کد مطلب: 

10310

ناگفته‌های مجری سرشناس لبنانی درباره دلیل اخراج از تلویزیون + تصویر

ناگفته‌های مجری سرشناس لبنانی درباره دلیل اخراج از تلویزیون + تصویر

مجری سرشناس لبنانی که با آغاز بحران سوریه به دلیل مخالفت با جنگ علیه این کشور از کار در رسانه‌های عربستان سعودی برکنار شد، تأکید کرد که نظرش در خصوص سوریه هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش سیتنا به نقل از العالم، "جورج قرداحی" تأکید کرد: دیدگاه من درباره بحران سوریه هیچ تغییری نکرده است. من از سوریه و مردم مظلوم این کشور حمایت می کنم و نگران رسیدن بحران سوریه به این مرحله بودم.
وی افزود: من حامی نظام سوریه یا شخص خاصی نیستم، بلکه از سوریه حمایت می کنم و می خواهم که این کشور همچنان قدرتمند باقی بماند.
قرداحی در مصاحبه با سایت خبری النشره لبنان، در خصوص برکنار شدن از شبکه ام بی سی عربستان،  اظهار داشت: متأسفانه دیدگاهم درباره بحران سوریه به مذاق برخی افراد خوش نیامد، و من را تهدید کردند و ناسزا گفتند و انتقام گرفتند؛ ولی می گویم که از دیدگاهم منصرف نخواهم شد و در خصوص قطع همکاری خودم با شبکه ام بی سی باید بگویم که اهمیتی به سود و زیان ناشی از این قطع همکاری نمی دهم .
قرداحی گفت: من از وقوع جنگ در سوریه نگران بودم ولی این اتفاق افتاد. به من گفته شد که بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) ظرف دو ماه از قدرت برکنار خواهد شد ولی دو سال و نیم از بحران سوریه گذشته است ولی بشار اسد همچنان در مسند ریاست جمهوری مانده است و فقط خدا می داند که چه مدت دیگر در این مسند خواهد ماند. من از شخص بشار اسد حمایت نمی کنم بلکه از سوریه به عنوان کشور  قدرتمند و مایه افتخار اعراب حمایت می کنم.
قرداحی خاطرنشان کرد: برخی به من ناسزا می گویند و تهدید می‌کنند درحالی که مدعی حمایت از دمکراسی و آزادی بیان و اندیشه هستند.
وی ادامه داد: سلاح من فقط بیان و اندیشه است؛  اگر من بگویم که بشار اسد باید در مسند قدرت بماند ، آیا او با حرف من در مسند قدرت باقی خواهد ماند؛ و یا اگر بگویم باید از قدرت کناره گیری کند، وی از قدرت کناره گیری خواهد کرد ؟ .. رأی و نظر من اهمیتی ندارد ولی آنها این رأی و نظر من را هم تحمل نکردند و به من ناسزا گفتند.
شبکه "ام بی سی" که با سرمایه های سعودی اداره می شود، همزمان با آغاز بحران در سوریه "جورج قرداحی" مجری مشهور و باسابقه لبنانی را به علت حمایت از نظام سوریه و مخالفت با حمایت از گروه های مسلح از کار بیکار کرد.
جورج قرداحی در یک کنفرانس خبری ناآرامیهای اخیر علیه بشار اسد را توطئه خارجی دانسته بود که این موضع گیری به مذاق سرمایه داران سعودی شبکه ام بی سی خوش نیامد.
شبکه ام بی سی برای توجیه اخراج قرداحی در بیانیه ای مدعی شد: تصمیم به توقف پخش مسابقه تلویزیونی "شما شایسته اید" از کانال "ام بی سی 1" در احترام به احساسات مردم سوریه گرفته شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2013-10-28 06:13

افزودن دیدگاه جدید