کد مطلب: 

14129

آغاز ثبت نام برای دریافت بن کارت‌های اعتباری نمایشگاه کتاب

تنها با گذشت 2 روز از آغاز ثبت نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت‌های اعتباری بیش از 80 هزار نفر در این سایت ثبت نام کردند.

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، در حالی که تنها 2 روز از آغاز ثبت‌نام دانشجویان و طلاب برای دریافت بن کارت اعتباری خرید کتاب از نمایشگاه امسال کتاب تهران می‌گذرد، تا پایان روز 28 فروردین بیش از 80 هزار نفر در سامانه tibf.net ثبت نام کرده‌اند.

دانشجویان و طلاب می‌توانند با پرداخت 300 هزار ریال و دریافت معادل همین مقدار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بن کارت‌های 60 هزار تومانی برای خرید کتاب در ایام نمایشگاه دریافت کنند.

مطابق اعلام، هم اکنون با افزایش پهنای باند سرور سایت tibf.net و تلاش و همکاری شرکت پشتیبانی این سایت،  متقاضیان می‌توانند بدون هیچ مشکلی در این سایت ثبت نام کنند. این سایت تا زمانی که به سقف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برسد، در دسترس متقاضیان قرار خواهد داشت.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، چهارمین محموله کتاب‌های خارجی بخش بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران وارد مصلی امام خمینی (ره) شد. این محموله بیشتر شامل کتاب‌های عربی است که از کشور لبنان به ایران ارسال شده‌اند.

ناشران لبنانی برای ارسال این محموله به دلیل ناامن بودن شرایط در مرز سوریه این محموله را از مسیر طرابلس به یکی از بنادر ترکیه منتقل کرده و از ترکیه نیز با کامیون‌های حمل ترانزیت وارد ایران کرده‌اند.

همچنین محموله‌هایی از کشورهای آلمان، هند، ترکیه و روسیه هم اکنون از طریق مسیر هوایی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) شده‌اند که پس از انجام تشریفات گمرکی وارد نمایشگاه کتاب تهران خواهد شد.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، مدیر کمیته رفاهی آن از ارایه تسهیلات ویژه اعم از ویلچر، واکر، عصای سفید و ... به جانبازان و معلولان در نمایشگاه کتاب تهران خبر  داد.

نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته رفاهی از برگزاری جلسه مشترک با سازمان بهزیستی کل کشور و ایجاد تسهیلات ویژه برای معلولان و جانبازان در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: برای اولین بار در همکاری و توافق با مسئولان سازمان بهزیستی تصمیم گرفته شد تا خدمات ویژه‌ای به معلولان و جانبازان در ایام برگزاری نمایشگاه ارایه شود.

وی افزود: در نشست مشترکی که در هفته جاری با مسئولان این سازمان برگزار شد درباره ارایه خدمات به معلولان و جانبازان بحث و بررسی شد که در این جلسه به جمع‌بندی نهایی رسیدیم تا یک باب اورژانس اجتماعی در محل نمایشگاه مستقر شود و خدمات مشاوره‌ای به بازدیدکنندگان ارایه دهد.

مدیر کمیته رفاهی همچنین از ارایه خدمت رسانی ویژه به جانبازان و معلولان در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و عنوان کرد: با هماهنگی با سازمان بهزیستی تصمیم گرفته شد تا 2 ماشین ویژه حمل معلولان و جانبازان در نمایشگاه مستقر شود و به حمل و نقل سریع این عزیزان در سطح نمایشگاه بپردازد.

نیکنام حسین پور ادامه داد: همچنین مراکزی در شمال، جنوب  و مرکز نمایشگاه مستقر خواهند شد و ویلچر، عصای سفید، واکر و سایر ملزومات لازم برای معلولان و جانبازان را ارایه خواهند کرد تا این عزیزان مشکلی در رفت و آمد و بازدید از نمایشگاه نداشته باشند.

همچنین اعلام شده است 4 هزار خط دیتا برای دستگاه‌های کارت‌خوان و 600 خط تلفن برای استفاده در این رویداد از سوی مخابرات استان تهران در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفت.

رایزنی‌های اولیه‌ای برای دریافت اینترنت پرسرعت با پهنای باند مناسب با مخابرات استان تهران نیز انجام شده و تا اوایل هفته آینده این اقدام نیز عملیاتی می‌‎شود.

خبر دیگر از نمایشگاه اینکه، همه پست‌های منصوب‌شده در نمایشگاه، برق‌دار شد و با توجه به زمان‌بندی در این بخش، این کار 7 روز زودتر انجام شد.

با توجه به این که وزارت نیرو عهده‌دار فعالیت برق‌رسانی نمایشگاه کتاب بوده، استاندارد و ایمنی لازم برای تامین برق مناسب و مطمئن در مصلی حضرت امام خمینی (ره) انجام شده است.

در همین حال 4 کمپ اصلی اورژانس و چهار آمبولانس اورژانس در نمایشگاه کتاب تهران استقرار می‌یابد.

رضا ولی‌زاده نماینده اورژانس تهران در این باره گفت: امسال نیز هم‌چون سال‌های گذشته، اورژانس تهران با 4کمپ اصلی، 2 اتوبوس آمبولانس، 8 موتور آمبولانس و 8 آمبولانس در محوطه نمایشگاه مستقر خواهد بود.

روزانه 30 نفر از نیروهای اورژانس در بخش‌های مختلف نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور خواهند یافت.

ولی‌زاده با بیان این که اولویت اورژانس درمان سرپایی است، افزود: تا جایی که ممکن است، مصدومان را سرپایی درمان خواهیم کرد اما با بیمارستان‌های منطقه هماهنگ هستیم تا در صورت نیاز، بیماران برای درمان منتقل شوند.

نماینده اورژانس تهران هم‌چنین توصیه‌های برای بازدیدکنندگان داشت و گفت: مردم تا جایی که امکان دارد باید شرایط جسمی خود را با توجه به شلوغی و ازدحام در نمایشگاه کنترل کنند؛ بدین ترتیب تا حد امکان از قرار گرفتن در آفتاب مستقیم محوطه مصلی خودداری کنند و در صورت داشتن بیماری‌های خاص، داروهای مصرفی و اطلاعات بیماری را به همراه داشته باشند تا ماموران اورژانس در صورت نیاز راحت‌تر بتوانند به درمان بپردازند.

وی افزود: ما در نقاط مختلف مصلی مستقر هستیم اما یکی از نکات قابل توجه، شناسایی محل است؛ بازدیدکنندگان باید توجه داشته باشند در صورت نیاز می‌توانند از حراست برای ارائه اطلاعات مربوط به محلی که در آن هستند کمک و یا با شماره 115 تماس بگیرند تا همکاران ما راهنمایی‌شان کنند.

بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت 1393 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-18 08:47

افزودن دیدگاه جدید