کد مطلب: 

13568

جزئیات ثبت نام اینترنتی برای دریافت یارانه نقدی در سال 93

معاون اجرائی رئیس جمهور در نشست کارشناسان اقتصادی با مدیران رسانه ملی با اشاره به نحوه ثبت نام مردم برای دریافت یارانه نقدی گفت: افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی کنند. در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی مراجعه کنند.

 

به گزارش سیتنا، محمد شریعتمداری در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت: اگر پیش از این قرار بود گام نهایی اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها در 2 مرحله برداشته شود، اکنون دولت قصد دارد به دلیل برخی موارد گام نهایی را در طی چند سال بردارد و در مدت طولانی تری حامل های انرژی را به قیمت واقعی برساند.

 

وی تأکید کرد:  افزایش قیمت حامل های انرژی در سال آینده محدود خواهد بود.

 

جزییات ثبت نام دریافت یارانه

معاون رئیس جمهور درباره زمان آغاز توزیع پرسشنامه های مربوط به متقاضیان دریافت یارانه نقدی و مدت دریافت این پرسش نامه ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و قانون مصوب مجلس از بیستم فروردین ماه 1393 به صورت خود اظهاری افرادی که خود را نیازمند دریافت یارانه نقدی می دانند باید به صورت اینترنتی نام نویسی و تقاضای خود را ارائه کنند.

 

شریعتمداری گفت: نام نویسی از متقاضیان دریافت یارانه نقدی به صورت اینترنتی است و در روستاها نیز افراد می توانند به دفاتر خدمات پست و پیشخوان دولت و همچنین شوراهای اسلامی محلی و فرمانداریها ، بخشداریها و استانداریها و مراکز کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و کافی نت ها مراجعه کنند و فرصت کافی نیز برای این کار در نظر گرفته شده است.

 

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه نام نویسی بر اساس شماره ملی افراد خواهد بود، افزود: از بیستم فروردین 93 افراد متقاضی دریافت یارانه نقدی که رقم نخست سمت راست شماره ملی آنها صفر است، برای ثبت نام مراجعه می کنند.

 

وی گفت: روز 21 فروردین نیز افراد متقاضی که نخستین رقم سمت راست شماره ملی آنها عدد یک است نام نویسی می کنند و به همین ترتیب تا افرادی که رقم سمت راست شماره ملی آنان 9 است ادامه می یابد.

 

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه متقاضیان دریافت یارانه نقدی از منازل هم می توانند نام نویسی کنند تصریح کرد: ثبت نام این بار با ثبت نام دفعه قبل تفاوت دارد و این دوره مختص کسانی است که نیازمند و متقاضی دریافت یارانه نقدی هستند.

 

وی درباره اینکه نتایج پرسشنامه ثبت نام مردمی چه زمانی اعلام می شود افزود: قرار نیست نتایجی اعلام شود، هر فرد نیازمند یارانه ای ثبت نام می کند، بعد از اینکه کار ثبت نامش تمام شد پیامکی برایش ارسال می شود و در شبکه ثبت نام شده سازمان هدفمندسازی یارانه ها قرار می گیرد.

 

شریعتمداری گفت: در اجرای قانون، دولت مکلف است به تدریج اطلاعاتی را که ثبت نام کنندگان در اختیار قرار می دهند با واقعیت هایی که دولت از طریق شبکه های مختلف اطلاعاتی به آن دسترسی دارد مقایسه کند و اگر مغایر داشت نسبت به حذف و استرداد وجوه و جریمه اشخاص غیرواجد شرایط طبق قانون اقدام نماید.

 

وی افزود: افرادی که اطلاعات نادرست ارائه کنند، سه برابر یارانه دریافتی جریمه می شوند و طبیعی است که این موضوع در ادامه مسیر است و در آغاز فقط ثبت نام به صورت عادی و با اعتماد به اظهارات متقاضیان نیازمند انجام می شود و مقایسه راستی آزمایی مربوط به مراحل بعد است که از طریق نهادهای ذیربط به تدریج صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-03-18 19:12

