کد مطلب: 

1251

9 روز تا 2 سال حبس برای گردانندگان سایت‌های همسریابی

9 روز تا 2 سال حبس برای گردانندگان سایت‌های همسریابی

قاضی دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای با اشاره به اینکه هیچ یک از سایت‌های همسریابی موجود مجوز ندارند و هیچ نهادی متولی آنها نیست، گفت: افرادی که در راستای توزیع و انتشار محتوای غیراخلاقی و عکس‌های نامناسب در این سایت‌ها فعالیت ‌کنند طبق قانون از 9 روز تا 2 سال حبس برای آنها تعیین شده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، جاویدنیا در برنامه گفت‌وگوی خبری شب گذشته که در خصوص سایت‌ها و مراکز همسریابی بود اظهار داشت: مسؤولان قوه قضائیه مصادیق مجرمانه این سایت‌ها را تعیین کرده‌اند اما هنوز مرکزی برای ساماندهی آنها شناخته نشده و مجوزی نیز برای آنها صادر نشده است.

 

جاویدنیا با بیان اینکه ورود به این سایت‌ها مانند این است که شخصی اطلاعات محرمانه و عکس‌های نامناسب خود را در معرض دید عموم قرار دهد، گفت: صرف عضویت در این سایت‌ها تخلف محسوب نمی‌شود.

 

قاضی دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای در خصوص تخلف سایت‌های همسریابی عنوان کرد: اگر فردی عکس فرد نامناسب خود و یا اطلاعات دروغین را در این سایت‌ها ارائه کند و موجب گمراهی دیگران و برقراری ارتباط ناسالم با آنها شود این موضوع تخلف است.

 

وی بیان کرد: افرادی که در راستای توزیع و انتشار محتوای غیراخلاقی و عکس‌های نامناسب در این سایت‌ها فعالیت می‌کنند طبق قانون از 9 روز تا 2 سال حبس و 8 تا 20 میلیون ریال جریمه نقدی برای آنها تعیین شده است.

 

جاویدنیا با اشاره به اینکه افرادی با استفاده از این سایت‌ها اطلاعات محرمانه و فیلم و عکس‌های دیگران راگرفته و آنها را تهدید به پخش فیلم‌ها می‌کنند،عنوان کرد: برای این افراد صدور حکم تا سطح مفسد‌فی‌الارض مجاز است.

 

قاضی دادسرای ویژه جرائم رایانه‌ای در خصوص آسیب‌ سایت‌های همسریابی گفت: برقرار چت‌های تصویری ناسالم به بهانه ازدواج، سوءاستفاده از اطلاعات موجود در سایت‌ها، اعلام شماره برخی از افراد این سایت‌ها به دیگران و معرفی او به عنوان یک فرد غیراخلاقی برای برقراری ارتباط و مزاحمت‌های تلفنی مکرر و اخاذی در قبال عدم ارائه اطلاعات، از جمله آسیب‌های سایت‌های همسریابی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-16 09:29

افزودن دیدگاه جدید