کد مطلب: 

250570

اپل برای بهبود سیری، هوش مصنوعی خریداری می‌کند

شرکت اپل برای بهبود دستیار هوش مصنوعی خود، Siri، استارت‌آپ Vilynx را به ارزش 50 میلیون دلار خریداری کرد.
اپل برای بهبود سیری، هوش مصنوعی خریداری می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اپل که همیشه سعی در پیشرفت و بهبود فناوری‌های ارائه شده خود دارد. این‌بار برای بهبود سیری و برنامه‌های مربوط به آن، یک استارتاپ اسپانیایی به نام Vilynx Inc را در زمینه هوش مصنوعی پیشرفته و فناوری بینایی رایانه‌ای خریداری کرده است.

این استارت‌آپ اسپانیایی که غول فناوری و مستقر در بارسلونای اسپانیا است که این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل فیلم‌‎ها و سایر رسانه‌ها فناوری را توسعه داده است.به گفته منابع آگاه در بلومبرگ ارزش این معامله ۵۰ میلیون دلار است. شرکت اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: "اپل هرچند وقت یک‌بار شرکت‌های کوچکتر فناوری را خریداری می‌کند و ما معمولاً در مورد هدف یا برنامه‌های خود تا نرسیدن به نتیجه نهایی صحبت نمی‌کنیم. "

استارت‌آپ Vilynx از فناوری هوش مصنوعی خود در نرم افزاری استفاده کرده که شرکت‌ها برای جست و جو و پیشنهاد ویدیو و سایر رسانه‌ها به موتور‌های جست و جو استفاده می‌کنند.اپل احتمالاً می‌تواند از نرم افزار Vilynx برای بهبود دستیار هوش مصنوعی خود،  Siri و توابع جستجو استفاده کند. اپل همچنین می‌تواند از این فناوری برای برنامه‌های تلویزیونی و خبری خود استفاده کند.

بلومبرگ همچنین خبر داد: حدود ۵۰ نفر از کارمندان Vilynx در لیست حقوق اپل از جمله بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری باقی خواهد ماند. شرکت اپل قصد دارد دفتر Vilynx در بارسلونا را حفظ کند و آن را به یکی از بهترین مراکز تحقیق و توسعه هوش مصنوعی این شرکت در اروپا تبدیل کند. استار‌آپ Vilynx فقط یکی از چندین شرکت هوش مصنوعی است که اپل در سال ۲۰۲۰ خریداری کرده است. این شرکت همچنین شرکت‌های فناوری مستقر در کالیفرنیا امسال Xnor.ai، Inductiv و Voysis را نیز خریداری کرد.

به گفته بلومبرگ، اپل Siri را در سال ۲۰۱۱ عرضه کرد و از آن زمان هوش مصنوعی را در نرم افزار خود شامل اپلیکیشن‌های دوربین و عکس، بهینه کردن عمر باتری و تشخیص چهره و دست خط توسعه داده است. اما با وجود پیشرفت‌هایی که اپل در بهبود فناوری یادگیری ماشین داشته است، دستیار صوتی Siri همچنان پایینتر از رقیبان عرضه شده از سوی گوگل و آمازون دیده می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-31 11:11

افزودن دیدگاه جدید