کد مطلب: 

249690

فیسبوک تبلیغات کمپین ترامپ در پیوند پناهندگان با کرونا را پاک کرد

فیسبوک تبلیغات کمپین انتخاباتی ترامپ را که بدون هیچ مدرکی پناهجویان را دلیل شیوع ویروس کرونا دانسته بود حذف کرد.
فیسبوک تبلیغات کمپین ترامپ در پیوند پناهندگان با کرونا را پاک کرد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک روز چهارشنبه اعلام کرد تعدادی از تبلیغات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را حذف می‎کند؛ حذفیات شامل آن دسته از تبلیغاتی است که بدون دلیل و مدرک، پذیرش پناهندگان از خارج از کشور را خطری برای گسترش بیشتر ویروس کرونا در آمریکا می‌داند.

قبل از اینکه فیسبوک با این کلیپ‌ها رو به رو شود و تصمیم به حذف آن‌ها بگیرد، تبلیغاتی ۱۵ ثانیه‌ای که حداقل ۳۸  نسخه مختلف داشت، از روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد. مضمون این تبلیغات این بود که پذیرش پناهندگان در آمریکا خطر ابتلا به کرونا را در آمریکایی‌ها افزایش می‌دهد. این درحالی است که سیاست‌های ارائه شده توسط جو بایدن نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری از پناهندگان سوریه، سومالی و یمن استقبال می‌کند.

نسخه کامل این تبلیغات را در آرشیو تبلیغات فیسبوک قابل مشاهده است؛ تبلیغاتی که غیر فعال است و در محصولات فیسبوک قابل اجرا نیست. در پایان این آگهی با متنی پررنگ آمده است: "جو بایدن برای آمریکا خطرناک است." البته تدبیر فیسبوک در مورد تبلیغات گسترده نشان می‌دهد که این تبلیغات افراد خاصی را مورد هدف قرار داده است که در هنگام فعالیت بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار دریافتی و حداکثر یک میلیون بیننده داشته است.

اندی استون سخنگوی فیسبوک توضیح داد: این شرکت قصد دارد تبلیغات را حذف کند، چرا که "ما اجازه نمی‌دهیم افراد بر اساس سلامت جسمی‌شان و یا ملیت و یا وضعیت مهاجرت آ‎ن‌ها قضاوت شوند." در همین راستا این تبلیغات در فیسبوک حذف شد و سخنگوی کارزار انتخاباتی ترامپ گفت: سیاست‌های پناهندگی و مرز‌های بایدن آمریکایی‌ها را در معرض خطر بیشتر ابتلا به کرونا قرار داده است.

اخبار این تبلیغات درحالی منتشر شده است که وزارت امور خارجه آمریکا اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد:  تعداد پناهندگان پذیرفته شده در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۰۰۰ نفر کاهش می‌دهد که ۳۰۰۰ نفر کمتر از سقف سال ۲۰۲۰ است. این کاهش پیشنهادی، از زمان روی کار آمدن ترامپ کمترین حد مجاز برای پذیرش پناهندگان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-03 15:13

افزودن دیدگاه جدید