دیدگاه‌ها

تصویر سونیا
درست میشه ناراحت نباش
ارسال شده توسط سونیا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
احمدی نژادم آرزوست
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر یک نفر از اهالی
با سلام خدمت مسئولین محترم با اجرای هدفمندی یارانه ها در ابتدا همانگونه که مردم محترم ملاحظه میکنند جامعه به گند کشده شد تورم بازار ، رکود تولید و واردات و صادرات ، افزایش فقر و از همه مهمتر آسیب رسانی شدید به جامعه چه از نظر فرهنگی و چه اجتماعی در حال حاظر تزویر ، دورویی و تظاهر حرف اول جامعه را میزند دروغ و نفاق گزینه ی رایجی است و سلامت روحی بین مردم نقشی ندارد و متاسفانه مردم از گزینه های یاد شده به عنوان نیاز یاد کرده و عنوان می کنند که با این اوضاع جامعه اگر اینگونه رفتار نشود زندگی محال است ، افسوس و صد افسوس که درستی ، اعتماد و ایمان فقط چند کلمه ای بودند که به فراموشی سپرده شدند محیط حال ما محیط گرگ و میش است و انسانیت جای خود را به خوی حیوانی داده . ولی کشور من و مردم کشور من بهترینها حقشان است اگر بخواهند همه ی مردم از دولتمردان و سرمایه داران و سیاست مداران گرفته تا ورزشکاران و هنرمندان اگر مسئولان و دولتمردان محترم که طبیعتأ کارشان همین است راهکار های راهبردی و منطقی جهت جلوگیری از ایجاد موارد عنوان شده در ابتدا پیدا کنند هدفمندی یارانه ها میتواند نقش مهمی در بهینه کردن مصرف مردم باشد نه فقط در حامل های انرژی بلکه در همه ی موارد در همه ی مراحل زندگی ما چه تفریح و چه تولید باید اعتماد و اطمینان را ترویج داد و راستی و منطق را جایگزین این همه تزویر کرد و فقط به الأن و 50 سال آینده که شاید زنده باشیم فکر نکنیم بلکه به فکر روان اجتماعی و وضعیت جامعه ی 100ها نسل بعد از خودمان باشیم
ارسال شده توسط یک نفر از اهالی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر سولماز
میگن جمعیت جوان ایران روبه کاهشه جوان ها را تشویق کنید ازدواج کنن صاحب فرزند بشن مثلا من خودم با بی پولی ازدواج کردم در آرزوی یک سفره عقدو...6سال معلم پیش دبستانی بودم رسمی نشدم حالا هم کارمند شرکت خصوصی هستم و در حسرت بچه اگه بچه دار شم نمی تونم کار کنم انوقت با کدوم پول بزرگ شه اگه برم سر کار کی بچه نگه داره هر روز بجای اینکه شرایط رو بهتر کنید بدتر می کنیدسهام عدالت که نیست شد حالا هم یارانه ها وهزاران هزار چیزه دیگه بابا بخدا ما جوونها نابود شدیم خواهش میکنم مسئولین محترم درست تصمیم بگیرید
ارسال شده توسط سولماز در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
ما اینو از بزرگترها شنیدیم که هیچ بدی نمی ره جاش خوب بیاد بد که بره جاش بدتر میاد واین برامون ثابت شده
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بخدا دارین ظلم میکنید پول نفتمونو بدید دیگه واسه چندرغاز یارانه نقدی دادن سر ماها منت نذارین اون دنیایی هم هست این حق الناسه یادتون باشه
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
لطفا کمک کنید...مراحل ثبتنام یارانه را انجام دادم ولی پیامک کدشناسایی را دریافت نکرده ام. میشه بگین باید چیکار کنم؟ سریع لطفا
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر Anonymous
با سلام 5 ساله از همسرم جدا شدم و یک فرزند داریم و من دوباره ازدواج کردم و فرزندم با من زندگی میکنه قبلا که یارانه پسرم دست پدرش بود همسر اولم یارانه پسرمو نمی داد ایا من میتونم پسرمو زیر مجموعه خودم کنم برای ثبت نام یارانه
ارسال شده توسط Anonymous در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
خیلی بیمعرفتی رعیس جمهور اکه دستم بهت نرسه چهارسال دیگه رای نمیدیم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر علیرضا
دولتمردان عزیز شما چشم مارو کور نکنید ابرو برداشتن پیشکشتون..شورشو در اوردید هر روز استرس و نگرانی در اقشار کم درآمد جامعه ...از جیب خودتو کم کنید همه چیز درست میشه ..
ارسال شده توسط علیرضا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
بجزدوبل شدن قیمتها فشاربه اقشارکم درأمدفایده ی دیگری ندارد
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
