کد مطلب: 

14126

شارژ گوشی‌های هوشمند بدون کابل برق

همشهری آنلاین نوشت: شمارش معکوس روزهایی که باید گوشی هوشمندتان را به برق وصل می‌کردید، شروع شده است، چون روز به روز افراد بیشتری به طور جدی چشم به مفهوم شارژ کردن به شکل بی‌سیم می‌دوزند.

 

به گزارش سیتنا، خبرگزاری آلمان از هامبورگ گزارش داد، به نظر می‌رسد جهش عظیم فناوری در پیش است. اما دانشمندان می‌گویند این فقط استفاده‌ای از یک فناوری موجود است.

 

برای نمونه، اگر می‌شود مسواک الکتریکی را بدون سیم شارژ کرد، چرا نتوان همین کار را با یک تلفن همراه یا تبلت انجام داد؟ البته خود ایستگاه شارژ، باید به برق بماند. اما این نوع شارژ کردن به واقع بی‌سیم نیست. بلکه بهتر است گفته شود از پریز خلاص می‌شوید.

 

تلاش‌هایی که به این شکل برای شارژ استفاده می‌شود از استاندارد Qi استفاده می‌کند که تفاوت چندانی با شارژ مسواک‌های برقی ندارد.

 

اما مشتاقان این فناوری می‌گویند کارشان راحت‌تر شده است. یک مزیت دیگر این روش هم این است که دستگاه‌های جدید فضای فیزیکی چندانی اشغال نمی‌کنند، هم کوچک هستند و هم قدرتمند.

 

با این حال، این نوع شارژ کردن عیوبی هم دارد، از جمله اینکه مدت زمان شارژ افزایش می‌یابد و این به معنای آن است که برق بیشتری مصرف می‌شود.

 

در حال حاضر دستگاه‌های معدودی قابلیت شارژ بدون سیم دارند که شامل Optimus G Pro ال جی، مدل‌های 4 و 5 Nexus گوگل و Lumia نوکیا می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-18 07:36

افزودن دیدگاه جدید