کد مطلب: 

14110

دست نوشته دکتر واعظی پیرامون بیست و چهارمین اجلاس کمیته مشترک همکاری ایران و ترکیه

دست نوشته دکتر واعظی پیرامون بیست و چهارمین اجلاس کمیته مشترک همکاری ایران و ترکیه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در جدیدترین دست نوشته در شبکه‎های اجتماعی داخلی به تشریح آنچه در بیست و چهارمین اجلاس کمیته مشترک همکاری ایران و ترکیه گذشت، پرداخت.

 

به گزارش خبرنگار سرویس وبگردی سیتنا، در متن نوشته‎ی دکتر "محمود واعظی" آمده است:

 

"از صبح روز دوشنبه 25/1/93 تا روز چهارشنبه 27/1/93 در وزارت ارتباطات بیست و چهارمین اجلاس کمیته مشترک همکاری ایران و ترکیه برگزار شد.
در این اجلاس کمیته های مختلف کارشناسی برای بسط و توسعه همکاری های اقتصادی بین ایران و کشور جمهوری ترکیه به مدت سه روز در محل وزارت ارتباطات به بحث و تبادل نظر سازنده پرداختند. بنده به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران و جودت ییلماز وزیر توسعه و زیربنایی دولت ترکیه به عنوان نماینده ترک‎ها، مسئولیت این اجلاس را برعهده داشتیم.
با توجه به افزایش چشمگیر همکاری های اقتصادی ایران و ترکیه در دولت تدبیر و امید و حجم تجارت نزدیک به 4/2 میلیارد دلاری این دو کشور در ماه‎های دی و بهمن 92 لازم بود تا با انجام این اجلاس برخی موانع موجود بر سر راه گسترش همکاری های دو کشور برطرف گردد. همچنین با توجه به وجود چندین کیلومتر مرز مشترک بین ایران و ترکیه می توانیم به منظور تسهیل روابط و دفع موانع احتمالی به ایجاد شهرک های صنعتی مشترک در مرز بازرگان اقدام نموده و همکاری ها و تجارت در موضوعاتی مانند نفت، گاز، بیمه و... را افزایش دهیم. ما بر این عقیده ایم که وجود پتانسیل بالای انسانی و استراتژیکی بین دو کشور می تواند گام جدید و بزرگی برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف باشد. چرا که قرار است حجم تجارت و همکاری اقتصادی دو کشور در سال 2015 به حدود 30 میلیارد دلار برسد و این افزایش با حمایت جدی از بخش خصوصی در دو کشور امکان پذیر خواهد بود. امیدمان این است که راههای جدیدی در امر تسهیل داد و ستد بین تجار و بازرگانان و هموطنان مرزنشین کشورمان فراهم گردد. در ضمن موضوع تردد و رفت و آمد اتباع دو کشور از جمله دغدغه های هموطنانمان بود که به تفضیل برای حل آن صحبت کردیم و توافقاتی صورت گرفت. همچنین در این اجلاس زمینه های سفر دکتر روحانی به ترکیه در بهار امسال نیز فراهم گردید.
امیدوارم با رویکرد آشتی طلبانه و صلح جویانه دولت تدبیر و امید، ارتباط و سطح همکاری ایران عزیز با بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای دوست و همسایهدر منطقه افزایش یافته و راه برای رسیدن به توسعه در سال 1404 بیشتر میسر گردد".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-17 12:33

افزودن دیدگاه جدید