اقای روحانی ، دریافتی حقوق بدون اقساط و بدهی ها دیگر چه صیغه ایست.یکباره بفرمایید فقط به بیکاران و گدا ها و معتادین و.... میدهید وجوانان را تشویق به کار نکردن وبیعاری میکنید.دلم برای دوران پدربزرگ هایمان تنگ شده ، بخدا،.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
سلام ، دولت محترم چرا پول من ایرانی که دست زنجانی ها وغیره میباشد را نمیتوانید بگیرید ، مرا از دو سه تومن پولی که برای تحصیل وازدواج وکار فرزندم از حقوق خودم وسپرده ای که از محل کار شوهر فوت شده ام دریافت میکنم میترسانید .درحالیکه هنوز برای دانشگاه فرزندم نتوانسته ام پس انداز مناسبی جمع کرده باشم.چگونه است که حقوق را بدون اقساط وبدهی ها وکسورات کارمندی حساب میکنید? تورا بخدا کاری نکنید که دنیا به ما وشما بخندد.ممنون اگر فقط باحواس جمع درددل مردم را بخوانید.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
باسلام خدمت همه زحمت کشان لطف کنیدبفرماییدبازبایدشماره حساب هم اعلام بایدکردیاهمون حسابهای قبلیست
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا متاسفم ... ما ده سال پیش بدون یارانه با همین امکانات زندگی می کردیم و هیچ مشکلی هم نداشتیم . ولی حالا همه چی گران شده و نه پولی هست و نه روحیه ایی برای زندگی . من همیشه عاشق ایران هستم ولی به هیچکدوم از ... دلخوشی ندارم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
به ما که چیزی تلعق نگرفته سبدکالا به مایی که مستاجر هستیم وسه ماه به سه ماهم کرایه مون عقب میفته پول نداریم نیم کیلو اجیل بگیریم پدرم اعتیاد داره دیگه نیازمند شما چطوری تعریف میکنید سبد کالا به ما تعلق نگرفته یارانه هم میخواین قطع کنید پول انرژی هاتونم دوبرابر واقعا دیگه چه مدلی می خواین کمر مردمو بشکنید
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر نظر
اشتباه در ورود گزینه مبلغ دریافتی ودرآمد ماهانه صورت گرفته باشد اصلاحیه برای تصحیح آن وجود دارد .
ارسال شده توسط نظر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
باسلام خدمت جناب روحانيما شما رو قبول داريم از همه نظر كارت بيسته ولي ما به اين يارانه ها نيازمنديم پس قطعش نكن بزار با هين چندل غاز پول بسازيم بد بخت تر از اين نشيم
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا کاری که دولت می خواهد انجام دهد مسخره بازی است
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
لطف مي‌كنيد. بعد با اين كار چي ثابت ميشه؟! اصلاً هدف از اين كارا يعني چي؟ برو سيستم مالياتي و بانكي و قضايي رو بررسي كن و راه كار مناسب بده تا نتيجه بهتري بده والا اين كارها پاسخگوي دزدي هاي صورت گرفته در اين سال‌ها كه تا كنون هيچ كدام هم به صاحبانشان برنگشته نخواهد بود
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر مهدی
"معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه نام نویسی بر اساس شماره ملی افراد خواهد بود" معاون لطفآ بگو" بر اساس شماره ملی سرپرست خانوار"
ارسال شده توسط مهدی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
در صورت اشتباه در ثبت نام یارانه 93 چکار کنیم؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر اkhali
سلام وقتي كه درآمد افراد براي دولت مشخص نيست پس سيستم مالياتي نيز از پايه واساس مشكل دار و غلط بوده وعادلانه نيست . بنا بر اين لطفا" اول سيستم مالياتي را سامان بدهيد. متشكرم.
ارسال شده توسط اkhali در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
حالا یارانه رو میدی یانه؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
چرا کسانی که درامد خوبی دارند و دلشان میخواهد یارانه خود را به صورت نقدی دریافت کنند باید سه برابر پولی که گرفته اند جریمه بدهند؟! یارانه حق بیت المال مردم است و باید به همه افراد کشور به طور مساوی پرداخت شود.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر زهرا
بابا من جهزیه نمی تونم جووووووووووور کنم ابروم داره میره این 40تومنم روش
ارسال شده توسط زهرا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
