کد مطلب: 

14100

مبارزه‌ی غول‌های اینترنتی برای اتصال همه ساکنان زمین به اینترنت

مبارزه‌ی غول‌های اینترنتی برای اتصال همه ساکنان زمین به اینترنت

مبارزه‌ای جانانه میان غول‌های ارتباطات اینترنتی در جریان است. گوگل شرکت "تایتان ائروسپیس" را برای خدمات اینترنتی در مناطق دورافتاده جهان سوم خریده است. گفته می‌شود فیس‌بوک هم در صدد معامله با این شرکت بود.

 

به گزارش سرویس بین الملل "سیتنا"، گوگل شرکت "تایتان ائروسپیس" را خریده که فیس‌بوک هم طالب آن بود. شهرت و تخصص این کمپانی در درجه نخست به ساخت هواپیماهای بدون سرنشین است که قادرند در ارتفاع بسیار بالا پرواز کنند و تکنولوژی پیشرفته ارتباطات ماهوارهای در اختیار بگذارند.

 

گوگل می‌تواند با این معامله، موتور جستجوگر خود را به شکلی بنیادین تقویت کند و امکان استفاده میلیون‌ها نفر دیگر از سکنه زمین از اینترنت را فراهم آورد. هنوز روشن نیست که گوگل چه مبلغی را برای خرید کمپانی یادشده پرداخت کرده است.

 

سخنگوی گوگل به نشریه "وال استریت جورنال" گفته که شرکت تایتان، امکانات فنی و لجستیکی خود را در خدمت پروژه موسوم به "لون" قرار خواهد داد.

 

در این پروژه، آنتن‌های نصب شده روی بالن‌های بسیار بزرگ، امکان اتصالات اینترنتی در مناطق دورافتاده را فراهم می‌کنند.

پهپادهای کمپانی "تایتان ائروسپیس" که هنوز در مرحله توسعه و تکمیل هستند، با انرژی خورشیدی کار می‌کنند. به این ترتیب، این پهپادها می‌توانند برای پنج سال در ارتفاع ۱۹ کیلومتری از سطح زمین پرواز کرده و خدمات ارائه دهند. طول بال‌های این پهپادها ۵۰ متر و در ابعاد تقریبی یک بوئینگ ۷۶۷ خواهد بود.

 

گفته می‌شود که فناوری این پهپادها در سال ۲۰۱۵ کامل می‌شود و هواپیماها از این زمان به بعد می‌توانند به ماموریت خود مشغول شوند.

 

به تاکید مسئولان شرکت "تایتان"، این هواپیماها می‌توانند تصاویری با وضوح بسیار بالا و واقعی از زمین گرفته و با استفاده از سنسورهای پیشرفته، جو را اندازه‌گیری کرده و داده‌های صوتی و تصویری و نوشتاری را منتقل کنند.

 

به نوشته "وال استریت جورنال"، اطلاعات این پهپادها برای ارائه خدمات دیگری چون سرویس به "گوگل مپ" نیز بسیار مهم خواهند بود.

 

افزون بر این خدمات، فناوری تازه، این امان را نیز به گوگل می‌دهد که رویدادهایی مانند نابودی جنگل‌ها، خسارت‌های زیست‌محیطی، فجایع طبیعی چون زلزله و سیل را رصد کرده و در مقابله با پیامدهای مربوطه سهمی ادا کند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از "وال استریت جورنال"، شرکت"تایتان ائروسپیس" که نزدیک به ۲۰ نفر همکار دارد، کماکان در نیومکزیکو و تحت نظر مدیر قبلی‌اش، ورن رابورن اداره خواهد شد.

 

فیس‌بوک نیز در صدد است فناوری پیشرفته‌تری در اختیار داشته باشد و امکان اتصال اینترنت در مناطق دورافتاده کشورهای جهان سوم را با قیمت مناسب‌تری در اختیار متقاضیان بگذارد.

 

اوایل ماه مارس سال ۲۰۱۴ رسانه‌ها گزارش داده بودند که فیس‌بوک در حال مذاکره با مسئولان تایتان است تا آن را خریداری کند. شبکه خبری "سیانبیسی" در آمریکا گفته بود که قیمت این معامله حدود ۶۰ میلیون دلار است.

 

اما این معامله سر نگرفت و فیس‌بوک در عوض شرکت "اسکنتا" در بریتانیا را خریداری کرد که در کار تولید پهپادهای خورشیدی است. به نقل از نشریه "وال استریت جورنال"، فیس‌بوک برای این معامله ۲۰ میلیون دلار پرداخته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-04-16 20:41

افزودن دیدگاه جدید