کد مطلب: 

1198

سردبیر القدس العربی تاکید کرد: کاهش 5 تا 10 درصدی فروش رسانه‌های مکتوب

سردبیر القدس العربی تاکید کرد: کاهش 5 تا 10 درصدی فروش رسانه‌های مکتوب

سردبیر القدس العربی، بیان کرد: رقابت‌ها و مشکلات مطبوعاتی در قیام‌های عربی باعث کم رنگ‌تر شدن تاثیر رسانه‌های مکتوب و پررنگ شدن هرچه بیشتر تاثیر و فعالیت رسانه‌های دیجیتال شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه ایران عمان، "عبدالبری اتوان" که در موسسه‌ی مطبوعاتی، انتشاراتی و تبلیغاتی عمان درباره‌ی تاثیرگذاری رسانه‌ها در قیام‌های اخیر در کشورهای عربی سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: رسانه‌های عربی به دنبال استفاده‌ی هرچه بیشتر از توانمندی های خود در ایجاد تحول و تاثیرگذاری بر زندگی سیاسی اعراب که در 50 سال گذشته همواره از سوی سازمان‌ها و سیستم‌های سیاسی کنترل می شده‌اند هستند.

 

اتوان در بخشی دیگر از سخنان خود، تاکید کرد: رسانه‌های عربی احترام بیش از پیشی را در عرصه‌ی سیاسی از آن خود کردند.

 

در ادامه اتوان درباره‌ی دلایلی که پنج کشور عربی را به سوی انقلاب کشاند و تغییراتی را در سیستم سیاسی آن کشورها ایجاد کرد صحبت کرد.

 

به گفته‌ی اتوان، اعراب به خیابان‌ها آمدند تا از جایگاه خود حمایت کنند و خواسته هایشان مبنی بر داشتن آزادی را به گوش سردمداران کشورهایشان برسانند. به دلیل طبیعت خودجوش این قیام‌ها، نتیجه‌ی بدست آمده، رسانه‌ها را دچار سردرگمی کرد. این سردرگمی سردمداران رژیم های سیاسی را نیز به دنبال داشت و آن ها را به شدت نگران کرد و راه را برای آگاهی هر چه بیشتر هموار نمود.

 

نکته‌ی دیگری که اتوان به آن اشاره کرد نقش رسانه های مکتوب در دنیای امروز است. به گفته‌ی وی رسانه‌های مکتوب در حال از دست دادن 5 تا 10 درصدی فروش سالانه‌ی خود می‌باشند و این تنها به دلیل فشارهای رقابتی زیادی است که از طرف رسانه‌های دیجیتال به آن‌ها وارد می‌شود.

 

وی ادامه داد: این رسانه‌های دیجیتال که با سایت‌های مختلف به انتشار اخبار ادامه می‌دهند به وسیله‌ی امکانات جدیدتری همچون توییتر، فیس بوک و سایت‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌شوند. همچنین هزینه‌ی بالای چاپ و استخدام سردبیرهای متخصص و کارآمد در مطبوعات، باعث کم توجهی به این رسانه‌ها و روی آوردن به رسانه‌های آنلاین شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-01-09 19:04

افزودن دیدگاه جدید