت گرفته است.

اردوغان هفته گذشته و پیش از سفرهیاتی از  توییتر به آنکارا ، این شبکه اجتماعی را در کنار برخی شبکه های فراگیر جهانی از جمله فیسبوک و یوتیوب به شبکه های بین المللی " قاچاق اطلاعات " تشبیه کرده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-20 09:57

افزودن دیدگاه جدید