یارانه سهم مردم از درامدهای انرژی است و بایستی بصورت مساوی در بین مردم تقسیم شود وربطی به درامد مردم ندار د و همه به ان نیاز دارند
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر بیسواد
آقا ما که از شما دولتمردان ارث پدر طلب نداریم.همینقدر هم دم شما گرم. ولی خداوکیلی ی مقدار این تورم ها رو کنترل کنید بخدا به ما اقشار کم در آمد فشار زیادی وارد شده/خداوکیلی اساس بناگذاری هدفمندی یارانه ها ثبات قیمتی در کشور بود اما باز هم قراره حامل های انرژی بالا بره و به طبع اون همه چیز بالا میره آقا نیازمند حتماً که نباید کاسه ی گدائیشو جلوی کمیته امداد و بهزیستی دست بگیره همینکه قدرت تأمین خوراک ، مسکن و پوشاک برای خودمونو همسر و فرزندمون رو نداریم از اقشار نیازمند به حساب میایم. بازم خداقوت ببینیم در سال مدیریت جهادی که در دوران دفاع مقدس ازون بهره گرفته شده چه می کنید. یا حق
ارسال شده توسط بیسواد در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
یارانه نقدی سهم همه مردم میباشد و از نظر من کسی حق ندارد کسی را جریمه کند مگر غیر از این است که همه مردم در عدالت مساوی هستندهمان گونه که همه ما باید قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنیم التماس دعا
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر s r
ما باید 21 ثبت نام می کردیم ولی به دلایلی نرسیدیم و الان قبول نمی کنه باید چه کار کنیم؟
ارسال شده توسط s r در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
واقعا برای این دولت متاسفم همین؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر علی
باسلام اقایونی که برای بیچاره تر کردن مردم دارین تلاش میکنید یااینکه هزینه حاملهای انرزی روبرگردونید سرجاش ویارانه روقطع کنید ویا اینکه جلودزدی های میلیاردی رو بگیرید ودست از سر مردم بد بخت بردارید اجازه بدید همین چندرغازم مردم بدن بابت هزینه های اب و برق والا این پول که توجیب کسی جز خودتون نمیره.
ارسال شده توسط علی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر هادی
با سلام ببخشید شما که بالا نشستید فکر بقیه رو هم می کنید که یه بنده خدای که با این خرج های امروزی باید چیکار بکنن هر روز یه ساز می زنید .
ارسال شده توسط هادی در 11 دى 48 - 04:03
تصویر پرستو
سلام دولتمردان ایا فکرمیکنند باوجود تورمی که حاکم شده بر ما ایا با ماهی دو میلیون تومان هم میتوان بی نیاز شد ازدریافت یارانه؟ایا بهتر نیست که مردم خودشان تصمیم به عدم دریافت یارانه بگیرند زیراکه مامجبوریم کل این مبلغ راواریز به حساب حاملهای انرزی کنیم مایارانه نمیخایم در صورتی که قیمتها به اولش برگردد درغیر اینصورت شما جلو اختلاصهای میلیاردی رابگیریدویا اینکه اجباری نباشد نسبت به دریافت نکردن یارانه زیرا با وجود تورم حاضر هشتاددرصد مردم نیاز دارند
ارسال شده توسط پرستو در 11 دى 48 - 04:03
تصویر هژیر
با سلام ای بابا یارانه واسه خودتون ولی پول نفتو گازو به مردم بدید ولا اگه این کارو بکنید همه ثروتمند میشوند.
ارسال شده توسط هژیر در 11 دى 48 - 04:03
تصویر محمد حسین
سلام خسته نباشید بابت تمام کارهایتان مچکریم اما یارانه رو بردارین مثل اول همه چی ارزانتر بشه بابا چهاروه معصوم برای زندگی ما درس هستند یکم از اخلاقهای امام علی داشته باشین
ارسال شده توسط محمد حسین در 11 دى 48 - 04:03
تصویر آریا
80% وامهای بانکی داده نشده به 30 نفرپرداخته شده جالبترش اینه کهوام قبلی وتصویه نکرده میلیاردی مجددا به اون شخص وام داده شده جزئیات بیشتر از آقای اژه ای بپرسید این پولارو برگردونید نه 45000 وببرید .
ارسال شده توسط آریا در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
والا به خدا من وهمسرم دوتایی کار میکنیم نه شب داریم نه روز نه میدونیم دور هم ناهار شام خوردن یعنی چی نه فهمیدیم این بچه چطور بزرگ داره میشه همش کار کار کار اخر ماه باز کم میاریم یه یارانه میدید دیگه یه یارانه اسیر ی نیاوردید که
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03
تصویر ناشناس
آیاماکه بچه. دانشجوسرطانی داریم یارانه به ماتعلق میگیرد؟
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید