کد مطلب: 

259792

گوگل درباره ویژگی About this result در موتور جستجوی این شرکت توضیح داد

گوگل توضیحاتی را درباره قابلیت جدید موتور جستجویش ارائه داده و اعلام کرد این قابلیت به زودی در اختیار همه کاربران قرار می‌گیرد.
گوگل درباره ویژگی About this result در موتور جستجوی این شرکت توضیح داد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نه تو پنج گوگل، نوشت: شرکت گوگل سال گذشته به منظور کمک به کاربران برای دریافت اطلاعات جامع و کامل‌تر درباره نتایج مواردی که جستجو می‌کنند، ویژگی جدیدی به نام About this result (درباره این نتیجه) را به موتور جستجویش اضافه کرد. اکنون این شرکت با به روز رسانی این ویژگی درخصوص اطلاعاتی که در این بخش به کاربر نشان داده می‌شود، توضیحاتی را ارائه داده است.

استفاده از چهار فاکتور اصلی در نمایش نتایج جستجو

زمانی که کاربر موردی را در گوگل جستجو می‌کند، با کلیک روی سه نقطه سمت راست نتایج و با استفاده از about this result می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد جستجو پیدا کند. علاوه بر اطلاعات مربوط به لینک، توضیحات دیگری مانند ویکی پدیا، پیغام دیگری با عنوان «جستجوی شما و این نتیجه» نیز در قسمت پایین صفحه به کاربر نشان داده می‌شود.

گوگل اکنون این قابلیت جدید را به روز رسانی کرده و در این نسخه، الگوریتم موتور جستجو و نحوه ارتباط عبارت جستجو شده به سایت‌های خاص مشخص می‌شوند. این شرکت برای نشان دادن نتایج جستجو به کاربر درباره برخی از فاکتور‌های مهمی که از آن‌ها استفاده می‌کند شفاف سازی کرده که چهار عامل اصلی آن موارد زیر هستند:

مهمترین و ساده‌ترین عامل گوگل در نمایش نتایج جستجو به کاربر را می‌توان «تطبیق کلمات کلیدی» عنوان کرد. گوگل با بررسی جستجوی کاربر، وب سایت‌هایی را به او نشان می‌دهد که کلمات کلیدی مشابهی با جستجوی کاربر داشته باشند.

گوگل همچنین از اصطلاحات مرتبط هم استفاده می‌کند. برای اینکار گوگل به صورت خودکار اصطلاحاتی را پیدا می‌کند که به کلمه‌های کلیدی در جستجوی کاربر مربوط هستند. مثلا اگر کاربر نحوه پحت غذا را جستجو کرده باشد، وب سایت‌هایی که کلماتی مانند پخت یا دستورپخت دارند به او نشان داده می‌شود.

گوگل در تشخیص نتایج جستجو «لینک‌های مرتبط» را هم بررسی می‌کند. هنگامی که صفحه مورد نظر کاربر، با استفاده از با استفاده از کلمات کلیدی جستجو به صفحه دیگری رفته باشد، ممکن است که لینک نمایش داده شده باز هم به جستجوی کاربر مربوط باشد. در آخر هم گوگل اعلام کرده که برخی از ارتباط‌های مرتبط با «موقعیت مکانی» در جستجوی کاربر اهمیت و تاثیر دارد و این شرکت از اطلاعات مکان یا زبان کاربر برای نمایش نتایج جستجو استفاده می‌کند.

گفتنی است که گوگل این ویژگی جدید را برای شروع در اختیار کاربران ایالات متحده و فقط جستجو‌هایی به زبان انگلیسی قرار داده و امیدوار است که در ماه‌های آینده بتواند این قابلیت کاربردی را برای کاربران دیگر نیز ارائه کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-03 11:22

افزودن دیدگاه جدید