کد مطلب: 

11288

بخش نخست/ معرفی جدیدترین محصولات و خدمات شرکت مهندسی نرم‌افزار رایورز

شرکت مهندسی نرم‌افزار رایورز از یکسو دارای ساختار شبکه‌ای برای فراگیر نمودن ارائه محصولات، خدمات و راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در مقیاس کشوری است. از سوی دیگر کلیه فعالیت‌هایی که تولید و عرضه بهینه این محصولات و خدمات را میسر می‌سازد، بر اساس رویکرد فرآیندمدار و با اتکاء به کاربردهای اصول و مبانی برنامه‌ریزی و کنترل پروژه، سازماندهی شده است.

 

به گزارش سیتنا، ساختار سازمانی رایورز مرکزی طی ربع قرن فعالیت مستمر شرکت، متناسب با تغییرات فزاینده در مؤلفه‌های مؤثر در حرفه، رویکردی تکاملی داشته است. رشد روز افزون انتظارات مشتریان و ضرورت تأمین رضایت‌مندی آنان، به‌کارگیری روندهای نوین تکنولوژیک در تولید محصولات نرم‌افزاری و تعمیق مستمر دانش سازمانی و تخصصی، از جمله این مؤلفه‌ها به شمار می‌روند.

 

در آخرین تغییرات پدید آمده -که پس از تدوین برنامه استراتژیک برای نیمه اول دهه 90 صورت گرفته است- محصولات و خدمات قابل ارائه توسط رایورز به صورت ذیل سازماندهی شده‌اند:

 

که در ادامه به معرفی هر یک از این گروه‌ها خواهیم پرداخت:

 

گروه اول: راهکار مشاوره مدیریت

تجربه طولانی، تنوع فعالیت‌های صورت پذیرفته و سابقه اجرای فعالیت‌های مشترک با شرکت‌های بین‌المللی و داخلی در عرصه ارائه راهبردهای مبتنی بر به‌کارگیری فناوری اطلاعات، زمینه شکل‌گیری و پاسخ‌دهی به نیازهای روبه رشد (در زمینه تلفیق تخصص‌های گوناگون موردنیاز) در امر ارائه خدمات مشاوره را فراهم نموده است.

انجام خدمات مدیریت مشاوره و نظارت در چهار حوزه اصلی:

  • طرح‌های بهبود سازمانی با محوریت IT
  • طرح جامع فناوری اطلاعات
  • طراحی مفهومی (سازمانی، موضوعی)
  • تدوین رویه‌های عملیاتی

می‌باشد که به صورت گسترده با انجام فعالیت‌های ذیل عملی می‌گردد:

  • تدوین سند راهبردی (استراتژیک) فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان (ICT Strategic Plan)
  • تدوین طرح جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان (ICT Master Plan)
  • تدوین معماری سازمانی (Enterprise Architecture)
  • امکان سنجی، نیازسنجی و تدوین طرح فراخوان (RFP) پروژه‌ها
  • شناخت، مدل‌سازی و مستندسازی وضعیت موجود فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • ارائه پیشنهاد در زمینه اصلاح و بهبود فرآیندهای سازمانی
  •  
  • بررسی چگونگی نیل به آمادگی الکترونیکی لازم برای اداره هوشمند کسب‌وکار (e-Readiness)

مطالعات نشان می‌دهد که بسیاری از پروژه‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات، به دلایل متعددی چون روشن نبودن نیازها، عدم تفاهم در مورد نیازها میان کارفرما و مجری، فقدان یک زبان مشترک، ارزیابی اشتباه از زمان و هزینه، برنامه‌ریزی غلط پروژه و نبود مکانیزم نظارتی صحیح و ... با مخاطرات و بعضاً شکست مواجه گردیده است.

 

از عوامل مهم در موفقیت پروژه‌های بزرگ، حضور نظام ارزیابی پویا جهت نظارت و کنترل مراحل مختلف اجرایی پروژه است. نظارت بر پروژه، فرآیندی است در جهت حفظ مسیر پروژه برای دستیابی به تعادل بین سه عامل هزینه، زمان و کیفیت در حین اجرای پروژه، که البته ابزار و تکنیک‌های خاصی برای انجام این مهم به کار گرفته می‌شوند. هم‌چنین اطمینان از تأمین نیازمندی‌ها و الزامات پروژه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار می‎باشد.

 

اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌هایی نظیر وزارت آموزش و پرورش (طراحی، ساخت و پیاده‌‌سازی سیستم‌های اطلاعاتی و عملیاتی نظام جامع انفورماتیک)، وزارت بازرگانی (بررسی شبکه متمرکز اطلاع‌رسانی تجاری کشور)، مرکز آمار ایران (بازسازی ساختارهای اطلاعاتی و شبکه اطلاع‌رسانی مبتنی بر فناوری نوین اطلاعاتی)، شورای عالی انفورماتیک (بررسی سیستم‌های لجستیکی دستگاه‌های دولتی) و گمرک جمهوری اسلامی ایران (طراحی مفهومی نظام گمرکی یکپارچه نوین «نگین») –که فاز اول آن با موفقیت در تابستان امسال به اتمام رسید-، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (طرح‌ریزی و استقرار نظام یکپارچه مالی و اداری) و ... سندی بی‌بدیل از عملکرد رایورز برای این گروه از خدمات می‌باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-12-07 15:28

افزودن دیدگاه جدید