کد مطلب: 

249571

صدها بیمارستان در آمریکا و انگلیس مورد حمله باج افزاری قرار گرفتند

شبکه بهداشت و درمان شرکت یو اچ اس که خدمات گسترده ای در آمریکا و انگلیس ارائه می‌دهد مورد حمله باج افزاری قرار گرفته و این مساله به 400 بیمارستان آسیب زده است.
صدها بیمارستان در آمریکا و انگلیس مورد حمله باج افزاری قرار گرفتند

به گزارش فارس به نقل از زد دی نت، باج افزاری خطرناک به بیمارستان های تحت پوشش شرکت یو اچ اس در آمریکا و انگلیس حمله کرده و همین مساله باعث شده این بیمارستان ها از روز شنبه به سیستم های فناوری اطلاعات داخلی خود دسترسی نداشته باشند.

مشکل یادشده تا بدان حد جدی بوده که برخی بیماران بیمارستان های آسیب دیده به بیمارستان های دیگری منتقل شده اند و ارائه برخی خدمات نیز متوقف شده است. حمله باج افزاری یادشده روز 26 یا 27 سپتامبر حدود ساعت 2 صبح به وقت محلی رخ داده است.

به گفته کارکنان بیمارستان های مذکور رایانه های آنها مرتبا از نو راه اندازی می شوند و پیامی در مورد باج گیری بر روی نمایشگرهای آنها نشان داده می شود. سپس رایانه ها خاموش می شوند. بیشترین بیمارستان های آسیب دیده در آریزونا، فلوریدا و کالیفرنیا قرار دارند.

این وضعیت انجام آزمایش های مختلف، مشخص کردن داروهای هر بیمار و تحویل آنها و غیره را ناممکن کرده است. باج افزار یادشده Ryuk نام دارد و هنوز عامل یا عوامل توزیع آن در بیمارستان های مذکور مشخص نشده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-29 09:31

افزودن دیدگاه جدید