کد مطلب: 

14153

فروشگاه های اینترنتی از کجا آمدند؟

فعالیت شرکت های اینترنتی به این نحوه است که یک سایت را راه اندازی کرده و انواع کالا و خدمات خود را در آن معرفی می کنند سپس به دو طریق آنلاین و یا پرداخت در محل کالا را می فروشند.

 

با وجود وضع نامطلوب سرعت اینترنت این روزها خریدهای اینترنتی جزء لاینفک زندگی شهری شده اند و این روزها نه تنها در پایتخت بلکه در جای جای کشور طرفداران خاص خودشان را دارند. به گزارش بانکی دات آی آر، خرید اینترنتی به شکل های مختلف انجام می پذیرد و طیف وسیعی از کالاهای مورد نیازمان را شامل می شود اما آیا تا به حال به اینکه این نوع نوین بانکداری چطور آغاز به کار کرد فکر کرداید؟

 

تجارت الکترونیک (به انگلیسی: Electronic commerce) فرایند خرید، فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه‌های کامپیوتری و اینترنت است. فعالیت شرکت های اینترنتی به این نحوه است که یک سایت را راه اندازی کرده و انواع کالا و خدمات خود را در آن معرفی می کنند سپس به دو طریق آنلاین و یا پرداخت در محل کالا را می فروشند.

 

به این ترتیب یا پول کالا را از قبل می پردازند و یا اینکه پس از دریافت کالا در محل نقدا هزینه را می پردازند. این نوع خرید و مبادله هم مانند سایر انواع مبادله خالی از ریسک نیست امکان کلاهبرداری وجود دارد اما آنچه مسلم است در اینترنت نمی توان چیزی را مخفی کرد و در آن محو شد به همین دلیل دیر یا زود افراد خاطی با نتایج کارهایشان روبرو خواهند شد یا بلعکس افراد اسمی در جهان مجازی نامی برای خود دست و پا می کنند و در کوتاه ترین زمان با سراسر جهان به مبادله می پردازند. دوسایت ای بی و آمازون نمونه های بازر موفق این کارهستند.

 

اولین های فروشگاه های مجازی کدام اند؟
شاید برای شما هم جالب باشد بدانید نخستین کسی که شرکت تجارت الکترونیک را پایه گذاری کرده تیم برنز لی بود. اما شرکت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های آنلاین موفقیت و اعتبار خود را مدیون شکل گیری و گسترش بانکداری الکترونیک هستند در غیر اینصورت دنیای تجارت الکترونیک این روزها به این شکل گسترش نیافته بود.در سال ۱۹۹۴ که بانکداری الکترونیک راه اندازی شد نخستین شرکتی که به سراغ آن رفت شرکت پیتزا هات بود و سامانه فروش اینترنتی اش را راه اندازی کرد.

 

مزایا و معایب فروشگاه های اینترنتی کدام اند؟
عدم ارسال کالای سفارش داده شده، ارسال کالای ناقص یا صدمه دیده، ارسال کالای اشتباه، ارسال کالا با قیمت بالاتر از آنچه خریدار و فروشنده به توافق رسیده اند، برگشت کالا از طرف سفارش دهنده، برگشت کالای مخدوش شده از جانب سفارش دهنده، عدم تقبل هزینه پستی از سوی سفارش دهنده و... بخشی از مشکلاتی است که فروشگاه های مجازی و سفارش دهندگان به این فروشگاه ها با آن مواجه هستند. البته با ذکر این مشکلات نباید از محاسن استفاده از این شیوه برای خرید غافل شد. چرا که کاهش ترافیک شهری، صرفه جویی در وقت و مهمتر از همه رونق تجارت الکترونیک از مزایای استفاده از فروشگاه های مجازی است.

 

مدتی است این فروشگاه ها در کشور فعال شده اند و البته به جایگاه خوبی هم دست یافته اند اما هنوز هستند کسانی که به این حرفه به عنوان شغل دوم نگاه می کنند و معتقدند به درآمد های آن نمی توان به عنوان کار دائمی اعتنا کرد این در حالیست که درصورت توجه و وقت کافی این شرکت ها می توانند به درآمد زایی خوبی دست یابند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-19 20:43

افزودن دیدگاه جدید